Webinaari to 17.11.2022: Miten vaikuttajamarkkinointi tuodaan osaksi markkinointisuunnittelua? Ilmoittaudu mukaan täällä!

Vaikuttaja – miksi sinullakin kannattaisi olla manageri?

Managerinlähtökohtainen tehtävä on varmistaa se, että vaikuttaja saa keskittyä rauhassa sisältöjen suunnitteluun ja tuottamiseen. Manageri auttaa vaikuttajaa, artistia tai esimerkiksi tubettajaa uravalinnoissa ja miettii hänen kanssaan uran suuntaa ja vaikuttajan kaupallista toimintaa. Somevaikuttajan liiketoiminnan kehittäminen ja sen johtaminen on managerin tärkeimpiä tehtäviä. Kaupallisuuden ja liiketoiminnan kehittämisen lisäksi managerin tehtäviin voi kuulua myös perinteisempi apukätenä oleminen, sopimusten laatiminen, yhteistyökumppanuuksien myynti ja niiden sisältöjen luova suunnittelu. Vaikuttajan managerin tehtäviin voi kuulua lisäksi tiedottaminen, markkinointi tai muu edunvalvonta.

Milloin manageri kannattaa palkata?

Managerin voi ottaa mukaan missä vaiheessa uraa tahansa. Somevaikuttajan henkilöbrändin rakentaminen alkaa sisällöntuotannon alkuvaiheessa, mutta usein uran isot suuntavalinnat tulevat mukaan vasta sitten, kun seuraajamäärä kasvaa tuhansiin tai kymmeniin tuhansiin. Ajankohtaisuudesta voi kertoa myös se, että vaikuttaja saa usein yhteydenottoja omaan sähköpostiinsa ja myyntiviestien ja tarjouspyyntöjen tekeminen tuottaa haasteita ja vie paljon aikaa.

Managerin tehtävä ei ole puuttua vaikuttajan sisältöihin tai sisällöntuotantoon. Kuitenkin manageri voi kehittää vaikuttajan yhteistöiden sisältöjä entistä vastuullisempaan ja tunteita herättävämpään suuntaan. Managerin palkkaamista kannattaa harkita myös silloin, kun oma visio ja toive kirkastuu, mutta vaikuttaja ei vielä tiedä miten niihin päästään tai mitkä olisivat seuraavat askeleet tavoitteiden ja visioiden saavuttamiseksi.

Vaikuttaja säästää aikaa ja energiaa

Kysyimme Noordin edustuksessa olevilta vaikuttajilta ja artisteilta, mikä managerin palkkaamisessa on ollut parasta. Kaikista keskusteluista kaksi vastausta nousi esiin selkeästi. Ensimmäisenä ja isoimpana ajan ja energian säästäminne, jonka voi itse käyttää sisällöntuotantoon ja luovuuden ruokkimiseen. Toinen yhteinen, selkeä vastaus oli liiketoiminnan kehittäminen ja laskutuksen lisääntyminen.

Vaikuttaja – tässä viisi hyvää syytä managerin palkkaamiseksi:

  • Säästät aikaa ja energiaa, kun manageri hoitaa myynnin ja yhteydenotot
  • Sopimusasiat pysyvät ajan tasalla
  • Liiketoiminnan kehittäminen ja kaupallisten yhteistöiden myynti
  • Tavoitteiden asettaminen ja niissä pysyminen
  • Kalenterin selkeämpi hallinta

Noord on yksi Suomen monipuolisimmista vaikuttajamarkkinointitoimistoista, jonka tarjoamiin palveluihin kuuluu myös kattavat managerointipalvelut. Edustamme kotimaisen viihde- ja musiikkialan kärkeä sekä isoja sosiaalisen median vaiktutajia. Jos haluat jutella mahdollisuuksista meidän kanssa, niin laita mulle viestiä osoitteeseen karri@noord.fi tai soittele 050 466 6252.

Tilaa vaikuttajamarkkinoinnin uutiset

Jos yllä oleva blogiartikkeli oli mielestäsi hyvä, niin kannattaa ehdottomasti laittaa meidän uutiset tilaukseen! Ei spämmiä, vaan pelkkää asiaa.

Lähettämällä tämän lomakkeen, luovutat meille henkilötietojasi, joita säilytämme ja käsittelemme tietosuojaselosteen mukaisesti.

Tuntuuko sinustakin, että vaikuttajamarkkinoinnin sulauttaminen osaksi markkinointisuunnittelua tuottaa haasteita? Tässä webinaarissa käydään läpi, miten vaikuttajamarkkinointi tuodaan tiiviiksi osaksi markkinointisuunnittelua siten, että vaikuttajatekeminen kulkee käsi kädessä muiden markkinointitoimenpiteiden kanssa – ei toisella puolen tietä.