(KSS Energia) Kesän 2024 opiskelijakampanja sitoutti ja ihastutti

Vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelu ja toteutus, vaikuttajavalinnat, toimenpiteiden briiffaus, toimenpiteiden koordinointi ja raportointi, TikTok-mainonta

(KSS Energia)

KSS Energia -konserni on valtakunnallinen energiayhtiö, joka myy, tuottaa ja urakoi Puhtaasti Parasta energiaa. KSS Energia tarjoaa laajasta sopimusvalikoimastaan asiakkailleen sopivia sähkösopimuksia helposti ja edullisesti. KSS Energian sähkö virtaa kotien lisäksi myös yrityksiin, mökeille sekä vapaa-ajan asunnoille ympäri Suomen.

(Yhteistyö)

Suunnittelimme KSS Energia kesän 2024 vaikuttajamarkkinointikampanjan opiskelijoille sopivan KSS IISI -sopimustyypin ympärille. Vaikuttajien kanssa tuotetun sisällön avulla halusimme tuoda esille nuorille sekä opiskelijoille samaistuttavia, hauskoja tilanteita arkielämästä ja opiskelusta. Vaikuttajayhteistöiden avulla halusimme välittää kohderyhmälle sanomaa siitä, opiskelijan monimutkaisen arjen ystävän toimii helppo ja yksinkertainen, opiskelijoille sopiva sähkösopimus. Vaikuttajamarkkinoinnin toimenpiteiden tärkeimpänä tavoitteena oli kasvattaa KSS Energia tuote- ja bränditunnettuutta ja lisätä harkintaa KSS Energian palveluiden käyttämistä kohtaan.

🧡 Kampanjamme päärooleissa esiintyivät iki-ihanat Roope Rannisto (@rooperannisto), Aleksandra Laurila (@alsutiikeri) sekä tommiarska (@tommiarska).

KSS Energian kesän 2024 opiskelijakampanja tavoitti yhteensä yli 445 000 yksilöityä käyttäjää ja keräsimme yli 1,3 miljoonaa näyttökertaa kolmen vaikuttajan kampanjasisällöillä.

Loistavat tulokset oikea-aikaisilla toimenpiteillä

Valitsimme kampanjaan kolme opiskelijaikäisiä suomalaisia tavoittavaa monimediaista vaikuttajaa, jotka olivat innoissaan mahdollisesta yhteistyöstä KSS Energian kanssa. Vaikuttajien profiili, heidän tavoittama kohderyhmä sekä sisältöideat sopivat hyvin opiskelijoille samaistuttavan kampanjan teemaan ja tavoitteisiin.

Opiskelijan arkisia tilanteita sekä samaistuttavaa komiikkaa hyödyntävät kampanjamateriaalit aikataulutettiin osuvasti heinä-elokuun vaihteelle, jolloin opiskelijat sekä juuri tiedon uudesta opiskelupaikastaan saaneet tulevat fuksit alkavat orientoitumaan kohti alkavaa lukuvuotta.

💡 Kampanjassa kaikilta kolmelta vaikuttajalta hankittiin lyhytvideosisällöt, jotka julkaistiin joko Instagramissa tai TikTokissa riippuen vaikuttajan kanavakohtaisesta kohderyhmästä. Lyhytvideosisältöjen lisäksi kampanjassa hyödynnettiin Instagram Feed sekä Story postauksia, joiden avulla kampanjan ydinviestiä kerrattiin kohderyhmälle. Orgaanisten kampanjamateriaalien lisäksi hyödynsimme kampanjassa maksettua mainontaa, jonka avulla saimme kohdennettua kampanjan näkyvyyttä tarkalle kohderyhmälle juuri haluttuna aikana.

Aurora Korjus, Digital Marketing Specialist, KSS Energia

(avainluvut) Kampanjan E avainluvut

Kampanjan julkaisut keräsivät yhteensä yli 1.3 miljoonaa näyttökertaa

Kampanjan julkaisut tavoittivat yli 445 000 käyttäjää

Vaikuttajien julkaisujen keskimääräinen sitoutumisaste 4,46 %

Cost Per Reach (1000) 23,26 €