Hämeenlinna Amazing Business Race kertoo mielenkiintoisia yritystarinoita

Hämeenlinnan kaupunki on viime vuosina kunnostautunut vaikuttavassa markkinoinnissa, eikä kuluva vuosi ole poikkeus. Löimme kaupungin jengin kanssa viisaat päämme yhteen, ja toteutimme yhdessä konseptin nimeltä Hämeenlinna Amazing Business Race.

Videosarjan ja sen ympärille tuotetun sisällön tärkeimpänä tavoitteena on tuoda esille hämeenlinnalaisia yritystarinoita, ja nostaa kaupungin tunnettuutta niin potentiaalisten yritysten kuin työntekijöiden silmissä.

Videosarjassa neljä vaikuttajaa kilpailee yhdessä hämeenlinnalaisen yrityksen edustajan kanssa erilaisissa, sekä aivoja että yhteishenkeä haastavissa kisoissa. Kuten nimestäkin arvata saattaa, nivoutuu konsepti tunnetun Amazing Race -televisioformaatin ympärille. Pitkien pohdintojen ja tarkastelujen jälkeen vaikuttajiksi valikoituivat näyttelijä ja tv-persoona Tero Tiittanen, seksuaaliterapeutti ja tv-juontaja Marja Kihlström, motivaatiopuhuja ja hyvinvointiyrittäjä Johannes ”Hatsolo” Hattunen sekä radiojuontaja ja -toimittaja Kimmo Sainio. Sarjaa juontaa CMoren jääkiekkolähetyksistäkin tuttu Alina Voronkova.

”Kun Mikko Noordilta otti minuun yhteyttä vaikuttajamarkkinoinnin tiimoilta oli se ”rakkautta ensi kuulemalla”. Aikoihin en ollut saanut yhteydenottoa, jossa vilpittömästi oltiin kiinnostuneita asiakkaasta ja hänen haasteistaan. Heitin Noordin porukoille melkoisen haasteen kuntamarkkinoinnin saralta ja he tarttuivat siihen innolla ja nopeasti! Yhtään turhaa palaveria ei pidetty ja idean loppuhionta sujui todella ammattimaisesti. Kampanjaamme tarvitsimme laajan yrityskentän sitouttamisen ja siinäkin Noordin porukka onnistui täydellisesti. Voin suositella kaikille edes hitusen vaikuttajamarkkinointia harkitseville Noordia – heittäkää pallo heille, ottavat sen varmasti kiinni <3”

Kati Tiitola, markkinointi- ja viestintäpäällikkö, kaupunkimarkkinointi, Hämeenlinna / Linnan Kehitys Oy

Lähtötilanne

Hämeenlinna on keskisuuri kaupunki Kanta-Hämeessä, josta on yllättävänkin lyhyt matka pääkaupunkiseudulle. Kaupungin markkinoinnin yhtenä tarkoituksena on tuottaa erilaista ja osallistavaa sisältöä, sekä herätellä myös yrityskenttää kartoittamaan mahdollisuuksia Hämeenlinnassa.

Mitä me teimme

Hämeenlinnan kaupungilta saadun hyvän briiffin perusteella laadimme videosarjan, jossa yhdistyy sekä tunnettujen vaikuttajien tuottama sisältö sekä sisällön käyttäminen hyödyksi kaupungin omassa viestinnässä. Sisällön ajattomuuden vuoksi kaupunki voi käyttää videosarjaa hyödyksi viestinnässään vielä pitkään!

Sarjan julkaisun ympärille toteutettiin laaja vaikuttajamarkkinointikampanja, jonka avulla saadaan ohjattua kampanjasta kiinnostuneita katsomaan sarjan jaksot ja lukemaan lisää hämeenlinnalaisia yritystarinoita kaupungin verkkosivuille. Lisäksi Hämeenlinnan kaupungin verkkosivuilla kannustetaan osallistumaan arvontaan, jossa on mahdollista voittaa hemmottelupäivä Hämeenlinnassa yhdessä ystävän kanssa.

Katso kampanjan esittelyvideo alta, ja tutustu kampanjaan täällä: https://www.hameenlinna.fi/amazing-business-race/

Kampanja pähkinänkuoressa

Tuotanto ja konseptointi: Noord Agency Oy (Mikko Salonen, Karri Kiuru, Juska Reiman)
Asiakas: Hämeenlinnan kaupunki / Linnan Kehitys Oy
Videoiden käsikirjoitus ja ohjaus: Karri Kiuru, Juska Reiman (Noord Agency Oy)
Videoiden kuvaus: Teo Vincent Nordström, Aapo Enqvist
Videoiden editointi: Teo Vincent Nordström
Valokuvaus: Samir Abya
Vaikuttajayhteistyöt: Noord Agency Oy
Vaikuttajat: Alina Voronkova, Tero Tiittanen, Marja Kihlström, Johannes ”Hatsolo” Hattunen, Kimmo Sainio

Kysy lisää toteutuksesta

Tehdäänkö teillekin samanlainen toteutus? Tai haluatko keskustella tehokkaasta vaikuttajamarkkinoinnista asiantuntijamme kanssa? Ota yhteyttä oheiselle lomakkeella tai soita suoraan Mikolle numeroon 040 860 4330, niin jutellaan lisää!