Mistä koostuu vaikuttajamarkkinoinnin hinta?

Vaikuttajamarkkinointi on vahvasti läsnä jatkuvasti kasvavassa mediamaailmassa. Sosiaalisen median eri alustoilla on jatkuvasti käynnissä erikokoisia kampanjoita, joissa hyödynnetään eri kokoisia brändejä aina mikrovaikuttajista superjulkkiksiin. 

Vaikuttajamarkkinointi hyödyttää sekä yritystä että vaikuttajaa

Kun kampanja tai yhteistyö hyödyttää sekä yritystä että vaikuttajaa tuottaa se lähtökohtaisesti aina onnistuneimman lopputuloksen. Siksi sopiva rahallinen korvaus vaikuttajalle sekä budjetti on tärkeä tekijä mietittäessä toimivaa vaikuttajamarkkinontikampanjaa. Vaikuttajien palkkiot lähtevät sadoista euroista ylöspäin ja hinta määräytyy vaikuttajan tavoittavuuden sekä kampanjan koon mukaan. Huolellisesti konseptoitu sekä toteutettu sisältökokonaisuus joka kattaa useamman eri sosiaalisen median alustan on helposti tuhansien euron arvoinen ja tavoittaa kymmeniä, jopa satoja tuhansia potentiaalisia asiakkaita. 

Seuraajamäärien sekä kampanjan koon lisäksi korvaukseen vaikuttaa esimerkiksi: 

  • Vaikuttajan työtuntien määrä
  • Vaikuttajan julkaisujen määrä 
  • Eri sosiaalisten medioiden hyödynnettävä laajuus

Hyvin toteutussa vaikuttajamarkkinointikampanjassa työhön kuluvaan aikaan vaikuttavat esimerkiksi:

  • Sisältö- ja jakelusuunnitelmien tekeminen
  • Tavoitteiden asettaminen yhdessä asiakkaan kanssa
  • Kampanjaan liittyvät sopimukset
  • Kaupallisten sisältöjen läpikäyminen yhdessä asiakkaan kanssa
  • Kampanjan tulosten raportointi

Nämä kaikki ovat yhtälailla tärkeitä asioita huomioida kampanjaa ja sen budjettia suunniteltaessa. 

Noord Agency auttaa vaikuttajamarkkinoinnissa

Mietityttääkö miten luoda ja hinnoitella onnistunut vaikuttajamarkkinointi kampanja juuri sinun yrityksesi tarpeisiin? Me Noord Agencylla autamme mielellämme. Voit soittaa mulle numeroon +358 40 964 2055 tai ottaa yhteyttä meidän sivuston kautta.