Syksyn 2021 puhutuin suoratoistopalveluihin liittyvä uudistus oli HBO Maxin lanseeraus Suomessa. Uusi HBO Max -palvelu avautui kuluttajille lokakuun lopussa. Hyppäsimme HBO Maxin avuksi uuden palvelun lanseeraamisessa ja toteutimme Twitch-vaikuttajamarkkinointikampanjan kahdeksan striimaajan voimin. Uuden palvelun vaikuttajamarkkinointi Twitchissä toteutettiin kymmenen päivän aikana 22.10.-31.10.2021.
HBO Max on täysin uusi suoratoistopalvelu, joka tuo ensimmäistä kertaa yhteen Warner Brosin, HBO:n, DC:n ja Cartoon Networkin parhaimmat tarinat sekä paljon muuta, ensi kertaa yhdessä ja samassa palvelussa. HBO Maxia edelsi Suomessa HBO Nordic palvelu.
Kymmenen päivän Twitch-vaikuttajamarkkinointikampanjaan kuului tehokasta bannerimainontaa sekä videomainoskatko vaikuttajien lähetyksissä, arvontalähetyksiä ja kahden vaikuttajan lähetyksissä toteutetut teemalähetykset.
Mahtavia tuloksia oikeilla vaikuttajavalinnoilla
Valitsimme kampanjaan asiakkaan briiffin mukaisesti kahdeksan strimaajaa, jotka striimaavat omia lähetyksiään Twitch-palvelussa. Kampanjan aikana kaikkien vaikuttajien lähetyksissä katsojille näytettiin bannerimainosta lähetysruudussa sekä HBO Max -videomainoskatko 15 minuutin välein. Teemalähetykset toteutettiin kahden striimaajan voimin. Lähetyksissä oli tarkoitus tuoda HBO Max -palvelu tutuksi katsojille ja ohjata vaikuttajien seuraajia kirjautumaan HBO Max -palveluun.
Oikeat striimaajavalinnat ja hyvin suunniteltu kampanjasisältö takasi mahtavat tulokset. Pelkästään bannerimainos keräsi yli 1,2 miljoonaa näyttökertaa Twitch- palvelussa. Yleisöstä yli 90 % on suomalaisia, joten ei ole väärin sanoa, että onnistuimme tavoittamaan suurimman osan Twitch-palvelun suomalaisista käyttäjistä. Videomainoskatkot keräsivät 10 päivän aikana yli 740 000 näyttökertaa ja arvontalähetyksissä tuotearvontoihin osallistui tuhansia suomalaisia käyttäjiä.
Kampanja numeroina
- Kampanja toteutettiin loppuvuonna 2021
- 8 striimaajaa
- 10 päivää
- 25 lähetystä
- 8 arvontalähetystä
- 2 teemalähetystä
- 1,2 miljoonaa bannerinäyttökertaa
- 740 000 videomainoksen näyttökertaa