Maksuton koulutus vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelusta markkinointipäättäjille. Varaa oma paikkasi pian!

KFC – Nopeita liikkeitä ja monikanavaista vaikuttavuutta

KFC eli Kentucky Fried Chicken tunnetaan maailmanlaajuisesti maukkaista pikaruokaelämyksistä sekä hauskoista ja rohkeista sosiaalisen median sisällöistä. KFC:llä on Suomessa artikkelin kirjoitushetkellä viisi ravintolaa, jotka täydentävät ravintolaketjun yli 25 000 ravintolaa yli 145 maassa.

Noord ja KFC aloittivat vaikuttajamarkkinoinnin ja sisällöntuotannon aktiivisen yhteistyön kesäkuussa 2023. KFC:llä oli yhteistyön alusta asti tahtona tavoittaa laajasti nuoria suomalaisia vaikuttavien sekä mukaansatempaavien sisältöjen kautta monikanavaisesti. Luovat konseptit sekä kampanjakokonaisuuksien nopea toteutus ovat olleet avainasemassa koko yhteistyön ajan. Kuluneen vuoden yhteistyö kattoi yhteensä yhden sisällöntuotannon projektin sekä kolme vaikuttajamarkkinoinnin kampanjaa (Maanantai Madness, Popcorn Chicken & PUBG x KFC).

”Yhteistyö Noordin kanssa on ollut erittäin tehokasta. Nopeallakin varoitusajalla olemme saaneet aina hyvän paketin kasaan, joka on vastannut tarpeitamme niin itse vaikuttajan kun omien resurssienkin mukaan.”

Henri Paronen, Marketing & PR Manager

Vuoden 2023 kampanjakokonaisuudet tavoittivat yhteensä yli 268 000 silmäparia.

Maanantai Madness

Maanantai Madness -kampanja koostui hitaasti käynnistyvien maanantaiden pelastuksesta – KFC:n Maanantai Madness -tarjouksista. Vaikuttajasisällöissä luotiin kontrastia hitaasti käynnistyvän, kenties väsyneen maanantaiaamun sekä KFC-lounaan jälkeisen iloisen ja energisen fiiliksen välillä. ​Maanantai Madness -vaikuttajasisällöillä tavoiteltiin taktista lisänäkyvyyttä alennuskampanjalle, minkä takia vaikuttajasisällöt toteutettiin Instagram Story -julkaisuina. Vaikuttajien Story -julkaisuja yhdisti hauskat ja persoonalliset Maanantai Madness -meemit. Kolmen viikon kampanjaan osallistui yhteensä viisi vaikuttajaa (Rasmus Virtanen, Ilari Mettälä, Viivi Altonen, Taruanna sekä Alexandr Malmberg).

Popcorn Chicken rantautuu Suomeen

Maailmankuulut KFC:n Popcorn Chicken -tuotteet rantautuivat pitkän odotuksen jälkeen Suomeen syyskuussa 2023. Lanseerauksen juhlistamiseksi tuotetunnettuuden kasvattamiseksi toteutimme TikTok-vaikuttajakampanjan tarkoin valitulle kohdeyleisölle. Kampanjasisällöt koostuivat vaikuttajien (Basu & Spamned) leikkimielisestä kisailusta toisiaan vastaan hauskojen haasteiden parissa. Popcorn Chicken -kampanja tavoitti yhteensä yli 160 000 käyttäjää porrastetuilla viisiosaisilla sisällöillä.

PUBG x KFC

Lausahdus ”Winner winner chicken dinner!” on tullut tutuksi videopeliyhteisölle, erityisesti Player Unknown’s Battlegrounds (PUBG) tyylisten Battle Royale pelien kautta. Sanonnan tunnettuus hyödynnettiin nokkelasti KFC:n ja PUBG:n välisessä yhteistyössä, missä KFC:n ravintolat kana-aterioineen ja lisäsisältöineen rantautuivat Battle Royale pelaajien suosikki kentille!

Noord tuki PUBG:n ja KFC:n yhteistä kampanjaa rakentamalla sen ympärille monimediaisen vaikuttajakampanjan Twitch- ja Instagram-sisällöillä. Kuukauden mittainen kampanja tavoitti hienot 25 000 yksilöityä käyttäjää. TurunPugin toteuttamat Twitch-sisällöt tuottivat kampanjalle yhteensä huikeat yli 66 tuntia livelähetysaikaa!

”Noordin ammattimainen lähestymistapa sekä paneutuminen asiakkaan toimintaan helpottaa omaa työtä ja lopputulokset ovat olleet positiivisia niin brändillisesti kuin myynnillisestikin”

Henri Paronen, Marketing & PR Manager

Kampanjakokonaisuudet tuottavat toivottua tulosta

Sujuvan yhteistyön johdosta olemme pystyneet toteuttamaan haastaviakin kampanjoita nopealla aikataululla. Haastavan kohderyhmän tavoittaminen on koettu onnistuneeksi juuri monimediaisten, rohkeiden ja jopa hieman villien sisältöideoiden johdosta. Tästä osoituksena ovat mm. kampanjakokonaisuuksien tavoittavuus sekä julkaisujen keräämät reaktiot.

Toimenpiteet pähkinänkuoressa

  • Vaikuttajamarkkinoinnin monikanavainen kumppanuus
    • Monimediaiset sisällöt Instagramissa, TikTokissa sekä Twitchissä
  • Kampanjakokonaisuuksien toimenpiteet tavoittivat yhteensä yli 268 000 silmäparia
  • Toimenpiteiden Cost Per Reach (1000) 27 €
  • Vaikuttajien TikTok-sisällöillä lähes 12 000 reaktiota!

Lähdetään suunnittelemaan yhdessä vaikuttajamarkkinointia

Tästä eteenpäin on hyvä lähteä suunnittelemaan yrityksellenne toimivaa vaikuttajamarkkinointikampanjaa tai pidempiaikaista strategiaa. Voit varata Mikolle suoraan ajan hänen kalenteristaan. Voit myös ottaa yhteyttä alta löytyvien yhteystietojen mukaisesti.

Mikko Salonen
+358 (0)40 860 4330
mikko@noord.fi

Jos haluat lähettää kysymyksen tai vapaan viestin yhteydenottolomakkeella, voit tehdä sen Yhteys-sivullamme.

Lue lisää keissejämme