Maksuton koulutus vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelusta markkinointipäättäjille. Varaa oma paikkasi pian!

Nostimme Suomen Yrittäjien tunnettuutta nuorten yrittäjien keskuudessa

Mitä me teimme: Luova suunnittelu, vaikuttajamarkkinointi, sisällöntuotanto, raportointi ja kehitys

Suomen Yrittäjät on pienten ja keskisuurten yritysten etujärjestö, johon kuuluu noin 115 000 jäsenyritystä eri puolilta Suomea ja eri toimialoilta. Suomen noin 90 000 työnantajayrityksestä lähes 60 prosenttia kuuluu Suomen Yrittäjiin. Yrittäjät halusi lähteä kasvattamaan tunnettuuttaan erityisesti nuorten yrittäjien keskuudessa, koska järjestö ei enää tavoittanut tätä kohderyhmää perinteisen markkinointikeinoin. Tämän kampanjan tavoitteena olikin kasvattaa Yrittäjien tunnettuutta erityisesti nuorten yrittäjien keskuudessa, samalla kertoen järjestön eduista ja hyödyistä myös tuoreelle yrittäjälle.

Kampanjajulkaisut sitouttivat potentiaalisia yrittäjiä ennennäkemättömän hyvin – yhden sitoutuneen henkilön hinnaksi jäi vain 0,47 €.

Lähtötilanne ja mitä me teimme   

Nuorten yrittäjien osuus yrittäjäjärjestön jäsenistä oli pienehkö, jonka takia järjestö oli päättänyt ottaa vaikuttajamarkkinoinnin osaksi markkinoinnin toimenpiteitään. Projektin alussa lähdimme kartoittamaan tavoiteltavia kohderyhmiä sekä millaista sisältöä nämä henkilöt arvostavat ja orgaanisesti kuluttavat.

Vaikuttajiksi toivottiin nuoria tavoittavia somevaikuttajia, jotka kertovat yrittäjyydestä myös luonnollisesti. Tämän lisäksi haluttiin tavoittaa yrittäjiä myös ammattisomeksi brändäytyneessä LinkedInissä, jossa parhaat julkaisut herättävät laajasti keskustelua. Kevään 2023 kampanjan vaikuttajiksi valikoituivat sosiaalisen myynnin puolestapuhuja ja B2B-vaikuttaja Oona Kankkunen, tuore Diili-voittaja ja yrittäjä Clarissa Hedman, heti personal trainer -opintojen jälkeen yrittäjyyden aloittanut Veera Könönen, median monitoimimies ja tuleva K-kauppias Ali Jahangiri sekä motivaatiopuhuja ja hyvinvointiyrittäjä Johannes Hattunen.

Kampanjajulkaisujen avulla saatiin sitoutettua ennennäkemättömän upeasti. Yhden sitoutuneen henkilön hinnaksi jäi vain 0,47 €.

Mitä saavutettiin?

Laajan vaikuttajamarkkinointikampanjan julkaisut tavoittivat yhteensä reilusti yli 250.000 henkilöä. Kampanjajulkaisuihin sitoutuneiden henkilöiden määrä yllätti Yrittäjien markkinointitiimin ja samalla myös Noordin projektitiimin, sillä keskimääräiseksi sitoutumisasteeksi jäi vain 5,9 %. Somejulkaisuihin sitoutumisen lisäksi Ansaitset yrittää -kampanjasivustolle ohjattiin satoja potentiaalisia yrittäjiä, jotka saatiin onnistuneesti ohjattua myös liittymään Suomen suurimpaan yrittäjäjärjestöön.

”Ihan loistavasti mennyt yhteistyö Noordin kanssa. Oon aika paljon tehnyt erilaisten toimistojen kanssa projekteja ja teidän kanssanne toiminta on kyllä ollut ehdottomasti mutkattominta. Juska reagoi yhteydenottoihin sadasosasekunneissa ja hoiti vaikeatkin asiat tosi sujuvasti. Toivottiin avaimet käteen -toteutusta ja se todella saatiin. Erittäin iso kiitos teille!”

Lotta Tammelin, Sosiaalisen median ja markkinoinnin asiantuntija, Suomen Yrittäjät

Kampanja pähkinänkuoressa

  • Kampanja tavoitti yhteensä 261 858 henkilöä
  • Pelkästään LinkedIn-julkaisut tavoittivat yli 50.000 henkilöä
  • Yhden sitoutuneen henkilön hinnaksi jäi vain 0,47 €
  • Kampanjajulkaisujen keskimääräinen sitoutumisaste ennennäkemättömän korkea, 5,9 %
  • Kampanjajulkaisujen kautta ohjattiin satoja ihmisiä kampanjan verkkosivustolle

Lähdetään suunnittelemaan yhdessä vaikuttajamarkkinointia

Tästä eteenpäin on hyvä lähteä suunnittelemaan yrityksellenne toimivaa vaikuttajamarkkinointikampanjaa tai pidempiaikaista strategiaa. Voit varata Mikolle suoraan ajan hänen kalenteristaan. Voit myös ottaa yhteyttä alta löytyvien yhteystietojen mukaisesti.

Mikko Salonen
+358 (0)40 860 4330
mikko@noord.fi

Jos haluat lähettää kysymyksen tai vapaan viestin yhteydenottolomakkeella, voit tehdä sen Yhteys-sivullamme.

Lue lisää keissejämme