Maksuton koulutus vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelusta markkinointipäättäjille. Varaa oma paikkasi pian!

Keuda – Strategisella kumppanuudella loistavia tuloksia

Mitä me teimme: Vaikuttajamarkkinoinnin strateginen suunnittelu ja toteutus, TikTok-sisällöntuotanto, toimenpiteiden koordinointi ja raportointi

Keuda eli Keski-Uudenmaan koulutuskuntayhtymä on Keski-Uudellamaalla sijaitseva monipuolinen ja ammatillisesti arvostettu oppilaitos, joka tarjoaa laadukasta koulutusta ja ammatillista kehitystä opiskelijoilleen. Keudassa opiskelee yli 10 000 opiskelijaa. Noord on toiminut Keudan vaikuttajamarkkinoinnin strategisena kumppanina ja olemmekin päässeet toteuttamaan Keudan kanssa vaikuttajamarkkinointia vuosien varrella monikanavaisesti. Pidämme huolen, että vaikuttajien tuottamat sisällöt ovat laadukkaita, Keudan arvojen ja brändin mukaisia sekä tuottavat sisältöä, joilla päästään yhdessä määriteltyihin tavoitteisiin.  

Rohkeasti Twitch-striimaajamarkkinointia

Suunnittelemme Keudan vaikuttajamarkkinointia kiinnostavien ja keskustelua herättävien sisältöjen kautta. Keudan markkinoinnin kokonaispaletti on rohkeasti monipuolinen. Keuda on ensimmäisten oppilaitosten joukossa valinnut vaikuttajamarkkinointistrategiaan striimaajamarkkinoinnin Twitchissä. Olemme suunnitelleet ja toteuttaneet vaikuttajien kanssa yleisöä ja opiskelijoita osallistavia, informatiivisia ja viihteellisiä sisältöjä. Kaikissa kampanjakokonaisuuksissa toteutukset ja sisältökonseptit on suunniteltu tavoitteet, kohderyhmä ja asiakkaan arvot edellä.

Vaikuttajamarkkinoinnin keskiössä on ollut esitellä Keudan eri opintoaloja, eri alan opiskelijoita ja tulevaisuuden työtehtäviä. Lopulta luonnollisena tavoitteena on löytää yleisön keskuudesta Keudalle uusia potentiaalisia hakijoita. Keudaan voi hakea ympäri vuoden, joten vaikuttajamarkkinoinnin toimenpiteitä on tehty laajasti pitkin kalenterivuotta. 

Monikanavaisuus ennen kaikkea

Kuluvan vuoden (2023 aikana) olemme laajentaneet Keudan vaikuttajamarkkinoinnin toimenpiteitä Twitchin lisäksi myös TikTokin puolelle. TikTokissa olemme tehneet toimenpiteitä, jotka tukevat muuta markkinointia ja lisäävät oikean kohderyhmän tavoittavuutta. TikTokiin tuotetaan kaupallisten yhteistöiden lisäksi myös sisältöä asiakkaan kanaviin Twitch-striimaajien kanssa, tavoitteena monikanavaistaa vaikuttajien tuottamaa materiaalia ja samalla helpottaa Keudan sisäisen sisällöntuotannon resursointia.

@weksii

kaupallinen yhteistyö @Keuda 🍏 Kommentoi mihin sä hakisit opiskelee! 🤓

♬ original sound – Weksi 🧡

Noordin suosikkikampanja: Takaisin koulunpenkille

Takaisin koulunpenkille -kampanjassa neljä vaikuttajaa vierailivat Keudan eri aloilla ja pääsivät tositoimiin oikeisiin työtehtäviin. Kampanja toteutettiin kevään 2023 aikana. Kampanjaan kuului jokaiselta vaikuttajalta sisällöt heidän omille Twitch-kanavilleen, Instagram Story -sisältökokonaisuus sekä lyhytvideo Keudan omalle TikTok-kanavalle. Kampanjan aktiivisten sisältöjen lisäksi Twitchissä toteutettiin tehokasta ja laadukasta bannerimainontaa kahden kuukauden ajan.

Tavoitteet ja kohderyhmä

  • Kampanjan tavoitteena on potentiaalisten opiskelijoiden tavoittaminen
  • Asiakkaalle tärkeän informaation tuottaminen vaikuttajasisältöjen kautta –Kampanjan ydinviesti on ollut jatkuva haku eli se, että opiskelemaan voit hakea milloin vain ympäri vuoden
  • Kohderyhmät
    • Kohderyhmä 1: 14–18-vuotiaat opiskelupaikkaa etsivät nuoret käyttäjät
    • Kohderyhmä 2: 20–30-vuotiaat alanvaihtoa harkitsevat nuoret aikuiset
    • Kohderyhmä 3: Maantieteellisesti Uudellamaalla tai PK-seudulla asuvat käyttäjät


Kampanjan tärkeimpänä tavoitteena oli potentiaalisten opiskelijoiden ja opintoihin hakevien nuorten ja nuorten aikuisten tavoittaminen. Kampanjalla pyritään herättämään kiinnostus Keudaa kohtaan nuorten keskuudessa. Lisäksi vaikuttajamarkkinoinnin tavoitteita on Keuda-tietoisuuden lisääminen, pitkän aktiivisen muistijäljen luominen kohdeyleisön keskuudessa sekä jatkuvan opiskeluhaun markkinointi.

Kampanjan yhteenveto

  • Kampanjan Twitch-livelähetykset keräsivät noin 25.000 katsojaa ja yli 40.000 näyttökertaa
  • Twitch-livelähetysten aikana yli 10.000 chat -viestiä yleisöltä
  • Kahden kuukauden banneri- ja chatbot-mainonnalla tavoitettiin yli 60.000 suomalaista käyttäjää
  • Cost Per Reach (1000): 38,50 €
  • Kampanja sitoutti yhteensä yli 85.000 suomalaista käyttäjää
@keuda_ammattiin

Striimaaja @spamned vietti päivän Keudassa! Hän pääsi tutustumaan kasvatus- ja ohjausalan opintoihin! 🤩 Käy katsomassa hänen Twitch-kanavaltaan, miten päivä meni ➡️ https://www.twitch.tv/spamned #Keuda #AmmatillinenKoulutus #KasvatusJaOhjausAla #JatkuvaHaku

♬ original sound – Keuda – Keuda
@keuda_ammattiin

Striimaaja @laurenzinaa vietti päivän pintakäsittelyalan opinnoissa! 🤩 Käy katsomassa Lauran Twitch-kanavalta, miten hänen päivä Keudassa meni 👉 https://www.twitch.tv/laurenzinaa

♬ original sound – Keuda – Keuda

Lähdetään suunnittelemaan yhdessä vaikuttajamarkkinointia

Tästä eteenpäin on hyvä lähteä suunnittelemaan yrityksellenne toimivaa vaikuttajamarkkinointikampanjaa tai pidempiaikaista strategiaa. Voit varata Mikolle suoraan ajan hänen kalenteristaan. Voit myös ottaa yhteyttä alta löytyvien yhteystietojen mukaisesti.

Mikko Salonen
+358 (0)40 860 4330
mikko@noord.fi

Jos haluat lähettää kysymyksen tai vapaan viestin yhteydenottolomakkeella, voit tehdä sen Yhteys-sivullamme.

Lue lisää keissejämme