Maksuton koulutus vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelusta markkinointipäättäjille. Varaa oma paikkasi pian!

Tuusulan Krapin alueelle yritysten tuomaa säpinää

Mitä me teimme: Luova suunnittelu, vaikuttajamarkkinointi, tapahtumamarkkinointi, raportointi ja kehitys

Krapi on Tuusulassa sijaitseva tapahtuma-alue, josta löytyy tekemistä ja näkemistä moneen makuun. Historiallisten rakennusten ja kauniin Tuusulanjärven lisäksi Krapilta löytyy tapahtuma- ja majoitustiloja, erilaisia aktiviteetteja ja maukasta suomalaista perinneruokaa. Krapin markkinointitiimi oli meihin yhteydessä, koska halusivat kasvattaa alueen tunnettuutta yritysten tapahtuma- ja kokouspaikkana.

Lähtötilanne ja mitä me teimme

Krapi halusi lähteä kokeilemaan vaikuttajamarkkinointia kasvattaakseen tunnettuutta erityisesti yritysten hr- ja tapahtumavastaavien keskuudessa. Krapilla on loistavat puitteet erilaisten tapahtumien, juhlien ja kokousten järjestämiseen, ja vaikuttajien tuottamassa sisällössä nähtiin suuri potentiaali. Tämän lisäksi yritys oli juuri lanseeramassa Kohtaamisia.krapi.fi-alustaa, jonka avulla asiakas voi tehdä itse tilauksen haluamastaan kokonaisuudesta alusta loppuun. 

Lähdimme suunnittelemaan Krapille vaikuttajamarkkinointikampanjaa, jossa saadaan tuotua esille niin uutta varausta helpottavaa alustaa, Krapin mahdollisuuksia tapahtuma- ja kokouspaikkana, sekä vaikuttajan aitoja fiiliksiä krapilaisten palvelualttiudesta. Kampanjaan valittiin kaksi B2B-päättäjiä tehokkaasti tavoittavaa vaikuttajaa, Johannes ”Hatsolo” Hattunen ja Oona Kankkunen. Molemmat vaikuttajat tuottivat sisältöä ennen vierailua (varaustilanne), tapahtumasta sekä aitoja fiiliksiä tapahtuman jälkeen.

Vaikuttajien kampanjajulkaisut tavoittivat yli 120.000 yrityspäättäjää kampanjan aikana.

Hatsolo Invitational -kutsuvierastapahtuma

Johannes Hattunen on keynote-puhuja ja yrittäjä, joten hänen kanssaan lähdimme rakentamaan kutsuvierastapahtumaa, jossa saadaan esiteltyä Krapin mahdollisuuksia yritystapahtumien järjestämiseen. Hatsolo Invitational -tapahtumaan kutsuttiin Krapin yhteistyökumppaneita ja Johannes Hattusen kutsuvieraita. Helsingistä saapuneen bussikyydityksen jälkeen Hatsolo veti osallistavan motivaatiopuheen, jonka jälkeen nautittiin Krapin pitopöydän antimia – joka täyttää muuten tänä vuonna jo 50 vuotta. Hauska ilta päättyi savusaunaan ja avantouintiin. Vaikuttajan osallistavien julkaisujen lisäksi vieraat julkaisivat omilla sometileillään kymmeniä julkaisuja Krapilta positiivisessa sävyssä.

Oona Kankkusen tiimin tyhypäivä

Oona Kankkunen on kasvuyrityksen toimitusjohtaja ja yksi Suomen suosituimmista LinkedIn-vaikuttajista, joten päätimme järjestää hänen tiimilleen hauskan tyhypäivän Krapilla. Samalle päivälle sattui myös Network & Growthin webinaari, joka järjestettiin viihtyisästä Krapin kokoustilasta. Tiimin tyhypäivä sai vaikuttajan omien julkaisujen lisäksi näkyvyyttä myös suositussa LinkedIn After Work Helsinki -sivulla.

Oonan LinkedIn-julkaisujen sitoutumisaste oli todella korkea, jopa 6,50 %.

Mitä saavutettiin?

Tarkasti B2B-yrityspäättäjiä tavoittavien vaikuttajien julkaisut tavoittivat kampanjan aikana yhteensä yli 120.000 ihmistä, joista lähes 100.000 oli LinkedInissä. Julkaisut herättivät myös kiinnostusta, sillä keskimääräinen sitoutumisaste oli noin 3,50 %. Lisäksi toivotusti Krapin uudelle myyntialustalle saatiin ohjattua tuhansia uusia verkkosivuvierailijoita, jonka lisäksi Krapin LinkedIn-sivun seuraajamäärä kasvoi kampanjan aikana erittäin isolla prosentilla. Vaikuttajien julkaisut täyttyivät kommenteista, joissa ihasteltiin Krapia joko aiemmin vierailleena tai tulevaisuuden vierailua toivovana.

Mikko osasi lähestyä meitä täydelliseen hetkeen. Me Krapilla etsimme vaikuttajamarkkinointitoimistoa, joka auttaisi meitä uudessa aluevaltauksessa. Jo ensimmäisen yhteistyöpalaverin päätteeksi oli varmaa, että tästä ei voi tulla muuta kuin hyvää! Me tarjosimme omat palvelut, Noordin tiimi tarjosi avun siihen, mihin ei olisi omat rahkeet riittäneet. Vaikuttajien valinta, kampanjoiden sisältö sekä toteutus, että purku oli todella laadukasta. Noordin rento mutta rempseä asenne kantoi ja kantaa koko yhteistyön ajan. Voin lämpimästi suositella näitä tyyppejä, he tekevät vaikuttajamarkkinointia – laadukkaasti! ❤

Senja Hakala, Marketing Communications Coordinator, Krapihovi Oy

Kampanja pähkinänkuoressa

  • Kampanjajulkaisut tavoittivat yli 120.000 B2B-yrityspäättäjää
  • Pelkästään LinkedIn-julkaisut tavoittivat lähes 100.000 potentiaalista asiakasta
  • Vaikuttajien kampanjajulkaisujen keskimääräinen sitoutumisaste noin 3,50 %
  • Cost Per Reach (1000): 28,70 €
  • Tuhansia uusia verkkosivuvierailijoita uudella myyntialustalla
  • Kymmeniä uusia seuraajia Krapin LinkedIn-yrityssivulla

Lähdetään suunnittelemaan yhdessä vaikuttajamarkkinointia

Tästä eteenpäin on hyvä lähteä suunnittelemaan yrityksellenne toimivaa vaikuttajamarkkinointikampanjaa tai pidempiaikaista strategiaa. Voit varata Mikolle suoraan ajan hänen kalenteristaan. Voit myös ottaa yhteyttä alta löytyvien yhteystietojen mukaisesti.

Mikko Salonen
+358 (0)40 860 4330
mikko@noord.fi

Jos haluat lähettää kysymyksen tai vapaan viestin yhteydenottolomakkeella, voit tehdä sen Yhteys-sivullamme.

Lue lisää keissejämme