Maksuton koulutus vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelusta markkinointipäättäjille. Varaa oma paikkasi pian!

Ison Omenan tarjouskampanja esiteltiin kahden vaikuttajan välisessä ostoshaasteessa

Mitä me teimme: Kampanjan luova suunnittelu, vaikuttajavalinnat ja -briiffi, kampanjan koordinointi ja raportointi

Noord Agency toteutti vaikuttajamarkkinointikampanjan Espoon Matinkylässä sijaitsevalle Kauppakeskus Iso Omenalle syyskuussa 2021. 

Kampanja toteutettiin yhteistyössä To Do Tapahtumat -tapahtumatoimiston kanssa. Päällimmäisenä ajatuksena oli luoda rentoa ja innostavaa sisältöä kahden tunnetun vaikuttajan avulla niin, että kauppakeskuksen Lohkotut hinnat -teemaviikko olisi sisällön keskiössä.

Kampanjalle haettiin isoa kattavuutta ja monipuolista yleisöä: kaksikolla onkin Instagramissa yhteensä lähes 150 000 seuraajaa.

Vaikuttajiksi valikoituvat kaksi suomalaista tv-kasvoa: Tanssii tähtien kanssa -sarjasta tuttu tanssija Anna-Liisa ”Ansku” Bergström sekä Salatuissa elämissä ihastuttanut näyttelijä ja ryhmäliikuntaohjaaja Kerttu Rissanen. Kampanjalle haettiin isoa kattavuutta ja monipuolista yleisöä: kaksikolla onkin Instagramissa yhteensä lähes 150 000 seuraajaa.

Lohkotut hinnat esillä vaikuttajien avulla

Kampanja päätettiin toteuttaa kahdessa osassa. Ensimmäisessä vaiheessa vaikuttajat julkaisivat kokonaisuudet, joissa tunnelmoivat fiiliksiä Ison Omenan Lohkotut Hinnat -kampanjan ympärillä. Julkaisujen keskiössä oli myös teemanmukainen mainoslehti, josta löytyi kattavasti alennuksia Iso Omenan eri liikkeisiin, ravintoloihin ja viihdemaailmaan.

Toisessa osassa vaikuttajien välillä toteutettiin leikkimielinen ostoshaaste. Kilpailun aikana haluttiin saada monipuolista näkyvyyttä Ison Omenan eri liikkeille sekä kampanjan teeman mukaan koristelluille yleisille tiloille. Kilpailu toteutettiin siten, että molemmat vaikuttajat saivat ensin aikaa tutustua Lohkotut hinnat –mainoslehden tarjouksiin. Tämän jälkeen heille annettiin erilaisia vinkkejä liittyen hintaan sekä tuotteeseen, joiden avulla heidän tuli arvata, mistä tarjouksesta oli kyse. Vaikuttaja sai pisteen, kun löysi vinkatun tuotteen konkreettisen paikan kauppakeskuksessa. Koko kilpailun ajan vaikuttajat tuottivat Instagram Story –sisältöä surffatessaan vauhdilla ympäri kauppakeskusta. Jännittävän ja hauskan kisailun jälkeen voittajaksi selviytyi Ansku Bergström. Molemmat kilpailijat palkittiin kauppakeskuksen toimesta palkinnoilla.

Kisailun jälkeen vaikuttajat julkaisivat Instagram Feed -julkaisun tapahtumasta, jossa kertoivat samalla seuraajilleen kisailusta ja omista fiiliksistä sen ympärillä.

Kampanja keräsi kiitosta niin Isolta Omenalta kuin vaikuttajilta. Erityisesti esille nostettiin normaalista eroava ja hauska sisältö, jota kampanjaa varten tuotettiin. Vaikuttajien julkaisut keräsivät lopulta yhteensä yli 285 354 näyttökertaa, kirsikkana kakun päällä Kerttu Rissasen Instagram Feed -julkaisut lähes 110 000 silmäparia.

Lähdetään suunnittelemaan yhdessä vaikuttajamarkkinointia

Tästä eteenpäin on hyvä lähteä suunnittelemaan yrityksellenne toimivaa vaikuttajamarkkinointikampanjaa tai pidempiaikaista strategiaa. Voit varata Mikolle suoraan ajan hänen kalenteristaan. Voit myös ottaa yhteyttä alta löytyvien yhteystietojen mukaisesti.

Mikko Salonen
+358 (0)40 860 4330
mikko@noord.fi

Jos haluat lähettää kysymyksen tai vapaan viestin yhteydenottolomakkeella, voit tehdä sen Yhteys-sivullamme.

Lue lisää keissejämme