(Viči-surimipuikot) Näin Viči kasvatti tuotteidensa myyntiä vaikuttajien avullaVaikuttajamarkkinoinnin suunnittelu ja toteutus, vaikuttajavalinta, toimenpiteiden briiffaus, kuvausten ja toimenpiteiden koordinointi sekä raportointi, kansainvälinen yhteistyö
(Viči-surimipuikot)Noord toteutti syksyllä 2023 vaikuttajakampanjan Vičille, joka on euroopassa toimiva, alun perin liettualainen tuotemerkki. Viči valmistaa mm. erilaisia kala- ja äyriäistuotteita. Syksyn 2023 kampanjassamme päätavoitteena oli kasvattaa Viči surimipuikkojen tunnettuutta suomalaisten kuluttajien keskuudessa. Kulunut kampanja todisti vaikuttajamarkkinoinnin tehokkuuden erityisesti ruoka- ja kuluttajatuotteiden markkinoinnissa.”Seuraajat on laittanu viestii, et nää tuotteet on koko ajan loppu niiden lähikauppojen hyllyistä” – Natalia Salmela, vaikuttaja
(Yhteistyö)Lähdimme suunnittelemaan kampanjaa yhdessä asiakkaan kanssa tuotteen pääkohderyhmän sekä pääviestin kautta. Kampanjan tavoitteena oli tuotetunnettuuden lisäksi kasvattaa kohderyhmän tietoisuutta ja preferenssiä surimipuikoista kätevänä, terveellisenä sekä maistuvana välipalana. Suunnittelimme kampanjalle luontevan jatkumon ja sisältösuunnitelman, jonka mukaan surimin tietoisuutta kasvatetaan sekä kätevien reseptien että arkisen ja helpon napostelun merkeissä.Kampanjassamme työskentelimme yhteensä viiden eri tunnetun vaikuttajan kanssa, joiden autenttinen suhde seuraajiinsa auttoi lisäämään Vici Surimipuikkojen tunnettuutta sekä myyntiä. Kampanjamme vaikuttajina toimivat ruokavaikuttajat Foodbytwins sekä Harri Syrjänen & lifestyle-vaikuttajat Natalia Salmela, Veera Rasi & Viivi Valokainen
Surimia suomalaisten snackihyllyyn vaikuttajien avullaHalusimme luoda kampanjasta koko syksyn kestoisen vaikuttajakampanjan viiden tunnetun suomalaisen vaikuttajan kanssa. Vaikuttajavalinnoilla sekä kampanjan kestolla pystyimme tarttumaan kiinni syksyn tapahtumiin (esimerkiksi halloween ja lähestyvä joulu) sekä tuomaan kampanjalle kertausta sekä autenttisuutta.Yhteensä neljällätoista julkaisulla tavoitimme tehokkaasti tavoitteeksi asetettua ydinkohderyhmää koko kampanjan mitassa. Monikanavaisilla kampanjatoimilla tavoitimme yhteensä 416 000 yksilöityä tiliä sekä yli 626 000 näyttökertaa. Uskomme yhdessä vaikuttajakampanjan vaikuttaneen tuotteiden myyntiin Suomessa sekä vaikuttajien ja kohderyhmän palautteen että tuotteiden toteutuneen myynnin perusteella.