Maksuton webinaari onnistuneesta vaikuttajamarkkinoinnista torstaina 26.9. klo 9.00-9.45. Ilmoittaudu mukaan nyt!

Pitkäaikaisen yhteistyön edut Twitch-striimaajan kanssa

Pitkäaikainen yhteistyö Twitch-striimaajan kanssa tuo onnistuessaan useita etuja yritykselle tai tuotebrändille. Pitkä yhteistyö rakentaa muun muassa luottamusta ja aktivoi Twitch-striimaajan seuraajia lyhyttä yhteistyötä sitouttavammin.  

Luottamuksen rakentaminen

Pitkäaikainen yhteistyö Twitch-striimaajan kanssa mahdollistaa luottamuksen rakentamisen molempien osapuolien välillä. Tämä auttaa yritystä tai brändiä rakentamaan vahvan suhteen striimaajan yhteisöön eli yhteistyön kohdeyleisöön. Sitoutuneisuus ja luottamuus taas parantavat brändin uskottavuutta, tunnettuutta ja tietysti pitkällä tähtäimellä myös myynnin kasvua. Kun yritys ja striimaaja tuntevat toisensa, on yhteistyössä mahdollista tehdä rohkeampia ja syvällisempiä toteutuksia markkinointitoimenpiteiden suhteen.

Syvempi ymmärrys kohdeyleisöstä

Työskennellessään pitkään yhden vaikuttajan kanssa, yritys oppii ymmärtämään kohdeyleisönsä tarpeita, mieltymyksiä ja käyttäytymistä entistä paremmin. Twitchissä kanavana on erityistä se, että striimaajan yhteisöllä on yksinkertaista toteuttaa pienellä kynnyksellä esimerkiksi erilaisia kyselyitä sekä seurata yhteisön kommentointia markkinoitavasta tuotteesta tai brändistä. Parhaassa tapauksessa tämä tieto auttaa yritystä parantamaan tuotteitaan tai palveluitaan, mahdollisesti jopa markkinointiviestintäänsä.

Laadukas ja aktivoiva sisältö

Pitkäaikainen yhteistyö Twitch-striimaajan kanssa voi auttaa yritystä tai brändiä luomaan korkealaatuista ja vaikuttavaa sisältöä, joka puhuttelee kohdeyleisöä. Striimaajat ovat usein erittäin taitavia sisällöntuotannossa nimenomaan omille faneilleen ja seuraajilleen. Kohdeyleisö voi taas auttaa levittämään toivottua markkinointiviestiä entistä laajemmalle yleisölle. Pitkäaikaisissa yhteistöissä striimaajaa voi esimerkiksi kehitellä yhteistyön ympärille viikoittain toistuvan sisältölähetyksen, joka syventää kerta toisensa jälkeen enemmän yrityksen tai brändin tunnettuutta kohdeyleisössä.

Kustannustehokkuus

Pitkäaikainen yhteistyö striimaajan kanssa voi olla kustannustehokkaampaa kuin yksittäisten kampanjoiden toteuttaminen eri striimaajien kanssa. Pitkäaikainen yhteistyö on yleisesti kokonaisvaltaisesti investoinniltaan edullisempaa, jonka lisäksi yritys itse säästää aikaa ja resursseja, koska myös striimaaja oppii tuntemaan markkinoitavan tuotteen tai palvelun.

Twitch-alustan käytännön asiantuntemus

Twitch-striimaajat tuntevat kohdeyleisönsä myös lisäksi Twitchin alustana kuin omat taskunsa. Pitkäaikainen yhteistyö striimaajan kanssa voi antaa yritykselle arvokasta tietoa ja tietoa siitä, minkälaista markkinointia Twitchissä voidaan toteuttaa. He auttavat yritystä tai brändiä ymmärtämään paremmin Twitchin toimintaa alustana, kohdeyleisöä ja tapoja, miten brändiä tai tuotetta kannattaa tuoda esille siten, että se sitouttaa kohdeyleisöä.

Pitkäaikainen yhteistyö kannattaa

Yhteenvetona voidaan todeta, että pitkäaikainen yhteistyö vaikuttajan kanssa auttaa yritystä tai brändiä luomaan entistä vahvemman suhteen kohdeyleisöön. Se auttaa yritystä tai brändiä luomaan uskollisuutta ja luottamusta kuluttajien keskuudessa, koska he näkevät, että striimaaja on sitoutunut yritykseen tai brändiin pitkällä tähtäimellä. Striimaajien avulla yritykset voivat myös parantaa tuotemerkin tunnettuutta sekä luoda positiivista mielikuvaa brändistä.

Tutustu myös muuhun sisältöön Twitch-striimaajamarkkinoinnista:

Tilaa vaikuttajamarkkinoinnin uutiset

Jos yllä oleva blogiartikkeli oli mielestäsi hyvä, niin kannattaa ehdottomasti laittaa meidän uutiset tilaukseen! Ei spämmiä, vaan pelkkää asiaa.

Lähettämällä tämän lomakkeen, luovutat meille henkilötietojasi, joita säilytämme ja käsittelemme tietosuojaselosteen mukaisesti.