Maksuton koulutus vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelusta markkinointipäättäjille. Varaa oma paikkasi pian!

Hämeenlinna – Ihan lähellä

Mitä me teimme: Vaikuttajamarkkinoinnin strateginen suunnittelu ja toteutus, mediatuotanto, raportointi, mediavalinnat

Hämeenlinna on kaupunki Kanta-Hämeessä, jossa luonto ja vesi ovat kaikkialla läsnä. Tässä kaupungissa sinun ei tarvitse valita kaupungin palveluiden tai luonnon rauhan väliltä, voit ottaa molemmat. Me Noordilla olemme olleet siitä onnellisessa asemassa, että olemme päässeet jo parin vuoden ajan auttamaan tämän tunnistettavan kaupungin tunnettuuden ja tietoisuuden kasvattamisessa vaikuttajamarkkinoinnin keinoin.

Kaupunkimarkkinointia uudella tavalla

Olemme suunnitelleet ja toteuttaneet Hämeenlinnalle erilaisia vaikuttajamarkkinoinnin toteutuksia viimeisen parin vuoden aikana. Päällimmäisenä tavoitteena on luonnollisesti kasvattaa Hämeenlinnan tunnettuutta ja esimerkiksi kertoa kaupungin ainutlaatuisista asumismahdollisuuksista ja hintatasosta, vilkasta työelämää unohtamatta. Kohderyhmät vaihtelevat kampanjakohtaisesti nuorista aikuisista ostovoimaisiin, perheellisiin aikuisiin. 

Molemmat osapuolet tyytyväisiä kumppanuuteen

Hämeenlinna on kaupunkina monessa asiassa muita Suomen kaupunkeja edellä, eikä vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntäminen tee tässä poikkeusta. Hämeenlinnan markkinointitiimin ja Noordin suunnittelutiimin yhteistyö on ollut molemmin puolin antoisaa – me saamme Hämeestä kerta toisensa jälkeen selkeän briiffin ja kaupunki on ollut Noordin toteutuksiin tyytyväinen. Parhaimmillamme olemme saaneet kampanjan aikana satoja yhteydenottoja kaupungin verkkosivujen kautta ihmisiltä, jotka ovat asumisesta tai työskentelystä kaupungissa ilmiselvästi kiinnostuneita!

Noordin koko tiimin kanssa on ollut ilo toimia! Kampanjoita on tehty selkeästi yhdessä ja kovalla kunnianhimolla. Olen voinut luottaa siihen, että Hämeenlinna on meidän yhteinen juttu <3
Ideoita on palloteltu ja saatu ne yhdessä niin hyviksi, että on ollut ilo hihkua ”Ai että tästä tulee hyvä” ja niin on tullut. Arvostan Noordin toimintatavassa myös sitä, että sovituista asioista on pidetty kiinni, asiat on kirjattu selkeästi suunnitelmaan, ja kampanjan päätteeksi on saatu selkeä raportti. Noordin jengi on kaiken luottamuksen arvoinen!

Kati Tiitola, Markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Linnan Kehitys Oy / Hämeenlinna

Noordin suosikki: Meidän tarinat – Hämeenlinnan kaunein työhuone

Syksyllä 2023 toteutimme Hämeenlinnan kaunein työhuone -kampanjan, jonka tarkoituksena oli esitellä hämeenlinnalaisten uniikkeja työhuoneita luonnon keskellä sekä kaupungin vilskeessä. Tärkeimpänä tavoitteena oli herättää ulkopaikkakuntalaisissa, erityisesti pääkaupunkiseudulla ja Tampereen seudulla asuvissa, kiinnostusta Hämeenlinnan asumismahdollisuuksia kohtaan. Kampanjan alkuvaiheessa tuotimme markkinointivideon, jota hyödynnettiin paikallisten kiinnostukseen kilpailua ja siihen osallistumista kohtaan. Kampanjaan osallistuneista valittiin raadin puolesta neljä hienointa työhuonetta, joihin asumiseen ja remontointiin erikoistunut mediapersoona Natalia Salmela lähti tutustumaan. Natalia on itsekin kotoisin Hämeenlinnasta, joten vaikuttajavalinta osui sanalla sanoen nappiin!

Tuotimme jokaisesta työhuoneesta esittelyvideon Natalian tutustuessa työhuoneisiin ammattimaisella otteellaan. Materiaaleja hyödynnettiin myös natiivimainonnassa, vaikuttaja mainoskasvona. Sekä vaikuttajan sisällöistä että natiivimainonnasta ohjattiin Hämeenlinnan kaupungin verkkosivuille, jossa kampanjasta kiinnostuneet saivat äänestää omaa suosikkiaan. Ääniä saatiinkin kampanjan aikana yli 1300, joka ylitti koko kampanjatiimin odotukset!

Tiesimme, että tämän kampanjan pääidea on hyvä, mutta Noordin tuoma lisä erinomaisella vaikuttajavalinnalla ja tuotannolla tekivät tästä kampanjasta erinomaisen! Tavoitteiden ylitys ja natiivimainonnan käsittämättömät huomioarvot laittavat hymyilyttämään vielä pitkään . Kannattaa todella punnita erilaisia ja rohkeita tapoja tehdä kaupunkimarkkinointia!

Kati Tiitola, Markkinointi- ja viestintäpäällikkö, Linnan Kehitys Oy / Hämeenlinna

Hämeenlinnan kaunein työhuone -kampanjan avainluvut

  • Vaikuttajasisältöjen avulla tavoitettiin lähes 130 000 suomalaista
  • 61 % tavoitetuista henkilöistä asui kohdealueilla (pk-seutu & Tampereen seutu)
  • Natalian julkaisut keräsivät yli 150 000 näyttökertaa
  • Natiivimainonnan avulla tavoitettiin yli 180 000 suomalaista, jotka viettivät artikkelin äärellä keskimäärin noin 1 min 30 sek
  • Kampanjan äänestykseen osallistui kaupungin verkkosivuilla yli 1300 ihmistä

Lähdetään suunnittelemaan yhdessä vaikuttajamarkkinointia

Tästä eteenpäin on hyvä lähteä suunnittelemaan yrityksellenne toimivaa vaikuttajamarkkinointikampanjaa tai pidempiaikaista strategiaa. Voit varata Mikolle suoraan ajan hänen kalenteristaan. Voit myös ottaa yhteyttä alta löytyvien yhteystietojen mukaisesti.

Mikko Salonen
+358 (0)40 860 4330
mikko@noord.fi

Jos haluat lähettää kysymyksen tai vapaan viestin yhteydenottolomakkeella, voit tehdä sen Yhteys-sivullamme.

Lue lisää keissejämme