Maksuton koulutus vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelusta markkinointipäättäjille. Varaa oma paikkasi pian!

Gorilla Gluen liimat ja teipit tulevat tarpeeseen

Mitä me teimme: Vaikuttajamarkkinoininnin luova suunnittelu ja toteutus, vaikuttajavalinnat ja kampanjan koordinointi, raportointi ja jatkokehitys

”For the toughest jobs on planet earth”, kuuluu Gorilla Gluen slogan. Gorilla Glue on pitkäikäinen erilaisia kiinnitysratkaisuja, kuten liimoja ja teippejä, tarjoava yritys. Tuotteiden maahantuoja SEAB Finland Oy halusi kasvattaa tuotteiden tunnettuutta vaikuttajamarkkinoinnin keinoin erityisesti ostovoimaisten 25–45-vuotiaiden aikuisten keskuudessa. Toteutimme kampanjan, jossa tuotteita käytettiin innovatiivisesti erilaisissa käyttötilanteissa – esimerkiksi lapsiperheen arjessa, retkeilyssä ja myös viihteellisemmässä ympäristössä.

Kevään 2023 vaikuttajamarkkinointikampanja tavoitti noin 140.00 ostovoimaista suomalaista aikuista.

Lähtötilanne ja mitä me teimme

Vaikuttajamarkkinoinnin toimenpiteiden toivottiin tavoittavan kohderyhmää mahdollisimman laajasti eri kiinnostuksen kohteiden perusteella. Valitsimme kampanjaan neljä erilaista vaikuttajaa – lapsiperheen arkea pyörittävän TV-persoonan Ile Uusivuoren (@ileuusivuori), retkeilystä innostuneen valokuvaajan Kimmo Ohtosen (@kimmo_ohtonen_), juoksulenkeistä innostuneen näyttelijä Tero Tiittasen (@terotiittanen) sekä olympialaisiin tähtäävään breakdanceurheilija Johannes Hattusen (@hatsolo).

Suunnittelimme sisällöt vaikuttajien kanssa huolellisesti, jotta koko Gorilla Glue -tuoteperhe saatiin tuotua esille mahdollisimman selkeästi ja kiinnostavasti. Vaikuttajien julkaisuista ohjattiin tehokkaasti julkaisussa käytettyihin tuotteisiin Motonetin verkkokauppaan, jotta vaikuttajan seuraajat voivat tutustua tehokkaiden tuotteiden ominaisuuksiin.

”Tavoitteenamme oli tuottaa kuluttajia puhuttelevaa, aidosti kiinnostavaa sisältöä useassa eri lifestyle- kategoriassa ja siinä onnistuttiin täydellisesti. Olimme erittäin tyytyväisiä vaikuttajien tuottamiin innovatiivisiin sisältöihin ja saimme arvokasta brändimateriaalia omaan käyttöömme. Yhteistyömme Noordin kanssa oli helppoa ja sujuvaa, suosittelemme suuresti.”

Heidi Tohmo, Marketing Manager, SEAB Finland Oy

Mitä saavutettiin?

Kevään 2023 vaikuttajamarkkinoinnin toimenpiteet Gorilla Glue -tuoteperheen ympärillä tavoittivat noin 140.000 ostovoimaista suomalaista aikuista. Pelkästään Instagram Reels -videojulkaisut tavoittivat yli 80.000 silmäparia. Kampanja onnistui yli odotusten, sillä yksittäisen sitoutumisen hinnaksi jäi vain 0,07 € ja vaikuttajien kampanjajulkaisut keräsivät yli 2500 reaktiota.

Kampanja pähkinänkuoressa

  • Vaikuttajamarkkinointikampanja Gorilla Glue -tuoteperheen ympärille, mukana neljä vaikuttajaa (Ile Uusivuori, Kimmo Ohtonen, Tero Tiittanen, Johannes Hattunen
  • Kampanjajulkaisut tavoittivat noin 140.000 suomalaista ostovoimaista aikuista
  • Pelkästään Instagram Reels -videojulkaisut tavoittivat yli 80.000 silmäparia
  • Yksittäisen sitoutumisen hinnaksi jäi vain 0,07 €
  • Vaikuttajien kampanjajulkaisut keräsivät yli 2500 reaktiota

Lähdetään suunnittelemaan yhdessä vaikuttajamarkkinointia

Tästä eteenpäin on hyvä lähteä suunnittelemaan yrityksellenne toimivaa vaikuttajamarkkinointikampanjaa tai pidempiaikaista strategiaa. Voit varata Mikolle suoraan ajan hänen kalenteristaan. Voit myös ottaa yhteyttä alta löytyvien yhteystietojen mukaisesti.

Mikko Salonen
+358 (0)40 860 4330
mikko@noord.fi

Jos haluat lähettää kysymyksen tai vapaan viestin yhteydenottolomakkeella, voit tehdä sen Yhteys-sivullamme.

Lue lisää keissejämme