Maksuton koulutus vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelusta markkinointipäättäjille. Varaa oma paikkasi pian!

foodora – Strateginen vaikuttajamarkkinoinnin kumppanuus tuottaa tulosta

Mitä me teimme: Vaikuttajamarkkinoinnin strateginen suunnittelu ja toteutus, vaikuttajavalinnat, toimenpiteiden briiffaus, toimenpiteiden koordinointi ja raportointi, mediatuotanto (video- ja valokuvaus)

foodora on laadukas ja helppokäyttöinen ruuan kotiinkuljetuspalvelu. Ravintolasuosikkien lisäksi foodora marketista pystyy tilaamaan myös arkiset elintarvikkeet helposti ja kätevästi kotiin kuljetettuna. Noord toimii foodoran vaikuttajamarkkinoinnin strategisena kumppanina. Me pidämme huolen siitä, että vaikuttajien kanssa tuotettu sisältö sopii brändin arvoihin ja palvelee liiketoiminnallisia tavoitteita.

Mielenkiintoisten ja osallistavien sisältöjen kautta

Suunnittelemme foodoran vaikuttajamarkkinointia mielenkiintoisten ja osallistavien sisältöjen kautta. Vaikuttajien kanssa tuotetun sisällön avulla halutaan oivalluttaa ja tehdä humoristista tai rentoa sisältöä. Vaikuttajamarkkinoinnin toimenpiteiden tärkeimpänä tavoitteena on kasvattaa foodoran bränditunnettuutta ja lisätä harkintaa foodoran palvelun käyttämiseksi.

Kumppanuusmalli tuottaa tulosta

Vaikuttajamarkkinointi on foodoralle tärkeä osa markkinoinnin toimenpiteitä, ja tiivis sekä strateginen yhteistyö Noordin kanssa auttaa saamaan haluttuja tuloksia. Jokaisessa kampanjatoteutuksessa keskitytään toivotun kohderyhmän mahdollisimman tehokkaaseen tavoittamiseen sekä siihen, että vaikuttajien tuottama sisältö lisäisi harkintaa foodoran käyttöönotosta myös niille, jotka eivät palveluun vielä ole rekisteröityneet.

Yhteistyö Noordin kanssa on sujunut saumattomasti jo useamman vuoden ajan. Olemme pyrkineet jo pidemmän aikaan siihen, että foodoran vaikuttajamainonta olisi erottuvaa sekä mieleenpainuvaa, ja siinä Noord on ollut loistava kumppani. Vaikuttajamainonnan kampanjaideat tulevat meiltä, että ne tukevat muuta strategiaa, mutta yhdessä olemme sparrailleet ja ideoineet tulevaa toteutusta. Noord on hoitanut operatiivisen puolen aina vaikuttajien shortlistaamisesta kuvauksiin ja jälkiraportointiin.

Sandra Rinta-Panttila, Marketing Operations Manager, foodora

Noordin suosikki: Näillä eväillä -lätkäkamppis

Näillä eväillä -kampanjan tärkeimpänä tavoitteena oli tuoda foodoran kisaeväät tiiviiksi osaksi jääkiekon MM-kisakokemusta vuoden 2022 kotikisoissa. Suunnittelimme kampanjalle vauhdikkaan markkinointivideon, jossa kiekkoilija pujottelee Foodoran ruokakasseja, lopullisena tavoitteenaan lämätä tyylikäs maali ”ylämummoon”. Kaj Kunnaksen selostaessa vaikuttajat tanssivat ja juhlivat kisahuumassa yhdessä Foodoran leijonamaskotin kanssa.

Koska jääkiekon MM-kisat ovat koko kansan huulilla, haluttiin kampanjan vaikuttajien tavoittavan mahdollisimman laajan kohdeyleisöön. Yhdessä asiakkaan kanssa valitsimme kampanjaan näyttelijäjuontaja Mikko Parikan, Diili-voittajan ja yrittäjän Sointu Borgin sekä suositun tubettajan Santtu Hännisen. Vaikuttajat tuottivat seuraajia osallistavaa sisältöä kisojen ja otteluiden ympärillä koko kisahuuman ajan. Olemme kirjoittaneet kampanjasta myös oman artikkelinsa – Tutustu siihen täällä!

Kiitos Noordin tiimi ihan mielettömän hyvästä ideasta ja loistavasta toteutuksesta! 🙌 Teidän kanssa on kyl ollut mukava tehä duunia. ❤️

Sandra Rinta-Panttila, Marketing Operations Manager, foodora

Näillä eväillä -lätkäkamppiksen avainluvut

  • Kolme koko kansan tuntemaa vaikuttajaa, jotka julkaisivat MM-kisojen aikana useamman somejulkaisun sekä esiintyivät mainosvideolla
  • Kampanjan julkaisut keräsivät yhteensä yli 900 000 näyttökertaa
  • Kampanjan julkaisut tavoittivat jopa 840 000 yksittäistä silmäparia
  • Vaikuttajien julkaisujen sitoutumisaste 4,50 %
  • Cost Per Reach (1000) 28,90 €

Lähdetään suunnittelemaan yhdessä vaikuttajamarkkinointia

Tästä eteenpäin on hyvä lähteä suunnittelemaan yrityksellenne toimivaa vaikuttajamarkkinointikampanjaa tai pidempiaikaista strategiaa. Voit varata Mikolle suoraan ajan hänen kalenteristaan. Voit myös ottaa yhteyttä alta löytyvien yhteystietojen mukaisesti.

Mikko Salonen
+358 (0)40 860 4330
mikko@noord.fi

Jos haluat lähettää kysymyksen tai vapaan viestin yhteydenottolomakkeella, voit tehdä sen Yhteys-sivullamme.

Lue lisää keissejämme