Maksuton koulutus vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelusta markkinointipäättäjille. Varaa oma paikkasi pian!

Philips OneBladen tunnettuuden kasvattaminen nuorille aikuisille

Mitä me teimme: Luova suunnittelu, vaikuttajavalinnat ja -briiffi, kampanjan aikainen koordinointi, Twitch-striimaajamarkkinointi

Suunnittelimme lähes koko vuoden 2022 mittaisen vaikuttajamarkkinointikampanjan Philips OneBlade -tuoteperheelle. Yhteistyön avulla haluttiin tavoittaa nuoria 20–35-vuotiaita miehiä. Tuoteperheen brändilähettilääksi valittiin Suomen suosituimpiin Twitch-striimaajiin kuuluva TurunPug. Vaikuttajan lisäksi kampanjassa oli mukana Twitch-striimaaja myös Ruotsista, Tanskasta ja Norjasta.

Yhteistyö piti sisällään yhteisöpeleihin liittyviä turnauksia, pitkäaikaista bannerimainontaa sekä yhteistyölähetyksiä TurunPugin kanavalla. Näiden lisäksi yhteistyön aikana toteutettiin harkitusti yhteistyökokonaisuuksia sekä nostoja TurunPugin Instagram- että Discord-kanavilla. Käytännössä Philips OneBlade -tuoteperhe näkyi ja kuului tavalla tai toisella, jokaisessa TurunPugin Twitch-lähetyksessä maaliskuusta vuoden 2020 loppuun asti. Osana kokonaisuutta järjestettiin myös pelitapahtuma Helsingin Jätkäsaaressa sijaitsevassa Verkkokaupassa, jossa TurunPug haastoi fanejaan ja kaupan vierailijoita pelaamaan hänen kanssaan. Tapahtuman yhteydessä järjestettiin tempaus, jossa jokainen kauppaan tuotu käytetty OneBlade-terä toimitettiin kierrätykseen ja tilalle annettiin veloituksetta uusi Oneblade-terä.

Lähtötilanne ja mitä me teimme

Yhteistyön sisällössä haluttiin ottaa erityisesti huomioon vuorovaikutus seuraajien kanssa, seuraajien sitouttaminen sekä monipuoliset tavat toteuttaa Twitch-yhteistyötä. Philipsin parranajotuotteet ovat olleet jo suosittuja Suomessa, mutta uuden yhteistyötoteutuksen avulla haluttiin nostaa brändin tunnettuutta myös uuden, vaikeammin tavoitettavan kohdeyleisön keskuudessa. 

Suunnittelimme ja organisoimme vuoden 2022 kestäneen brändiyhteistyön Philips OneBladen ja TurunPugin välillä. Mainonnan suunnittelun ja toteutuksen lisäksi vastasimme myös käytännön asioiden koordinoinnista, tulosten raportoinnista, yhteistyön aktiivisesta kehittämisestä sekä Verkkokaupassa järjestetystä tapahtumasta.

Yhteistyö pähkinänkuoressa

  • Philips OneBlade -tuotteen brändilähettiläänä vuonna 22 toimi Suomessa TurunPug eli Juuso Jokinen
  • Philips OneBlade -bannerimainonta striimaajan kaikissa lähetyksissä Twitchissä kampanja-aikana
  • Brändin näköinen leikkimielinen vuoden mittaan kilpailtu turnaus muiden pohjoismaisten striimaajien kanssa (Philips OneBlade Cup)
  • Kaupalliset yhteistyöt Twitchin lisäksi Instagramissa ja Discordissa

Yhteistyö numeroina

  • Lähetysten kokonaiskattavuus yhteistyön aikana (Twitch): 175 135 yksilöityä katsojaa
  • Lähetysten yhteisnäyttökerrat kampanja-ajalta (Twitch): 2,75 miljoonaa näyttökertaa
  • Lähetysten kokonaiskatseluaika kampanja-ajalta (Twitch): 40,3 miljoonaa minuuttia
  • Lähetysten keskimääräinen katsojamäärä (Twitch): 490 samanaikaista katsojaa

Lähdetään suunnittelemaan yhdessä vaikuttajamarkkinointia

Tästä eteenpäin on hyvä lähteä suunnittelemaan yrityksellenne toimivaa vaikuttajamarkkinointikampanjaa tai pidempiaikaista strategiaa. Voit varata Mikolle suoraan ajan hänen kalenteristaan. Voit myös ottaa yhteyttä alta löytyvien yhteystietojen mukaisesti.

Mikko Salonen
+358 (0)40 860 4330
mikko@noord.fi

Jos haluat lähettää kysymyksen tai vapaan viestin yhteydenottolomakkeella, voit tehdä sen Yhteys-sivullamme.

Lue lisää keissejämme