Webinaari to 17.11.2022: Miten vaikuttajamarkkinointi tuodaan osaksi markkinointisuunnittelua? Ilmoittaudu mukaan täällä!

#Suniho-kampanja lisäsi nuorten tietoisuutta UV-säteilystä

Auringon UV-säteily vaurioittaa ja vanhentaa ihoa. Auringossa palanut iho voi myös tehdä kipeää pitkään. UV-säteilylle altistuminen on merkittävin ihosyövän riskitekijä. Oikealla suojautumisella jopa 95 prosenttia ihosyövistä on kuitenkin estettävissä. Auringolta suojautuminen on siis paitsi järkevää, myös todella tärkeää. Onneksi suojautuminen on tosi helppoa. #Suniho on sun ainoo iho – kuuntele sitä.

Pääsimme toteuttamaan vaikuttajamarkkinoinnin kokonaisuuden #Suniho-kampanjaan (www.suniho.fi), jonka tavoitteena oli nostaa nuorten tietoisuutta UV-säteilyn haitoista ja auringolta suojautumisen tärkeydestä.

Lähtötilanne ja mitä me teimme

#Suniho-kampanja on toteutettu myös aikaisempina vuosina, ja tänä vuonna haluttiin toteutettavan kampanja, joka vetoaa erityisesti nuoriin (16–20-vuotiaisiin) miehiin, sillä heidän kohdallaan on tunnistettu suurin tarve tiedon lisäämiselle. Kampanjaan toivottiin vaikuttajia, jotka todistetusti tavoittavat tämän kohderyhmän, tuottavat nuoria seuraajia osallistavaa sisältöä ja toimivat eettisesti auringossa koko kampanja-ajan.

Kampanjaan valikoitui vaikuttajiksi tunnettu frisbeegolfaaja Väinö Mäkelä, tieteelliseen ja tutkimuksiin perustuvaan sisältöön erikoistunut Petteri Mikkonen sekä lifestylestriimaaja Laurenzinaa. Kampanjan pääkanavina toimivat TikTok (Väinö Mäkelä, Petteri Mikkonen) ja Twitch (Laurenzinaa), mutta kaikki vaikuttajat tuottivat sisältöä myös Instagramissa.

@makelavaino Mainos STUK kanssaVarjo, voide, vaate ja vesi on pettämätön combo joilla pystyt suojautumaan UV-säteilyltä ja sen aiheuttamista haitoista. Lue lisää www.suniho.fi#suniho #uvsäteily #varjovaatevoide #ilmatieteenlaitos @fressis.fi ♬ alkuperäinen ääni – Väinö Mäkelä

Mitä saavutettiin?

Kampanja-aikana vaikuttajien tehokkaat julkaisut keräsivät huikean määrän näyttökertoja, ja nuoren kohderyhmän sitoutuminen kampanjaan oli erittäin tuloksellista. Lisäksi kampanjassa toteutettiin kysely auringon oton tottumuksista ja kampanjan vaikutuksista niihin, johon vaikuttajat ohjasivat kampanjajulkaisuistaan. Suuri osa kyselyyn vastanneista kertoa saaneensa uutta tietoa UV-säteilystä ja auringolta suojautumisesta vaikuttajien tuottaman sisällön avulla. Lähes kaikki kyselyyn vastanneet kertoivat myös aikovansa jatkossakin suojautua auringolta.

Lähdetään suunnittelemaan yhdessä vaikuttajamarkkinointia

Tästä eteenpäin on hyvä lähteä suunnittelemaan yrityksellen toimivaa vaikuttajamarkkinointikampanjaa tai pidempiaikaista strategiaa. Voit varata meidän asiakkuuspäällikölle Mikolle suoraan ajan hänen kalenteristaan. Voit myös ottaa yhteyttä alta löytyvien yhteystietojen mukaisesti.

Mikko Salonen
+358 (0)40 860 4330
mikko@noord.fi

Jos haluat lähettää kysymyksen tai vapaan viestin yhteydenottolomakkeella, voit tehdä sen Yhteys-sivullamme.

Lue lisää keissejämme

Tuntuuko sinustakin, että vaikuttajamarkkinoinnin sulauttaminen osaksi markkinointisuunnittelua tuottaa haasteita? Tässä webinaarissa käydään läpi, miten vaikuttajamarkkinointi tuodaan tiiviiksi osaksi markkinointisuunnittelua siten, että vaikuttajatekeminen kulkee käsi kädessä muiden markkinointitoimenpiteiden kanssa – ei toisella puolen tietä.