(Artikkeli) Mikrovaikuttajat – Keitä he ovat ja miksi yritysten tulisi ottaa nämä vaikuttajat haltuunsa?

Mikrovaikuttaja on Suomessa henkilö, jolla on noin 1000–10.000 seuraajaa sosiaalisessa mediassa. Tämä vaikuttajaryhmä on erittäin kiinnostava yhteistyökumppaneiden näkökulmasta, koska heidän tuottamansa sisältö keskittyy usein hyvin tarkasti rajattuun markkinarakoon tai aihealueeseen, jonka vuoksi heidän seuraajakuntansa on pienempi, mutta yhtenäinen sekä suhde vaikuttajan ja seuraajien välillä on vahva ja vuorovaikutteinen. Mikrovaikuttajien yleisöllä on korkea sitoutumisaste, koska he ovat aidosti kiinnostuneita vaikuttajan mielipiteistä, suosituksista ja tämän tekemistä valinnoista.

Mikrovaikuttajat ovat onnistuneet luomaan itsensä ja yleisönsä välille vahvan luottamussuhteen, joka luo mahdollisuuden ja pohjan tehokkaalle vaikuttavuudelle.

Yhteistyö mikrovaikuttajan kanssa on tehokasta

Mikrovaikuttajat ovat onnistuneet luomaan itsensä ja yleisönsä välille vahvan luottamussuhteen, joka luo mahdollisuuden ja pohjan tehokkaalle vaikuttavuudelle. Yritysten näkökulmasta mikrovaikuttajien käyttäminen omissa mainoskampanjoissaan voi olla erittäin tehokas tapa luoda yhteys kohderyhmän ja yrityksen brändin välille. Tämän yhteyden saavuttamiseksi yrityksen ja vaikuttajan brändin tulee kuitenkin olla yhteensopivia, jotta relevantti yleisö voidaan saavuttaa.

Mikrovaikuttajan avulla tavoitat kustannustehokkaasti

Mikrovaikuttajia hyödyntämällä yritykset voivat usein sisällyttää kampanjaansa useamman heidän brändinsä arvoihin sopivan vaikuttajan ja tällä tavalla saavuttaa mahdollisimman monta heidän kohderyhmäänsä kuuluvaa kuluttajaa erittäin kustannustehokkaasti. Näissä yhteistöissä pätee kuitenkin ehdottomasti enemmän saavuttujen silmäparien laatu kuin määrä, jonka vuoksi yhteistyökumppanit kannattaa valita mahdollisimman tarkasti.

Me Noordilla pyritään aina siihen, että jokaiseen yhteistyöhön löydetään sopivat ja laadukkaat yhteistyökumppanit. Mikäli teidän yrityksellänne on mielessä kokeilla vaikuttajamarkkinointia, niin laita viestiä ja mietitään yhdessä, miten aletaan edistämään teidän vaikuttajamarkkinointianne!