Webinaari to 17.11.2022: Miten vaikuttajamarkkinointi tuodaan osaksi markkinointisuunnittelua? Ilmoittaudu mukaan täällä!

Isoimman suomalaisen urheiluilmiön ympärille rakennettu vaikuttajamarkkinointikampanja

Mitä me teimme: Kampanjan luova suunnittelu ja toteutus, vaikuttajavalinnat ja vaikuttajien koordinointi, mediatuotanto

Vaikka jääkiekon MM-kisat pelataan vain kerran vuodessa, niin silti ne ovat joka kerta Suomessa lähes autuaaseen asemaan kuuluva kilpailu. Tämän vuoden MM-finaalia, jonka joukkueet ovat meille kaikille varmasti tutut, katsoi pelkästään television välityksellä yli 2,2 miljoonaa suomalaista. Pääsimme mukaan toteuttamaan ja tuottamaan Foodoran Näillä eväillä -kampanjan vaikuttajamarkkinointiosuutta lätkän kotikisojen ympärille.

Lähtötilanne ja mitä me teimme

Foodora on Suomen Jääkiekkoliiton virallinen yhteistyökumppani, ja sen takia MM-kisojen aikaiseen markkinointiin panostettiin laajasti. Toteuttamamme vaikuttajamarkkinointikampanja olikin osa laajempaa markkinointikokonaisuutta.

Tampereen kotikisojen tärkeimpänä tavoitteena oli tuoda Foodoran tarjoamat eväät näkyvästi ja tyylikkäästi osaksi kisaelämystä. Suunnittelimme kampanjalle vauhdikkaan markkinointivideon, jossa kiekkoilija pujottelee Foodoran ruokakasseja, lopullisena tavoitteenaan lämätä tyylikäs maali ”ylämummoon”. Kaj Kunnaksen selostaessa vaikuttajat tanssivat ja juhlivat kisahuumassa yhdessä Foodoran leijonamaskotin kanssa.

Koska jääkiekon MM-kisat ovat koko kansan huulilla, haluttiin kampanjan vaikuttajien tavoittavan mahdollisimman laajan kohdeyleisöön. Yhdessä asiakkaan kanssa valitsimme kampanjaan näyttelijä-juontaja Mikko Parikan, Diili-voittajan ja yrittäjän Sointu Borgin sekä suositun tubettajan Santtu Hännisen. Vaikuttajat tuottivat seuraajia osallistavaa sisältöä kisojen ja otteluiden ympärillä koko kisahuuman ajan.

Eipä siinä vielä kaikki – urheilukisojen ympärille rakennettuihin kappaleisiin erikoistunut Nousujuhlat sävelsi ja tuotti Se on siinä -nimisen kisabiisin Foodoralle. Kappaleen väliosaan saatiin feattaamaan myös mainosvideolla tähdittänyt selostajalegenda Kaj Kunnas. Kisabiisin ympärille tuotimme myös radiomainoksen, joka pyöri tunnetuimmilla radiokanavilla koko kisojen ajan.

Kiitos Noordin tiimi ihan mielettömän hyvästä ideasta ja loistavasta toteutuksesta! 🙌 Teidän kanssa on kyl ollut mukava tehä duunia. ❤️

Sandra Rinta-Panttila, Senior Campaign Specialist, Foodora

Mitä saavutettiin?

Kampanja onnistui yli odotusten, sillä vaikuttajien julkaisut keräsivät yhteensä yli 900 000 näyttökertaa – käytännössä katsoen siis tavoitettiin melkein kolmasosa ostovoimaisista suomalaisista. Kampanjan alkuvaiheessa vaikuttajat saivat lisäksi arpoa onnekkaille voittajille liput Suomen otteluun Tampereen Nokia Areenalle, joka nosti kampanjan sitoutumisastetta merkittävästi, ollen jopa 4,5 %.

Lisäksi tehokas, vaikuttajien tähdittämä, mainosvideo keräsi kiitosta sekä asiakkaan että Leijonat-fanien suusta ja toimi tehokkaana ohjauksena Foodoran kisaherkkuihin koko kisojen ajan.

Kampanja pähkinänkuoressa

  • Kampanjan julkaisut keräsivät yhteensä yli 900 000 näyttökertaa
  • Kampanjan julkaisut tavoittivat jopa 840 000 yksittäistä silmäparia
  • Vaikuttajien julkaisujen sitoutumisaste 4,50 %
  • Cost Per Reach (1000) 28,90 €
  • Tuotanto ja konseptointi: Noord Agency Oy (Mikko Salonen, Karri Kiuru, Juska Reiman)
  • Asiakas: Foodora
  • Mainosvideon käsikirjoitus ja ohjaus: Karri Kiuru (Noord Agency Oy)
  • Mainosvideon kuvaus: Teo Vincent Nordström, Aapo Enqvist Mainosvideon editointi: Teo Vincenct Nordström
  • Musiikki: Nousujuhlat – Se on siinä (feat. Kaj Kunnas)
  • Vaikuttajayhteistyöt: Noord Agency Oy
  • Vaikuttajat: Mikko Parikka, Sointu Borg, Santtu Hänninen, Kaj Kunnas

Lähdetään suunnittelemaan yhdessä vaikuttajamarkkinointia

Tästä eteenpäin on hyvä lähteä suunnittelemaan yrityksellen toimivaa vaikuttajamarkkinointikampanjaa tai pidempiaikaista strategiaa. Voit varata meidän asiakkuuspäällikölle Mikolle suoraan ajan hänen kalenteristaan. Voit myös ottaa yhteyttä alta löytyvien yhteystietojen mukaisesti.

Mikko Salonen
+358 (0)40 860 4330
mikko@noord.fi

Jos haluat lähettää kysymyksen tai vapaan viestin yhteydenottolomakkeella, voit tehdä sen Yhteys-sivullamme.

Lue lisää keissejämme

Tuntuuko sinustakin, että vaikuttajamarkkinoinnin sulauttaminen osaksi markkinointisuunnittelua tuottaa haasteita? Tässä webinaarissa käydään läpi, miten vaikuttajamarkkinointi tuodaan tiiviiksi osaksi markkinointisuunnittelua siten, että vaikuttajatekeminen kulkee käsi kädessä muiden markkinointitoimenpiteiden kanssa – ei toisella puolen tietä.