(Palvelut) Some-sisällöntuotantoa, joka puhuttaa ja viihdyttää.

(SOME-SISÄLLÖNTUOTANTO) Laadukasta some-sisällöntuotantoa D, osaavasti ja takuuvarmasti.

Me kaikki viihdymme somessa sellaisten persoonien ja brändien keskuudessa, jotka herättävät keskustelua, tunteita tai antavat arvokasta tietoa. Jotta brändi menestyy modernissa someympäristössä, täytyy sillä olla oma rohkea äänensä, strategiansa ja sisältösuuntansa. Somessa yrityksen asioista tiedottaminen kun ei kiinnosta ketään.

Autamme yrityksiä luomaan niin merkityksellistä some-sisältöä, ettei siitä malteta pysyä erossa! Tuottamamme sisältö puhuttelee kohderyhmää ja kasvattaa vuorovaikutusta yrityksen ja asiakkaiden välillä.

Asiakkaamme valitsevat Noordin, koska me teemme some-markkinoinnin ymmärtämisestä helppoa ja tehokasta. Ei markkinointijargonia, vaan yhdessä tekemistä. Mielitekomme somessa ovat toimivat lyhytvideot, mutta autamme teitä myös muiden some-materiaalien toteuttamisessa.

Jos Noord tuntuu jo tässä vaiheessa matchilta, niin laita meille viestiä matalalla kynnyksellä!

001 Strategia

001 Strategia

Autamme somen tavoitteiden ja mittarien kanssa, kohderyhmämäärittelyssä sekä oikean sisältösuunnan löytämisessä. Pureudumme asioihin strategisesti kerta toisensa jälkeen, olimme sitten lähdössä tekemään yksittäistä sisältöprojektia tai some-sisältömarkkinoinnin vuosisuunnitelmaa.

  • Some-sisällöntuotannon strategiatyö
  • Tavoitteet ja mittarit
  • Kohderyhmämäärittely
  • Sisällöntuottajavalinnat
  • Sisältösuunnittelu
  • Luovat konseptit

002 Sisällöntuottajat

002 Sisällöntuottajat

Valitsemme brändillenne sopivat sisällöntuottajat, jotka kantavat samoja arvoja kuin te, pukevat markkinointiviestinne sanoiksi ja tuovat tekemisellään aitoa lisäarvoa. Teemme yhteistyötä joustavasti satojen suomalaisten vaikuttajien ja sisällöntuottajien kanssa. Meillä ei siis ole omaa lukittua sisällöntuottajarosteria – etsimme, neuvottelemme ja tarjoamme teille parhaat sisältöekspertit toimenpiteeseen, tavoitteisiin, kohderyhmään ja rahalliseen panostukseen nojaten.

  • Sisällöntuottajavalinnat
  • Sopimukset
  • Sisällöntuottajien tuki

003 Tuotannot

003 Tuotannot

Jos tarve tai projekti vaatii, meiltä onnistuu myös laadukkaiden markinointimateriaalien tuotanto mediatiimimme kanssa. Joka tapauksessa – me vastaamme tuotannoista, koordinoimme, vastaamme suunnittelusta ja pidämme koko projektitiimin ajan tasalla koko projektin ajan!

  • Video
  • Kuva
  • Ääni

004 Aktivoinnit & jalkautus

004 Aktivoinnit & jalkautus

Pidämme some-sisällöntuotantoprojektin langat käsissä olemalla tiiviisti yhteydessä sekä sisällöntuottajiin  että asiakkaaseen. Saamme jatkuvasti kiitosta niin vaikuttajita, sisällöntuottajilta ja asiakkailtamme tehokkaasta, ymmärrettävästä mutta rennosta ilmapiiristä, jonka onnistumme luomaan yhteistyön ympärille.  

  • Jalkautus 
  • Projektinhallinta 

005 Raportointi

005 Raportointi

Tiimimme elää mittaamisesta ja tilastoinnista, mikäpä sisältömarkkinoinnissa olisikaan parempaa! Tuotamme kattavan, ymmärrettävän ja kehityskohteita pohdiskelevan raportin, jonka avulla toimenpiteiden onnistumista voidaan peilata tavoiteltuun. Vaikuttaja- ja sisältömarkkinoinnissa hyödynnämme apunamme luotettavaa Klear-tilastointityökalua.  

  • Toimenpiteiden raportointi 
  • Kehitys ja uudet sisältökonseptit 

Autamme somen tavoitteiden ja mittarien kanssa, kohderyhmämäärittelyssä sekä oikean sisältösuunnan löytämisessä. Pureudumme asioihin strategisesti kerta toisensa jälkeen, olimme sitten lähdössä tekemään yksittäistä sisältöprojektia tai some-sisältömarkkinoinnin vuosisuunnitelmaa.

  • Some-sisällöntuotannon strategiatyö
  • Tavoitteet ja mittarit
  • Kohderyhmämäärittely
  • Sisällöntuottajavalinnat
  • Sisältösuunnittelu
  • Luovat konseptit

Valitsemme brändillenne sopivat sisällöntuottajat, jotka kantavat samoja arvoja kuin te, pukevat markkinointiviestinne sanoiksi ja tuovat tekemisellään aitoa lisäarvoa. Teemme yhteistyötä joustavasti satojen suomalaisten vaikuttajien ja sisällöntuottajien kanssa. Meillä ei siis ole omaa lukittua sisällöntuottajarosteria – etsimme, neuvottelemme ja tarjoamme teille parhaat sisältöekspertit toimenpiteeseen, tavoitteisiin, kohderyhmään ja rahalliseen panostukseen nojaten.

  • Sisällöntuottajavalinnat
  • Sopimukset
  • Sisällöntuottajien tuki

Jos tarve tai projekti vaatii, meiltä onnistuu myös laadukkaiden markinointimateriaalien tuotanto mediatiimimme kanssa. Joka tapauksessa – me vastaamme tuotannoista, koordinoimme, vastaamme suunnittelusta ja pidämme koko projektitiimin ajan tasalla koko projektin ajan!

  • Video
  • Kuva
  • Ääni
Pidämme some-sisällöntuotantoprojektin langat käsissä olemalla tiiviisti yhteydessä sekä sisällöntuottajiin  että asiakkaaseen. Saamme jatkuvasti kiitosta niin vaikuttajita, sisällöntuottajilta ja asiakkailtamme tehokkaasta, ymmärrettävästä mutta rennosta ilmapiiristä, jonka onnistumme luomaan yhteistyön ympärille.  

  • Jalkautus 
  • Projektinhallinta 
Tiimimme elää mittaamisesta ja tilastoinnista, mikäpä sisältömarkkinoinnissa olisikaan parempaa! Tuotamme kattavan, ymmärrettävän ja kehityskohteita pohdiskelevan raportin, jonka avulla toimenpiteiden onnistumista voidaan peilata tavoiteltuun. Vaikuttaja- ja sisältömarkkinoinnissa hyödynnämme apunamme luotettavaa Klear-tilastointityökalua.  

  • Toimenpiteiden raportointi 
  • Kehitys ja uudet sisältökonseptit 

(mediat)

Instagram-markkinointi Instagram-markkinointi
TikTok-markkinointi TikTok-markkinointi
Twitch-markkinointi Twitch-markkinointi
YouTube-markkinointi YouTube-markkinointi
LinkedIn-markkinointi LinkedIn-markkinointi
Snapchat-markkinointi Snapchat-markkinointi
Spotify-markkinointi Spotify-markkinointi
Threads-markkinointi Threads-markkinointi
Discord-markkinointi Discord-markkinointi
Facebook-markkinointi Facebook-markkinointi
X-markkinointi X-markkinointi

(PALVELUT) Mahdollisuudet kanssamme

Sisältöstrategia- ja suunnitelma
Sisällöntuotantoa aloittaessa tai toimintaa tehostettaessa selkeä ja liiketoiminnallisiin tavoitteisiin peilautuva sisältöstrategia- ja suunnitelma on kaiken A ja O. Suunnittelemme ja toteutamme tehokkaan sisältöstrategian brändille kuin brändille!

Some-sisällöntuotanto
Some-sisällöntuotannon avulla tavoitetaan haluttua kohderyhmää tehokkaasti, samalla kasvattaen bränditunnettuutta. Toteutamme sisältöjä sekä projektikohtaisesti (alkaen viiden sisällön sarja) sekä kumppanuusmallilla.

Some-managerointi & sisältöjen boostaus
Kun some-sisällöntuotantoa aloitetaan, on tärkeää olla läsnä keskusteluissa yhteisön kanssa. Me autamme asiakasyrityksiämme some-tilien selkeässä ja suunitelmallisessa manageroinnissa. Orgaanisen tavoittavuuden lisäksi some-sisältöjä tulisi jalkauttaa myös laajemmalle kohderyhmälle – me autamme mielellämme myös tässä!

(UKK) Usein kysyttyjä kysymyksiä

001 Some-sisällöntuotanto

001 Some-sisällöntuotanto

Millaisia sisältöjä tuotatte? Entä millaisille yrityksille/brändeille?

Tuotamme kaikki some-sisällöt asiakasyrityksillemme räätälöidysti – eli meiltä et saa bulkkisisältöjä, joita näet kilpailevan yrityksen some-kanavissa. Tuotamme sisältöjä yrityksille laajalla skaalalla, mutta suurin osa some-asiakkuuksistamme on kuluttajabrändejä, jotka haluavat kasvattaa näkyvyyttään somessa ja sitä kautta sitouttaa ydinkohderyhmää lähemmäs brändiä.

Voitteko hoitaa somen kokonaan puolestamme?

Todellakin, ja näin me useimmissa tapauksista toimitaankin. Some-projekteissa useimmiten meidän vastuulla on sisältöjen luova suunnittelu ja käsikirjoitus, sisällöntuotanto ja -julkaisu, yhteisömanagerointi sekä sisältöjen maksettu mainonta (boostaus). Unohtamatta tietenkään valmiiksi pureskeltua tilastointia, jonka avulla sisältöjä ja yhteistyötä kehitetään!

Mitä yhteisömanagerointi tarkoittaa?

Yhteisömanagerointi on supertärkeä osa brändien somea, sillä sitä kautta sitoutetaan yhteisöä, tavoitetaan uusia – eli kasvatetaan tiliä. Me hoidamme yhteisömanagerointia täydellä sydämellä – vaikka tiliä saattaakin hoitaa useampi asiantuntijamme, teemme selkeän tone-of-voicen yhteistyön alkuvaiheessa, jotta seuraajasta tuntuu, että brändin somea hoitaa yksi ja sama – samaistuttava henkilö. Yhteisömanagerointi ei ole pelkästään omien sisältöjen kommentteihin vastaamista, vaan vuorovaikuttamista myös muissa, brändiin tai tuotteeseen liittyvissä, sisällöissä.

Katso kaikki kysymykset Usein Kysytyt Kysymykset -sivulta!

002 Mittaaminen ja tulokset

002 Mittaaminen ja tulokset

Miten mittaatte toimenpiteiden onnistumista?

Mittaaminenhan alkaa (tai ainakin pitäisi alkaa) jo aloituspalaverissa, kun määritetään toimenpiteille selkeät tavoitteet. Samalla pitäisi määrittää myös mittarit, jotka on peilattavissa näihin tavoitteisiin. Vaikuttajamarkkinoinnin tilastoinnissa hyödynnämme Meltwaterin kehittämää Klear-työkalua ja some-asiakkuuksissa asiakkaat pääsevät tarkastelemaan visuaalisesti miellyttävää raporttia Swydo-nimiseltä alustalta. Jos haluat lukea lisää mittaamisesta ja meidän ajatuksista siihen liittyen, tsekkaa tämä artikkeli vaikuttajamarkkinoinnin mittareista.

Mitkä ovat vaikuttajamarkkinoinnin tärkeimpiä mittareita?

Tää on haastava kysymys, mutta kokeillaan! Tähän ei myöskään ole yhtä oikeaa vastausta, vaan tärkeimmät mittarit riippuvat toimenpiteille asetetuista tavoitteista. Muutaman esimerkin kautta eteenpäin: 

– Tavoitteena bränditunnettuuden ja -tietoisuuden kasvattaminen – tärkeimmät mittarit sisältöjen näyttökerrat, kattavuus ja kustannustehokkuus (esimerkiksi CPR & CPM)
– Tavoitteena mielikuvan ja luottamuksen rakentaminen – tärkeimmät mittarit kattavuus, sitoutumiset, sitoutumisten laat
– Tavoitteena liidien ja/tai myynnin kasvattaminen – tärkeimmät kattavus, kustannustehokkuus ja verkkosivuille tai -kauppaan ohjatut kävijät

Seuraatteko vaikuttajien suoriutumista reaaliaikaisesti?

Kyllä, monitoroimme kampanjasisältöjen onnistumista jo kampanja-aikana, ja teemme tarvittaessa muutoksia. Vaikka me olemmekin päävastuussa kampanjasta, myös asiakas saa reaaliaikaisen dashboardin, josta voi halutessaan käydä tarkastelemassa kampanjasisältöjen onnistumista.

Saammeko raportin toimenpiteiden tuloksista?

Todellakin! Meidän kanssa voit olla varma, että saat kattavan raportin toimenpiteiden tuloksista – analyyseja ja kehitysehdotuksia unohtamatta.

Katso kaikki kysymykset Usein Kysytyt Kysymykset -sivulta!

003 Yhteistyö Noordin kanssa

003 Yhteistyö Noordin kanssa

Miten projekti etenee aloituksesta sisältöjen jalkautukseen?

Ollaan meidän prosessista ylpeitä, sillä se on vuosien saatossa tarkkaan hiottu kokemusten ja asiantuntemuksen pohjalta. Jokainen yhteistyö alkaa aloituspalaverilla, jossa tehdään selkeät suuntaviivat yhteistyölle, päätetään vastuista ja aikataulusta. Tästä alkaa luova sisältökonseptointi, vaikuttajien ja/tai sisällöntuottajien skauttaus ja valinnat, sisältöjen suunnittelu ja sisällöntuotanto. Me hoidamme koko projektin alusta loppuun, ja tehtiin sitten some-sisältöjä tai vaikuttajamarkkinointia, voit olla varma, että saat meiltä kattavan ja analysoidun – eli valmiiksi pureksitun – raportin toimenpiteistä. Tästä artikkelista voit halutessasi lukea tarkemmin vaikuttajamarkkinoinnin prosessista!

Kuinka paljon Noordin palvelut maksaa?

Markkinointihan on siitä hauska (ja vaikea!) laji, että se maksaa juuri niin paljon kuin siihen haluaa – ja uskaltaa – euroja laittaa. Meidän asiantuntijuus hinnoitellaan henkilötyöpäiviin perustuen (8 h), ja yksi henkilötyöpäivä maksaa 1 050 € + alv. Se, kuinka paljon työpäiviä teidän projektiin menee, riippuu monesta asiasta. Tyypillisesti esimerkiksi yksittäisessä vaikuttajamarkkinointikampanjassa Noordin asiantuntijatiimin työn osuus kampanjan kokonaisbudjetista on noin 20-25 %.

Kuinka nopeasti yhteistyö voidaan aloittaa?

Ihannetapauksessa (sekä asiakasyritykselle että meille) valmisteleviin toimenpiteisiin on aikaa kampanjan tai projektin koosta riippuen 3-4 viikkoa, mutta tarpeen mukaan pystytään toimimaan nopeamminkin. Joustohan on pienemmän toimiston toinen nimi. Joskus on ollut tilanteita, että kampanja on pitänyt saada alkamaan jo pari päivää ekasta keskustelusta, ja kyllä näissäkin tilanteissa on laadukasta materiaalia saatu aikaiseksi!

Katso kaikki kysymykset Usein Kysytyt Kysymykset -sivulta!

Millaisia sisältöjä tuotatte? Entä millaisille yrityksille/brändeille?

Tuotamme kaikki some-sisällöt asiakasyrityksillemme räätälöidysti – eli meiltä et saa bulkkisisältöjä, joita näet kilpailevan yrityksen some-kanavissa. Tuotamme sisältöjä yrityksille laajalla skaalalla, mutta suurin osa some-asiakkuuksistamme on kuluttajabrändejä, jotka haluavat kasvattaa näkyvyyttään somessa ja sitä kautta sitouttaa ydinkohderyhmää lähemmäs brändiä.

Voitteko hoitaa somen kokonaan puolestamme?

Todellakin, ja näin me useimmissa tapauksista toimitaankin. Some-projekteissa useimmiten meidän vastuulla on sisältöjen luova suunnittelu ja käsikirjoitus, sisällöntuotanto ja -julkaisu, yhteisömanagerointi sekä sisältöjen maksettu mainonta (boostaus). Unohtamatta tietenkään valmiiksi pureskeltua tilastointia, jonka avulla sisältöjä ja yhteistyötä kehitetään!

Mitä yhteisömanagerointi tarkoittaa?

Yhteisömanagerointi on supertärkeä osa brändien somea, sillä sitä kautta sitoutetaan yhteisöä, tavoitetaan uusia – eli kasvatetaan tiliä. Me hoidamme yhteisömanagerointia täydellä sydämellä – vaikka tiliä saattaakin hoitaa useampi asiantuntijamme, teemme selkeän tone-of-voicen yhteistyön alkuvaiheessa, jotta seuraajasta tuntuu, että brändin somea hoitaa yksi ja sama – samaistuttava henkilö. Yhteisömanagerointi ei ole pelkästään omien sisältöjen kommentteihin vastaamista, vaan vuorovaikuttamista myös muissa, brändiin tai tuotteeseen liittyvissä, sisällöissä.

Katso kaikki kysymykset Usein Kysytyt Kysymykset -sivulta!

Miten mittaatte toimenpiteiden onnistumista?

Mittaaminenhan alkaa (tai ainakin pitäisi alkaa) jo aloituspalaverissa, kun määritetään toimenpiteille selkeät tavoitteet. Samalla pitäisi määrittää myös mittarit, jotka on peilattavissa näihin tavoitteisiin. Vaikuttajamarkkinoinnin tilastoinnissa hyödynnämme Meltwaterin kehittämää Klear-työkalua ja some-asiakkuuksissa asiakkaat pääsevät tarkastelemaan visuaalisesti miellyttävää raporttia Swydo-nimiseltä alustalta. Jos haluat lukea lisää mittaamisesta ja meidän ajatuksista siihen liittyen, tsekkaa tämä artikkeli vaikuttajamarkkinoinnin mittareista.

Mitkä ovat vaikuttajamarkkinoinnin tärkeimpiä mittareita?

Tää on haastava kysymys, mutta kokeillaan! Tähän ei myöskään ole yhtä oikeaa vastausta, vaan tärkeimmät mittarit riippuvat toimenpiteille asetetuista tavoitteista. Muutaman esimerkin kautta eteenpäin: 

– Tavoitteena bränditunnettuuden ja -tietoisuuden kasvattaminen – tärkeimmät mittarit sisältöjen näyttökerrat, kattavuus ja kustannustehokkuus (esimerkiksi CPR & CPM)
– Tavoitteena mielikuvan ja luottamuksen rakentaminen – tärkeimmät mittarit kattavuus, sitoutumiset, sitoutumisten laat
– Tavoitteena liidien ja/tai myynnin kasvattaminen – tärkeimmät kattavus, kustannustehokkuus ja verkkosivuille tai -kauppaan ohjatut kävijät

Seuraatteko vaikuttajien suoriutumista reaaliaikaisesti?

Kyllä, monitoroimme kampanjasisältöjen onnistumista jo kampanja-aikana, ja teemme tarvittaessa muutoksia. Vaikka me olemmekin päävastuussa kampanjasta, myös asiakas saa reaaliaikaisen dashboardin, josta voi halutessaan käydä tarkastelemassa kampanjasisältöjen onnistumista.

Saammeko raportin toimenpiteiden tuloksista?

Todellakin! Meidän kanssa voit olla varma, että saat kattavan raportin toimenpiteiden tuloksista – analyyseja ja kehitysehdotuksia unohtamatta.

Katso kaikki kysymykset Usein Kysytyt Kysymykset -sivulta!

Miten projekti etenee aloituksesta sisältöjen jalkautukseen?

Ollaan meidän prosessista ylpeitä, sillä se on vuosien saatossa tarkkaan hiottu kokemusten ja asiantuntemuksen pohjalta. Jokainen yhteistyö alkaa aloituspalaverilla, jossa tehdään selkeät suuntaviivat yhteistyölle, päätetään vastuista ja aikataulusta. Tästä alkaa luova sisältökonseptointi, vaikuttajien ja/tai sisällöntuottajien skauttaus ja valinnat, sisältöjen suunnittelu ja sisällöntuotanto. Me hoidamme koko projektin alusta loppuun, ja tehtiin sitten some-sisältöjä tai vaikuttajamarkkinointia, voit olla varma, että saat meiltä kattavan ja analysoidun – eli valmiiksi pureksitun – raportin toimenpiteistä. Tästä artikkelista voit halutessasi lukea tarkemmin vaikuttajamarkkinoinnin prosessista!

Kuinka paljon Noordin palvelut maksaa?

Markkinointihan on siitä hauska (ja vaikea!) laji, että se maksaa juuri niin paljon kuin siihen haluaa – ja uskaltaa – euroja laittaa. Meidän asiantuntijuus hinnoitellaan henkilötyöpäiviin perustuen (8 h), ja yksi henkilötyöpäivä maksaa 1 050 € + alv. Se, kuinka paljon työpäiviä teidän projektiin menee, riippuu monesta asiasta. Tyypillisesti esimerkiksi yksittäisessä vaikuttajamarkkinointikampanjassa Noordin asiantuntijatiimin työn osuus kampanjan kokonaisbudjetista on noin 20-25 %.

Kuinka nopeasti yhteistyö voidaan aloittaa?

Ihannetapauksessa (sekä asiakasyritykselle että meille) valmisteleviin toimenpiteisiin on aikaa kampanjan tai projektin koosta riippuen 3-4 viikkoa, mutta tarpeen mukaan pystytään toimimaan nopeamminkin. Joustohan on pienemmän toimiston toinen nimi. Joskus on ollut tilanteita, että kampanja on pitänyt saada alkamaan jo pari päivää ekasta keskustelusta, ja kyllä näissäkin tilanteissa on laadukasta materiaalia saatu aikaiseksi!

Katso kaikki kysymykset Usein Kysytyt Kysymykset -sivulta!