(Palvelut) Vaikuttajamarkkinoinnin uusi standardi.

(MIKÄ NOORD?) Vaikuttajamarkkinointi tavoittaa, sitouttaa ja rakastuttaa brändiisi. V

Autamme sinua valitsemaan oikeat vaikuttajat, määrittämään selkeät tavoitteet ja mittarit, sekä tietysti tuottamaan mahdollisimman luovaa sisältöä.

Asiakkaamme valitsevat Noordin, koska me teemme vaikuttajamarkkinoinnin ymmärtämisestä helppoa ja tehokasta. Ei markkinointijargonia, vaan yhdessä tekemistä.

Vaikuttajamarkkinointi on sisältömarkkinointia, jossa hyödynnetään kohderyhmässään luotettuja ja tunnettuja henkilöitä. Sen teho perustuu vaikuttajan ja yleisön väliseen luottamukseen sekä tarkkaan kohdentamiseen, mikä tekee siitä voimakkaan työkalun tulokselliseen markkinointiin.

Jos Noord tuntuu jo tässä vaiheessa matchilta, niin laita meille viestiä matalalla kynnyksellä!

001 Strategia

001 Strategia

Autamme tavoitteiden ja mittarien kanssa, kohderyhmämäärittelyssä sekä oikean sisältösuunnan löytämisessä. Pureudumme asioihin strategisesti kerta toisensa jälkeen, olimme sitten lähdössä tekemään yksittäistä kampanjaa tai vaikuttajamarkkinoinnin vuosisuunnitelmaa. Saamme lähes viikottain asiakkailtamme ylistystä siitä, että olemme osanneet ajatella asiaa eri tavalla ja tuoneet ideoita sen kuuluisan laatikon ulkopuolelta.

  • Vaikuttajajamarkkinoinnin strategiatyö
  • Tavoitteet ja mittarit
  •  Kohderyhmämäärittely
  • Vaikuttajavalinnat
  • Sisältösuunnittelu
  • Luovat konseptit

002 Vaikuttajat

002 Vaikuttajat

Valitsemme brändillenne sopivat vaikuttajat ja sisällöntuottajat, jotka kantavat samoja arvoja kuin te, pukevat markkinointiviestinne sanoiksi ja tuovat tekemisellään aitoa lisäarvoa. Teemme yhteistyötä joustavasti satojen suomalaisten vaikuttajien ja sisällöntuottajien kanssa. Meillä ei siis ole omaa lukittua rosteria – etsimme, neuvottelemme ja tarjoamme teille parhaat persoonat toimenpiteeseen, tavoitteisiin, kohderyhmään ja rahalliseen panostukseen nojaten.

  • Vaikuttajavalinnat
  • Sopimukset
  • Markkinoinnin lainmukaisuus
  • Vaikuttajien tuki

003 Tuotannot

003 Tuotannot

Jos tarve tai kampanja vaatii, meiltä onnistuu myös vaikuttajien materiaalien tuotanto mediatiimimme kanssa. Tuotti vaikuttaja sisällöt itse tai vastasimme me tuotannoista, koordinoimme, vastaamme suunnittelusta ja pidämme koko projektitiimin ajan tasalla – joka tapauksessa!

  • Video
  • Kuva
  • Ääni

004 Aktivoinnit

004 Aktivoinnit

Pidämme vaikuttajamarkkinointiprojektin langat käsissä olemalla tiiviisti yhteydessä sekä vaikuttajaan että asiakkaaseen.Saamme jatkuvasti kiitosta niin vaikuttajita, sisällöntuottajilta ja asiakkailtamme tehokkaasta, ymmärrettävästä mutta rennosta ilmapiiristä, jonka onnistumme luomaan yhteistyön ympärille.

  • Jalkautus 
  • Projektinhallinta 

005 Raportointi

005 Raportointi

Tiimimme elää mittaamisesta ja tilastoinnista, mikäpä sisältömarkkinoinnissa olisikaan parempaa! Tuotamme kattavan, ymmärrettävän ja kehityskohteita pohdiskelevan raportin, jonka avulla toimenpiteiden onnistumista voidaan peilata tavoiteltuun. Vaikuttajamarkkinoinnissa hyödynnämme apunamme luotettavaa Klear-tilastointityökalua.

  • Toimenpiteiden raportointi 
  • Kehitys ja uudet sisältökonseptit 

Autamme tavoitteiden ja mittarien kanssa, kohderyhmämäärittelyssä sekä oikean sisältösuunnan löytämisessä. Pureudumme asioihin strategisesti kerta toisensa jälkeen, olimme sitten lähdössä tekemään yksittäistä kampanjaa tai vaikuttajamarkkinoinnin vuosisuunnitelmaa. Saamme lähes viikottain asiakkailtamme ylistystä siitä, että olemme osanneet ajatella asiaa eri tavalla ja tuoneet ideoita sen kuuluisan laatikon ulkopuolelta.

  • Vaikuttajajamarkkinoinnin strategiatyö
  • Tavoitteet ja mittarit
  •  Kohderyhmämäärittely
  • Vaikuttajavalinnat
  • Sisältösuunnittelu
  • Luovat konseptit

Valitsemme brändillenne sopivat vaikuttajat ja sisällöntuottajat, jotka kantavat samoja arvoja kuin te, pukevat markkinointiviestinne sanoiksi ja tuovat tekemisellään aitoa lisäarvoa. Teemme yhteistyötä joustavasti satojen suomalaisten vaikuttajien ja sisällöntuottajien kanssa. Meillä ei siis ole omaa lukittua rosteria – etsimme, neuvottelemme ja tarjoamme teille parhaat persoonat toimenpiteeseen, tavoitteisiin, kohderyhmään ja rahalliseen panostukseen nojaten.

  • Vaikuttajavalinnat
  • Sopimukset
  • Markkinoinnin lainmukaisuus
  • Vaikuttajien tuki

Jos tarve tai kampanja vaatii, meiltä onnistuu myös vaikuttajien materiaalien tuotanto mediatiimimme kanssa. Tuotti vaikuttaja sisällöt itse tai vastasimme me tuotannoista, koordinoimme, vastaamme suunnittelusta ja pidämme koko projektitiimin ajan tasalla – joka tapauksessa!

  • Video
  • Kuva
  • Ääni

Pidämme vaikuttajamarkkinointiprojektin langat käsissä olemalla tiiviisti yhteydessä sekä vaikuttajaan että asiakkaaseen.Saamme jatkuvasti kiitosta niin vaikuttajita, sisällöntuottajilta ja asiakkailtamme tehokkaasta, ymmärrettävästä mutta rennosta ilmapiiristä, jonka onnistumme luomaan yhteistyön ympärille.

  • Jalkautus 
  • Projektinhallinta 

Tiimimme elää mittaamisesta ja tilastoinnista, mikäpä sisältömarkkinoinnissa olisikaan parempaa! Tuotamme kattavan, ymmärrettävän ja kehityskohteita pohdiskelevan raportin, jonka avulla toimenpiteiden onnistumista voidaan peilata tavoiteltuun. Vaikuttajamarkkinoinnissa hyödynnämme apunamme luotettavaa Klear-tilastointityökalua.

  • Toimenpiteiden raportointi 
  • Kehitys ja uudet sisältökonseptit 

(mediat)

Instagram-markkinointi Instagram-markkinointi
TikTok-markkinointi TikTok-markkinointi
Twitch-markkinointi Twitch-markkinointi
YouTube-markkinointi YouTube-markkinointi
LinkedIn-markkinointi LinkedIn-markkinointi
Snapchat-markkinointi Snapchat-markkinointi
Spotify-markkinointi Spotify-markkinointi
Threads-markkinointi Threads-markkinointi
Discord-markkinointi Discord-markkinointi
Facebook-markkinointi Facebook-markkinointi
X-markkinointi X-markkinointi

(MIKÄ NOORD?) Mahdollisuudet kanssamme

Vaikuttajamarkkinoinnin kumppanuus
Brändilähettiläät, sesonkikampanjat, PR-toimenpiteet – kuka ehtii hoitaa nämä kaikki? Kiva tavata, me ollaan Noordin asiantunteva vaikuttajamarkkinoinnin tiimi! Luonnollisesti kaikki lähtee strategiasta ja vaikuttajamarkkinoinnin vuosikellon suunnittelusta.

Kertaluonteiset vaikuttajamarkkinointikampanjat
Tuote- tai palvelulanseeraus tulossa? Sesonkikampanja mielessä, mutta vaikuttajat ja ehkä luova sisältöidea uupuu? Me autamme yritystänne toteuttamaan unelmienne vaikuttajamarkkinointikampanjan siten, että jälkeenpäin ei harmita.

PR-lähetykset ja -tapahtumat
PR-lähetys tai -tapahtuma vaikuttajille on loistava tapa lisätä tuotetietoisuutta ja -tunnettuutta sekä tuottaa sisältöä kohderyhmää tavoittavien vaikuttajien avulla. Me autamme yritystänne vaikuttajien löytämisessä ja kontaktoinnissa, tai halutessanne vastaamme koko tuotelähetyksestä.

(UKK) Usein kysyttyjä kysymyksiä

001 Vaikuttajamarkkinointi

001 Vaikuttajamarkkinointi

Mitä on vaikuttajamarkkinointi?

Vaikuttajamarkkinointi on some-vaikuttajan, mediapersoonan tai muun kohderyhmän tunteman henkilön hyödyntämistä yrityksen tai brändin markkinoinnissa ja viestinnässä. Tsekkaa tää artikkeli, jos haluat lukea tästä tarkemmin!

Miten valita oikeat vaikuttajat?

Oikean vaikuttajan valinta on haastava prosessi, jossa ennen kaikkea pitäisi välttyä subjektiiviselta ajattelulta (”mun mielestä tää on hyvä tyyppi…”). Oikean vaikuttajan valintaan vaikuttaa kohderyhmä, toivotut sisällöt, yhteistyön tavoitteet ja tietysti budjetti. Vaikka Noordin asiantuntijatiimin päästä löytyy satoja suomalaisia huippuvaikuttajia, hyödynnämme dataan ja tekoälyyn pohjautuvaa Klear-työkalua vaikuttajien skouttaamisessa, valinnassa sekä myös toimenpiteiden läpiviennissä ja tilastoinnissa.

Millaisia tuloksia vaikuttajamarkkinoinnilta voi odottaa?

Tää on mahtava kysymys! Vaikuttajamarkkinointi on strategisesti ja hyvin toteutettuna todella tuloksellinen digimarkkinoinnin toimenpide, jonka avulla voi odottaa bränditunnettuuden kasvua, tuotetietoisuuden kasvua, brändiin sitoutumista sekä tietysti kasvanutta verkkosivu- ja -kauppaliikennettä kuin myös suoraa myyntiä esimerkiksi verkkokaupan kautta. Kaikki nämä tietysti sillä ajatuksella, että tuote ja brändi on kunnossa, sekä vaikuttajamarkkinointia ja vaikuttajia tuetaan muilla markkinoinnin toimenpiteillä.

Miksi vaikuttajamarkkinointi kannattaa?

Vaikuttajamarkkinointia markkinoinnin toimenpiteenä kannattaa harkita, koska se sitouttaa, kasvattaa brändin tunnettuutta ja tietoisuutta sekä oikein tehtynä nostaa myös myyntiä.

Katso kaikki Usein Kysytyt Kysymykset tältä sivulta!

002 Mittaaminen ja tulokset

002 Mittaaminen ja tulokset

Miten mittaatte toimenpiteiden onnistumista?

Mittaaminenhan alkaa (tai ainakin pitäisi alkaa) jo aloituspalaverissa, kun määritetään toimenpiteille selkeät tavoitteet. Samalla pitäisi määrittää myös mittarit, jotka on peilattavissa näihin tavoitteisiin. Vaikuttajamarkkinoinnin tilastoinnissa hyödynnämme Meltwaterin kehittämää Klear-työkalua ja some-asiakkuuksissa asiakkaat pääsevät tarkastelemaan visuaalisesti miellyttävää raporttia Swydo-nimiseltä alustalta. Jos haluat lukea lisää mittaamisesta ja meidän ajatuksista siihen liittyen, tsekkaa tämä artikkeli vaikuttajamarkkinoinnin mittareista.

Mitkä ovat vaikuttajamarkkinoinnin tärkeimpiä mittareita?

Tää on haastava kysymys, mutta kokeillaan! Tähän ei myöskään ole yhtä oikeaa vastausta, vaan tärkeimmät mittarit riippuvat toimenpiteille asetetuista tavoitteista. Muutaman esimerkin kautta eteenpäin: 

– Tavoitteena bränditunnettuuden ja -tietoisuuden kasvattaminen – tärkeimmät mittarit sisältöjen näyttökerrat, kattavuus ja kustannustehokkuus (esimerkiksi CPR & CPM)
– Tavoitteena mielikuvan ja luottamuksen rakentaminen – tärkeimmät mittarit kattavuus, sitoutumiset, sitoutumisten laat
– Tavoitteena liidien ja/tai myynnin kasvattaminen – tärkeimmät kattavus, kustannustehokkuus ja verkkosivuille tai -kauppaan ohjatut kävijät

Seuraatteko vaikuttajien suoriutumista reaaliaikaisesti?

Kyllä, monitoroimme kampanjasisältöjen onnistumista jo kampanja-aikana, ja teemme tarvittaessa muutoksia. Vaikka me olemmekin päävastuussa kampanjasta, myös asiakas saa reaaliaikaisen dashboardin, josta voi halutessaan käydä tarkastelemassa kampanjasisältöjen onnistumista.

Saammeko raportin toimenpiteiden tuloksista?

Todellakin! Meidän kanssa voit olla varma, että saat kattavan raportin toimenpiteiden tuloksista – analyyseja ja kehitysehdotuksia unohtamatta.

Katso kaikki Usein Kysytyt Kysymykset tältä sivulta!

003 Yhteistyö Noordin kanssa

003 Yhteistyö Noordin kanssa

Miten projekti etenee aloituksesta sisältöjen jalkautukseen?

Ollaan meidän prosessista ylpeitä, sillä se on vuosien saatossa tarkkaan hiottu kokemusten ja asiantuntemuksen pohjalta. Jokainen yhteistyö alkaa aloituspalaverilla, jossa tehdään selkeät suuntaviivat yhteistyölle, päätetään vastuista ja aikataulusta. Tästä alkaa luova sisältökonseptointi, vaikuttajien ja/tai sisällöntuottajien skauttaus ja valinnat, sisältöjen suunnittelu ja sisällöntuotanto. Me hoidamme koko projektin alusta loppuun, ja tehtiin sitten some-sisältöjä tai vaikuttajamarkkinointia, voit olla varma, että saat meiltä kattavan ja analysoidun – eli valmiiksi pureksitun – raportin toimenpiteistä. Tästä artikkelista voit halutessasi lukea tarkemmin vaikuttajamarkkinoinnin prosessista!

Kuinka paljon Noordin palvelut maksaa?

Markkinointihan on siitä hauska (ja vaikea!) laji, että se maksaa juuri niin paljon kuin siihen haluaa – ja uskaltaa – euroja laittaa. Meidän asiantuntijuus hinnoitellaan henkilötyöpäiviin perustuen (8 h), ja yksi henkilötyöpäivä maksaa 1 050 € + alv. Se, kuinka paljon työpäiviä teidän projektiin menee, riippuu monesta asiasta. Tyypillisesti esimerkiksi yksittäisessä vaikuttajamarkkinointikampanjassa Noordin asiantuntijatiimin työn osuus kampanjan kokonaisbudjetista on noin 20-25 %.

Kuinka nopeasti yhteistyö voidaan aloittaa?

Ihannetapauksessa (sekä asiakasyritykselle että meille) valmisteleviin toimenpiteisiin on aikaa kampanjan tai projektin koosta riippuen 3-4 viikkoa, mutta tarpeen mukaan pystytään toimimaan nopeamminkin. Joustohan on pienemmän toimiston toinen nimi. Joskus on ollut tilanteita, että kampanja on pitänyt saada alkamaan jo pari päivää ekasta keskustelusta, ja kyllä näissäkin tilanteissa on laadukasta materiaalia saatu aikaiseksi!

Katso kaikki Usein Kysytyt Kysymykset tältä sivulta!

Mitä on vaikuttajamarkkinointi?

Vaikuttajamarkkinointi on some-vaikuttajan, mediapersoonan tai muun kohderyhmän tunteman henkilön hyödyntämistä yrityksen tai brändin markkinoinnissa ja viestinnässä. Tsekkaa tää artikkeli, jos haluat lukea tästä tarkemmin!

Miten valita oikeat vaikuttajat?

Oikean vaikuttajan valinta on haastava prosessi, jossa ennen kaikkea pitäisi välttyä subjektiiviselta ajattelulta (”mun mielestä tää on hyvä tyyppi…”). Oikean vaikuttajan valintaan vaikuttaa kohderyhmä, toivotut sisällöt, yhteistyön tavoitteet ja tietysti budjetti. Vaikka Noordin asiantuntijatiimin päästä löytyy satoja suomalaisia huippuvaikuttajia, hyödynnämme dataan ja tekoälyyn pohjautuvaa Klear-työkalua vaikuttajien skouttaamisessa, valinnassa sekä myös toimenpiteiden läpiviennissä ja tilastoinnissa.

Millaisia tuloksia vaikuttajamarkkinoinnilta voi odottaa?

Tää on mahtava kysymys! Vaikuttajamarkkinointi on strategisesti ja hyvin toteutettuna todella tuloksellinen digimarkkinoinnin toimenpide, jonka avulla voi odottaa bränditunnettuuden kasvua, tuotetietoisuuden kasvua, brändiin sitoutumista sekä tietysti kasvanutta verkkosivu- ja -kauppaliikennettä kuin myös suoraa myyntiä esimerkiksi verkkokaupan kautta. Kaikki nämä tietysti sillä ajatuksella, että tuote ja brändi on kunnossa, sekä vaikuttajamarkkinointia ja vaikuttajia tuetaan muilla markkinoinnin toimenpiteillä.

Miksi vaikuttajamarkkinointi kannattaa?

Vaikuttajamarkkinointia markkinoinnin toimenpiteenä kannattaa harkita, koska se sitouttaa, kasvattaa brändin tunnettuutta ja tietoisuutta sekä oikein tehtynä nostaa myös myyntiä.

Katso kaikki Usein Kysytyt Kysymykset tältä sivulta!

Miten mittaatte toimenpiteiden onnistumista?

Mittaaminenhan alkaa (tai ainakin pitäisi alkaa) jo aloituspalaverissa, kun määritetään toimenpiteille selkeät tavoitteet. Samalla pitäisi määrittää myös mittarit, jotka on peilattavissa näihin tavoitteisiin. Vaikuttajamarkkinoinnin tilastoinnissa hyödynnämme Meltwaterin kehittämää Klear-työkalua ja some-asiakkuuksissa asiakkaat pääsevät tarkastelemaan visuaalisesti miellyttävää raporttia Swydo-nimiseltä alustalta. Jos haluat lukea lisää mittaamisesta ja meidän ajatuksista siihen liittyen, tsekkaa tämä artikkeli vaikuttajamarkkinoinnin mittareista.

Mitkä ovat vaikuttajamarkkinoinnin tärkeimpiä mittareita?

Tää on haastava kysymys, mutta kokeillaan! Tähän ei myöskään ole yhtä oikeaa vastausta, vaan tärkeimmät mittarit riippuvat toimenpiteille asetetuista tavoitteista. Muutaman esimerkin kautta eteenpäin: 

– Tavoitteena bränditunnettuuden ja -tietoisuuden kasvattaminen – tärkeimmät mittarit sisältöjen näyttökerrat, kattavuus ja kustannustehokkuus (esimerkiksi CPR & CPM)
– Tavoitteena mielikuvan ja luottamuksen rakentaminen – tärkeimmät mittarit kattavuus, sitoutumiset, sitoutumisten laat
– Tavoitteena liidien ja/tai myynnin kasvattaminen – tärkeimmät kattavus, kustannustehokkuus ja verkkosivuille tai -kauppaan ohjatut kävijät

Seuraatteko vaikuttajien suoriutumista reaaliaikaisesti?

Kyllä, monitoroimme kampanjasisältöjen onnistumista jo kampanja-aikana, ja teemme tarvittaessa muutoksia. Vaikka me olemmekin päävastuussa kampanjasta, myös asiakas saa reaaliaikaisen dashboardin, josta voi halutessaan käydä tarkastelemassa kampanjasisältöjen onnistumista.

Saammeko raportin toimenpiteiden tuloksista?

Todellakin! Meidän kanssa voit olla varma, että saat kattavan raportin toimenpiteiden tuloksista – analyyseja ja kehitysehdotuksia unohtamatta.

Katso kaikki Usein Kysytyt Kysymykset tältä sivulta!

Miten projekti etenee aloituksesta sisältöjen jalkautukseen?

Ollaan meidän prosessista ylpeitä, sillä se on vuosien saatossa tarkkaan hiottu kokemusten ja asiantuntemuksen pohjalta. Jokainen yhteistyö alkaa aloituspalaverilla, jossa tehdään selkeät suuntaviivat yhteistyölle, päätetään vastuista ja aikataulusta. Tästä alkaa luova sisältökonseptointi, vaikuttajien ja/tai sisällöntuottajien skauttaus ja valinnat, sisältöjen suunnittelu ja sisällöntuotanto. Me hoidamme koko projektin alusta loppuun, ja tehtiin sitten some-sisältöjä tai vaikuttajamarkkinointia, voit olla varma, että saat meiltä kattavan ja analysoidun – eli valmiiksi pureksitun – raportin toimenpiteistä. Tästä artikkelista voit halutessasi lukea tarkemmin vaikuttajamarkkinoinnin prosessista!

Kuinka paljon Noordin palvelut maksaa?

Markkinointihan on siitä hauska (ja vaikea!) laji, että se maksaa juuri niin paljon kuin siihen haluaa – ja uskaltaa – euroja laittaa. Meidän asiantuntijuus hinnoitellaan henkilötyöpäiviin perustuen (8 h), ja yksi henkilötyöpäivä maksaa 1 050 € + alv. Se, kuinka paljon työpäiviä teidän projektiin menee, riippuu monesta asiasta. Tyypillisesti esimerkiksi yksittäisessä vaikuttajamarkkinointikampanjassa Noordin asiantuntijatiimin työn osuus kampanjan kokonaisbudjetista on noin 20-25 %.

Kuinka nopeasti yhteistyö voidaan aloittaa?

Ihannetapauksessa (sekä asiakasyritykselle että meille) valmisteleviin toimenpiteisiin on aikaa kampanjan tai projektin koosta riippuen 3-4 viikkoa, mutta tarpeen mukaan pystytään toimimaan nopeamminkin. Joustohan on pienemmän toimiston toinen nimi. Joskus on ollut tilanteita, että kampanja on pitänyt saada alkamaan jo pari päivää ekasta keskustelusta, ja kyllä näissäkin tilanteissa on laadukasta materiaalia saatu aikaiseksi!

Katso kaikki Usein Kysytyt Kysymykset tältä sivulta!