Maksuton koulutus vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelusta markkinointipäättäjille. Varaa oma paikkasi pian!

Sesongit vaikuttajamarkkinoinnissa – Kevät

Keräsimme kevään 2024 tärkeimmät juhlapyhät ja huomioitavat ostopäivät tammikuun joulualennusmyynneistä aina juhannukseen asti. Tarkastelemme juhlapyhiä vaikuttajamarkkinoinnin ja sisällöntuotannon näkökulmasta. Tästä artikkelista löydät vinkkejä juhlapäivien markkinointiin ja voit halutessasi koostaa oman muistilistan kevään markkinointikokonaisuuden suunnitteluun.

Vaikuttajamarkkinoinnin toimenpiteitä suunnitellessa voit olla prosessin missä vaiheessa tahansa meihin yhteydessä, niin tulemme mukaan suunnittelemaan teille tehokkaat ja vaikuttavat toimenpiteet vaikuttajayhteistöitä varten! Tsekkaa myös meidän aiemmin kirjoittama artikkeli syksyn vaikuttajamarkkinoinnin sesongeista.

Loppiainen – joulualennusmyynnit hyvässä vauhdissa

Loppiainen on alunperin kristillinen juhlapäivä, mutta arkisesti se on viimeinen pyhäpäivä, joka katkaisee koululaisten lomat. Loppiaisen jälkeen kouluissa ja oppilaitoksissa kevätlukukausi alkaa 8.1. loppiaisen jälkeen. Joulualennukset alkavat jo perinteisesti heti välipäivien tarjouskilpailulla, joten loppiaisena nostettavat kampanjat erottuvat joukosta hyvin. Tammikuun alku on hyvää aikaa myös Back to School -kampanjoinnille.

Tammikuun sesonki on perinteisesti myös liikuntaan, urheiluun ja hyvinvointiin liittyvää kampanjointia. Kinkun sulattaminen ei ole enää 2024 kaikkein paras vaihtoehto puhekielessä, mutta kannustaminen liikuntaan ja urheiluun on aina paikallaan.

Hyvä match:

  • Koulu- ja opiskelutarvikkeet
  • Urheilu- ja liikuntavälineet
  • Talviurheilu
  • Kevään matkailu kotimaassa ja ulkomailla

Ystävänpäivän vaikuttajamarkkinointi

Ystävänpäivää (Valentine’s Day) vietetään maailmanlaajuisesti joka vuosi 14. helmikuuta. Ystävänpäivänä muistetaan niin läheisimpiä rakkaita ihmisiä, mutta myös kavereita, tuttuja ja kaikkia ihmisiä ympärillä. Ystävänpäivä on paljon muutakin kuin kulutusjuhla, mutta siihen kuuluvat tietyt teemat, kuten kukat, makeiset ja esimerkiksi pienet lähimmäiselle ostetut lahjat. Ystävänpäivä katkaisee pitkän talven ja kevään odotuksen, joten se näkyy ja kuuluu sosiaalisessa mediassa. Markkinointiin voisi esimerkiksi nostaa pr-tapahtumat, joita monet brändit järjestävät kekseliäästi. Ystävänpäivän ystävämyynnit voisi olla helppo tapa aloittaa pr-tapahtumien tuotanto ja samalla tyhjentää varastoja uusien tuotteiden edestä. Autamme mielellämme teematapahtumien järjestelyssä ja suunnittelussa.

Hyvä match:

  • Elintarvikkeet – makeiset, leivonnaiset ja suklaat
  • Elokuvateatterit
  • Tapahtuma-alan toimijat
  • Konsertit ja tapahtumat
  • Ravintolat

Vaikuttajamarkkinointi naistenpäivänä 2024

Kansainvälistä naistenpäivää juhlitaan maaliskuun 8. päivänä. Päivän tarkoitus on juhlia naisten sosiaalisia, taloudellisia, kulttuurisia ja poliittisia saavutuksia, mutta päivä käsittää myös naisten ja tänä maailman aikana myös kaikkien ihmisten tasa-arvon edistämisen. Naistenpäivää on juhlittu jo yli sata vuotta!

Hyvä match:

  • Tapahtumat
  • Konsertit ja teatterit
  • Elokuvateatterit
  • Resepti-ideat
  • Ravintolat

Pääsiäinen on valtakunnallinen ruokakarnevaali

Viimeistään pääsiäinen starttaa kevään Suomessa virallisesti. Pääsiäinen tunnetaan Suomessa ehkä parhaiten ruuan juhlana mutta myös sopivana tekosyynä matkustaa kotimaassa esimerkiksi pohjoiseen laskettelemaan. Esimerkiksi Saarioinen tituleeraa pääsiäistä kevään herkullisimmaksi juhlaksi. Pääsiäisen markkinointi alkaa jo viikkoja ennen, kun karkkiosastot valtaa suklaamunat. Pääsiäiseen kuuluu myös askartelu, rairuoho ja sen koristelu sekä muu puuhastelu perheen kesken.

Hyvä match:

  • Elintarviketuotteet
  • Reseptiikka
  • Askartelutuotteet

Vappu – ja kesä voi alkaa!

Vappu aloittaa Suomessa kesän odotuksen. Hyvällä tuurilla vappua juhlitaan jo lämpimän auringon paistaessa ja se aloittaa suomalaisten mökkikauden tai ainakin siihen valmistautumisen. Vapun aikaan omakoti- ja rivitalojen pihoja laitetaan kevätkuntoon ja koululaiset valmistautuvat viimeiseen pyrähdykseen ennen kesälomia. Vappu on vahvasti opiskelijoiden juhlaa – se onkin yksi vapun katukuvan näkyvimmistä ilmiöistä. Markkinoinnillisesti vappuun voisi yhdistää kevään mahdollistamat ulkoilu- ja vapaa-ajan ilmiötä, kesän ja kesälomien odotukset. Pyöräily ja muu ulkoliikunta alkaa viimeistään vappuna koko maassa.

Hyvä match:

  • Ulkoliikunta – pyöräily, rullaluistelu ja potkulautailu
  • Opiskelijat
  • Festivaali- ja karnevaalituotteet
  • Sesongin juhlajuomat

Sisällöntuotannon avulla ajankohtaisia jakoja

Sesonkien juhlapäivät kannattaa ottaa huomioon myös yrityksen omassa sisällöntuotannossa. Onnittele äitejä äitienpäivänä ja naisia naistenpäivänä ja keksi uusia ja hauskoja ideoita juhlapäivien nostamiseen sosiaalisen median kanavissa tai orgaanisesti blogikirjoituksissa. Haastakaa tiimiänne ottamaan osaa sisällöntuotantoon ja olemaan mukana esimerkiksi ystävänpäivän tempauksissa. Tarinallistakaa naistenpäivää toimistossanne tai jakakaa yrityksenne kanavissa kuvia tiimin vappubrunssista. Arkinen ja helposti lähestyttävä sisältö kasvattaa luottamusta kollegoiden keskuudessa!

Mikäli kaipaatte apua kevään vaikuttaja- ja sisältömarkkinoinnin suunnittelussa, autamme mielellämme! Voit sopia meidän asiakkuuspäällikön Mikon kanssa palaverin suoraan hänen kalenteristaan, tai olla meihin yhteydessä, niin katsotaan, miten me voitaisiin olla avuksi. Tsemppiä kevään toimenpiteiden suunnitteluun!

Tilaa vaikuttajamarkkinoinnin uutiset

Jos yllä oleva blogiartikkeli oli mielestäsi hyvä, niin kannattaa ehdottomasti laittaa meidän uutiset tilaukseen! Ei spämmiä, vaan pelkkää asiaa.

Lähettämällä tämän lomakkeen, luovutat meille henkilötietojasi, joita säilytämme ja käsittelemme tietosuojaselosteen mukaisesti.