Maksuton koulutus vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelusta markkinointipäättäjille. Varaa oma paikkasi pian!

Foodoran kisaeväillä jääkiekon kotikisoihin

Jääkiekon MM-kisat pelataan tänä keväänä Suomessa, ja kisahuuma on tietysti ylimmillään! Pääsimme mukaan toteuttamaan Foodoran Näillä eväillä -kampanjan vaikuttajamarkkinointiosuutta. Koko Noordin tiimi on enemmän kuin innoissaan tästä kampanjasta!

Kampanjan tärkeimpänä tavoitteena on tuoda Foodoran tarjoamat eväät näkyvästi ja tyylikkäästi osaksi kisaelämystä. Tartuimme toimeen suunnittelemalla kampanjalle vauhdikkaan markkinointivideon, jossa kiekkoilija pujottelee Foodoran ruokakasseja, lopullisena tavoitteenaan lämätä tyylikäs maali maalin yläreunaan. Kaj Kunnaksen selostaessa vaikuttajat tanssivat ja juhlivat kisahuumassa yhdessä Foodoran leijonamaskotin kanssa.

Koska jääkiekon MM-kisat ovat koko kansan huulilla, haluttiin kampanjan vaikuttajien tavoittavan mahdollisimman laajan kohdeyleisöön. Yhdessä asiakkaan kanssa kampanjaan valitsemme näyttelijä-juontaja Mikko Parikan, Diili-voittajan ja yrittäjän Sointu Borgin sekä suositun tubettajan Santtu Hännisen. Vaikuttajat tulevat tuottamaan osallistavaa sisältöä kisojen ja otteluiden ympärillä koko kisahuuman ajan.

Eipä siinä vielä kaikki – urheilukisojen ympärille rakennettuihin kappaleisiin erikoistunut Nousujuhlat sävelsi ja tuotti Se on siinä -nimisen kisabiisin Foodoralle. Kappaleen väliosaan saatiin feattaamaan myös mainosvideolla tähdittänyt selostajalegenda Kaj Kunnas. Kisabiisin ympärille tuotimme myös radiomainoksen, joka pyörii tunnetuimmilla radiokanavilla koko toukokuun ajan.

Suosittelemmekin vahvasti tsekkaamaan Foodoran lätkätarjoukset toukokuun aikana. Kyllä näillä eväillä mennään päätyyn asti!

Kiitos Noordin tiimi ihan mielettömän hyvästä ideasta ja loistavasta toteutuksesta! 🙌 Teidän kanssa on kyl ollut mukava tehä duunia. ❤️

Sandra Rinta-Panttila, Senior Campaign Specialist, Foodora

Lähtötilanne

Foodora on tunnettu ruoan kotiinkuljetuspalvelu, joka toimittaa ravintola-annoksia luotettavasti ympäri Suomea. Foodora on toiminut Suomen Jääkiekkoliiton yhteistyökumppanina viime vuodesta lähtien, ja jääkiekon kotikisojen kunniaksi yritys halusi lähteä tuomaan kisaeväät myös vaikuttajien kautta perheiden kotikatsomoihin. Kampanjan tärkeimpänä tavoitteena olikin tuoda Foodoran kisaeväät vaikuttajien kautta kiinteäksi osaksi kisaelämystä.

Mitä me teimme

Foodoralta saadun kattavan briiffin pohjalta suunnittelimme Näillä eväillä -kampanjan ympärille laajan vaikuttajamarkkinointikampanjan, johon haluttiin valita kolme koko kansan tuntemaa mediapersoonaa. Alusta asti oli selvää, että haluamme tuoda vaikuttajat myös kaukaloon, ja sen takia käsikirjoitimme kampanjalle vauhdikkaan ja mukaansa tempaavan mainosvideon. Nousujuhlat-artistin tuottama kappale tukee kampanjaa ja muistuttaa kisaeväistä myös esimerkiksi kotiin huristellessa pelipäivinä.

Vaikuttajat tuottavat kisahuumassa osallistavaa sisältöä, joka takuuvarmasti toimii houkuttimena herkullisten kisaeväiden tilaamiseen. Lisäksi Kaj Kunnas houstaa uudella Tampereen Nokia Areenalla vaikuttajille hauskan elämyksen yhdessä Suomen tärkeimmistä lohkovaiheen peleistä.

Kampanja pähkinänkuoressa

Tuotanto ja konseptointi: Noord Agency Oy (Mikko Salonen, Karri Kiuru, Juska Reiman)
Asiakas: Foodora
Mainosvideon käsikirjoitus ja ohjaus: Karri Kiuru (Noord Agency Oy)
Mainosvideon kuvaus: Teo Vincent Nordström, Aapo Enqvist Mainosvideon editointi: Teo Vincenct Nordström
Musiikki: Nousujuhlat – Se on siinä (feat. Kaj Kunnas)
Vaikuttajayhteistyöt: Noord Agency Oy
Vaikuttajat: Mikko Parikka, Sointu Borg, Santtu Hänninen, Kaj Kunnas

Kysy lisää toteutuksesta

Tehdäänkö teillekin samanlainen toteutus? Tai haluatko keskustella tehokkaasta vaikuttajamarkkinoinnista asiantuntijamme kanssa? Ota yhteyttä oheiselle lomakkeella tai soita suoraan Mikolle numeroon 040 860 4330, niin jutellaan lisää!