(SEAB Finland) Vaikuttajamarkkinointia johdonmukaisesti ja tuloksellisesti

Vaikuttajamarkkinoinnin strateginen suunnittelu ja toteutus, vaikuttajavalinnat, toimenpiteiden briiffaus, toimenpitieden koordinointi ja raportointi, mediatuotanto, sosiaalisen median maksettu mainonta

(SEAB Finland)

SEAB Finland on tunnettujen merkkituotteiden ja maailmalla patentoitujen erikoistuotteiden markkinointiin ja maahantuontiin erikoistunut yritys. SEAB vastaa muun muassa O’Keeffe’sin, WD-40-monitoimiaineen, Turtle Waxin ja Gorilla Gluen toiminnasta Suomessa.

(Yhteistyö)

Suunnittelemme SEAB Finlandin vaikuttajamarkkinointia johdonmukaisesti, tuloksellisuus edellä. Vaikuttajat valitaan tarkasti tavoiteltava kohderyhmä, arvioitu kattavuus sekä brändin ja vaikuttajien arvojen kohtaaminen huomioiden. Vaikuttajamarkkinoinnin toimenpiteiden tärkeimpinä tavoitteina on kasvattaa tuotetietoisuutta ja kouluttaa kuluttajia hyödyntämään tuotteita laajemmin, samalla kertoen tuotteiden laajasta jälleenmyyjäverkostosta.

Johdonmukaisuus tuottaa tulosta

SEAB Finland ja Noord ovat tehneet yhteistyötä jo yli kaksi vuotta, eikä suotta! Suunnittelemme vaikuttajamarkkinoinnin toimenpiteitä monille SEAB Finlandin brändeille, ja kampanjasta toiseen saamme loistavia tuloksia – bränditunnettuuden ja tuotetietoisuuden kasvamisen lisäksi myös tuotteet loppuvat jälleenmyyjien hyllyistä kerta toisensa jälkeen.

 

Heidi Tohmo, Markkinointipäällikkö, SEAB Finland Oy

Noordin suosikkikamppis: WD-40-monitoimiaineen tuotetietoisuuden kasvattaminen

Kesällä 2024 toteutettiin vaikuttajamarkkinointikampanja WD-40-monitoimiaineelle, jonka tavoitteena oli kaikessa yksinkertaisuudessaan kertoa WD-40-tuotteen monista käyttökohteista ja antaa inspiraatiota myös nykyisille tuotteen käyttäjille käyttökohteisiin. Kampanjaan valikoitui kaksi tarkoin valittua vaikuttajaa – remontoija, asuntosijoittaja ja pitkän linjan vaikuttaja Natalia Salmela sekä Suomen kaunein koti -kilpailun voittaja ja somevaikuttaja Kotiografi.

Molemmat toteuttivat omille TikTok-kanavilleen tyyliinsä sopivat videot, joita hyödynnettiin myös TikTokin maksetussa mainonnassa loppukesän 2024 ajan.

(avainluvut) WD-40-kampanjan avainluvut G

Kampanjajulkaisut keräsivät yhteensä yli 1,4 miljoonaa näyttökertaa

Vaikuttajien julkaisuihin sitouduttiin yli 15 500 kertaa

Cost Per Mille (1000) vain 7,14 €

Kampanjan ansaittu media-arvo 440-kertainen kampanjainvestointiin verrattuna