Twitch on yksi tämän hetken suosituimmista livestriimauspalveluista. Se on erittäin suosittu etenkin pelaajien ja heidän peliyhteisöidensä keskuudessa. Twitchin kautta lähetyksiä tekevät striimaajat houkuttelevat päivittäin huomattavan määrän katsojia, kuukausittain striimejä seuraa yli 140 miljoonaa aktiivista katsojaa. Monet yritykset sekä brändit eivät kuitenkaan vielä ymmärrä verrattain uuden palvelun tuomia mahdollisuuksia markkinoinnissa. Tässä blogissa käydäänkin läpi viisi syytä, miksi juuri teidän yrityksenne tai brändinne tulisi kokeilla Twitch-vaikuttajamarkkinointia ja olla näkyvillä Suomessa jatkuvasti suosiotaan nostavalla alustalla.
1. Tavoita milleniaalit Twitch-markkinoinnilla
Milleniaalit ovat nykyään monen brändin ensisijainen kohdeyleisö. Tämä johtuu siitä, että he ovat iässä, jossa he vaikuttavat vahvasti useisiin markkinoihin ostokäyttäytymisellään. Milleniaalit muodostavat tällä hetkellä suurimman osan Twitchin käyttäjistä. Vaikka palvelu ei ole yhtä suosittu kuin muutama muu sosiaalisen median alusta, harvat tarjoavat saman mittakaavan livesitoutumista milleniaalien keskuudessa.
2. Tuotteenne esille striimaajien avulla
Twitchissä lähetyksiä seuraavat ostavat tuotteita ja kuluttavat palveluita siinä missä kaikki muutkin. Vaikka monet heistä ovatkin kiinnostuneet erityisesti pelilaitteista, viihde- elektroniikasta, mobiilisovelluksista sekä vaatebrändeistä, nämä eivät ole suinkaan ainoita tuoteryhmiä, joita palvelussa on mahdollista mainostaa tehokkaasti. Kuluttajat luottavat vaikuttajien kautta tapahtuvaan mainontaan seitsemän kertaa todennäköisemmin verrattuna perinteiseen mainontaan. Toisin sanoen on selvästi tehokkaampaa käyttää vaikuttajaa, tässä tapauksessa Twitch-striimaajaa kun halutaan tavoittaa kohdeyleisö vahvalla tavalla.
3. Twitch-markkinointi ja “epäkaupallisuus”
Twitch ei ole vielä samalla tavalla kyllästetty yritysmainoksilla kuin muut sosiaalisen median alustat. Se voi olla erittäin hyödyllistä ja tarjoaa mahdollisuuden tavoittaa yleisön tavalla, joita kilpailijasi eivät ehkä vielä osaa hyödyntää.
4. Twitch osallistaa kuluttajia
Twitchissä sekä ylipäätänsä live-striimamisessa yksi vahvimmista asioista on sen sosiaalinen sekä osallistava elementti. Vaikka tämä on toki läsnä myös muilla sosiaalisen median alustoilla, ne eivät toimi yhtä tehokkaasti reaaliajassa. Twitch antaa käyttäjille mahdollisuuden olla suorassa yhteydessä striimaajaan. Esimerkiksi kysymyksiin on mahdollista saada vastaus sekunneissa. Tästä on suoraa hyötyä markkinoinnissa esimerkiksi uutta tuotetta esitellessä.
5. Palvelun jatkuva kasvu
Kun Twitchin kävijämäärät jatkavat kasvuaan, voi tehdä johtopäätöksen, että palvelu tulee olemaan iso sosiaalisen median alusta vielä pitkän aikaa. Lähitulevaisuudessa eritoten pelaamisen ulkopuolelle sijoittuvien striimien kasvun myötä yleisö tulee olemaan palvelussa entistä monipuolisempaa. Ei ole mitenkään kaukaa haettua että palvelu tulee haastamaan perinteiset videopalvelut sekä muut sosiaalisen median alustat tosissaan seuraavien vuosien aikana.
Kiinnostaako markkinointi Twitchissä? Ota meihin rohkeasti yhteyttä.