(UGC-SISÄLLÖNTUOTANTO) Laadukasta UGC-sisällöntuotantoa R, tarkasti valittujen sisällöntuottajien kanssa.
Me kaikki viihdymme somessa sellaisten sisältöjen parissa, jotka tuntuvat aidoilta, herättävät tunteita ja saavat meidät osallistumaan. Käyttäjien luoma sisältö (UGC) on tehokas tapa lisätä brändin uskottavuutta ja luoda aitoa yhteyttä yleisöön. UGC-sisällöt toimivat tehokkaasti myös maksetussa mainonnassa monikanavaisesti.
Autamme yrityksiä hyödyntämään UGC:ta strategisesti ja tuloksellisesti! Rakennamme vaikuttavia kampanjoita, joissa aidot käyttäjäkokemukset ja suosittelut tuovat brändisi lähemmäs kohderyhmää. Tavoitteenamme on kasvattaa vuorovaikutusta ja sitoutumista tavalla, joka tuntuu luonnolliselta ja kiinnostavalta.
Asiakkaamme valitsevat Noordin, koska teemme UGC-markkinoinnista helppoa ja tehokasta. Ei monimutkaisia prosesseja, vaan aitoa, vaikuttavaa sisältöä – yhdessä luotuna. Laita meille viestiä, niin lähdetään tekemään tehokkaita UGC-toteutuksia!
Jos Noord tuntuu jo tässä vaiheessa matchilta, niin laita meille viestiä matalalla kynnyksellä!
001 Tarvekartoitus ja strategia
001 Tarvekartoitus ja strategia
Olitte sitten lähdössä tekemään UGC-sisällöntuotantoa pidemmällä ajatuksella, tai kokeilemassa projektiluontoisesti – me Noordilla autamme ensiaskeleissa!
- Tavoitteet ja mittarit
- Kohderyhmämäärittely
- Sisällöntuottajavalinnat
- Sisältösuunnittelu
- Luovat konseptit
002 Sisällöntuottajat
002 Sisällöntuottajat
Valitsemme brändillenne sopivat sisällöntuottajat, jotka kantavat samoja arvoja kuin te, pukevat markkinointiviestinne sanoiksi ja tuovat tekemisellään aitoa lisäarvoa. Teemme yhteistyötä joustavasti satojen suomalaisten vaikuttajien ja sisällöntuottajien kanssa. Meillä ei siis ole omaa lukittua sisällöntuottajarosteria – etsimme, neuvottelemme ja tarjoamme teille parhaat sisältöekspertit toimenpiteeseen, tavoitteisiin, kohderyhmään ja rahalliseen panostukseen nojaten.
- Sisällöntuottajavalinnat
- Sopimukset
- Sisällöntuottajien tuki
003 Tuotannot
003 Tuotannot
Tuotamme UGC-materiaalit laadukkaasti ja brändillenne sopivasti – vaati tuotanto sitten ammattikuvaajaa tai uusimmalla iPhonella kuvattua materiaalia. Joka tapauksessa – me vastaamme tuotannoista, koordinoimme, vastaamme suunnittelusta ja pidämme koko projektitiimin ajan tasalla koko projektin ajan!
- Video
- Kuva
- Ääni
004 Aktivoinnit & jalkautus
004 Aktivoinnit & jalkautus
- Jalkautus
- Projektinhallinta
005 Raportointi
005 Raportointi
- Toimenpiteiden raportointi
- Kehitys ja uudet sisältökonseptit
Olitte sitten lähdössä tekemään UGC-sisällöntuotantoa pidemmällä ajatuksella, tai kokeilemassa projektiluontoisesti – me Noordilla autamme ensiaskeleissa!
- Tavoitteet ja mittarit
- Kohderyhmämäärittely
- Sisällöntuottajavalinnat
- Sisältösuunnittelu
- Luovat konseptit
Valitsemme brändillenne sopivat sisällöntuottajat, jotka kantavat samoja arvoja kuin te, pukevat markkinointiviestinne sanoiksi ja tuovat tekemisellään aitoa lisäarvoa. Teemme yhteistyötä joustavasti satojen suomalaisten vaikuttajien ja sisällöntuottajien kanssa. Meillä ei siis ole omaa lukittua sisällöntuottajarosteria – etsimme, neuvottelemme ja tarjoamme teille parhaat sisältöekspertit toimenpiteeseen, tavoitteisiin, kohderyhmään ja rahalliseen panostukseen nojaten.
- Sisällöntuottajavalinnat
- Sopimukset
- Sisällöntuottajien tuki
Tuotamme UGC-materiaalit laadukkaasti ja brändillenne sopivasti – vaati tuotanto sitten ammattikuvaajaa tai uusimmalla iPhonella kuvattua materiaalia. Joka tapauksessa – me vastaamme tuotannoista, koordinoimme, vastaamme suunnittelusta ja pidämme koko projektitiimin ajan tasalla koko projektin ajan!
- Video
- Kuva
- Ääni
- Jalkautus
- Projektinhallinta
- Toimenpiteiden raportointi
- Kehitys ja uudet sisältökonseptit
(mediat)
Instagram-markkinointi
TikTok-markkinointi
Twitch-markkinointi
YouTube-markkinointi
LinkedIn-markkinointi
Snapchat-markkinointi
Spotify-markkinointi
Threads-markkinointi
Discord-markkinointi
Facebook-markkinointi
X-markkinointi
(PALVELUT) Mahdollisuudet kanssamme
UGC-mainokset
Aito ja vaikuttava markkinointi syntyy asiakkaidesi äänellä. Luomme kohderyhmääsi puhuttelevia UGC-mainoksia, jotka herättävät luottamusta ja kasvattavat konversioita. Hyödynnämme aitoa käyttäjäsisältöä ja muokkaamme sen tehokkaiksi, someen sopiviksi mainosmateriaaleiksi.
Jatkuva sisällöntuotanto
Menestyvä somebrändi elää ja hengittää jatkuvan, aidon sisällön kautta. Tuotamme säännöllisesti laadukasta UGC-pohjaista sisältöä, joka sitouttaa yleisösi ja pitää brändisi ajankohtaisena. Hoidamme kaiken sisällön kuratoinnista ja tuotannosta aina julkaisuun asti.
Laaja sisällöntuotannon kumppanuus
Kun perusta on jo hallussa, voidaan lähteä tekemään asioita strategisemmin ja pitkäjänteisemmin. Ota meihin yhteyttä, niin suunnitellaan teille toimiva ja tehokas some-sisällöntuotannon strategia! Menestyvä somebrändi elää ja hengittää jatkuvan, aidon sisällön kautta. Tuotamme säännöllisesti laadukasta UGC-pohjaista sisältöä, joka sitouttaa yleisösi ja pitää brändisi ajankohtaisena. Hoidamme kaiken sisällön kuratoinnista ja tuotannosta aina julkaisuun asti.
(Menestystarinat) Meidän asiantuntijuuteen luottavat
(UKK) Usein kysyttyjä kysymyksiä
001 UGC-sisällöntuotanto
001 UGC-sisällöntuotanto
Mitä on UGC-sisällöntuotanto ja miksi se toimii?
UGC-sisällöntuotanto juontaa juurensa sanoista ”User Generated Content”, eli se on alunperin tuote- ja yritysarvosteluita sekä muuta sisältöä yrityksestä. UGC-sisällöntuotanto on vakiintunut terminä myös yrityksen masinoimalle sisällölle, joka on esimerkiksi mikrovaikuttajan tuottamaa, mutta se julkaistaan yrityksen omalla tilillä ja/tai hyödynnetään maksetun mainonnan tukena. UGC-sisällöt toimivat mainonnassa ja viestinnässä, koska ne ovat samaistuttavia, aitoja ja luotettavia.
Miksi UGC-sisältöjä kannattaa tuottaa?
Erityisesti kuluttajabrändien kannattaa hyödyntää UGC-sisältöjä, koska ne ovat luotettavia, aitoja ja rehellisiä. UGC-sisällöt toimivat hyvin myös maksetussa mainonnassa, sillä (hyvin toteutettuna ja tuotettuna) niiden näkeminen ei tunnu katsojasta mainokselta, joten siihen on helpompi samaistua.
Kuinka paljon UGC-sisällöt maksavat?
Tähän ei varmastikaan löydy yhtä oikeaa vastausta, koska UGC-sisältöjen hinta riippuu toteutustavasta – ja jos vaikuttajia hyödynnetään tuotannossa, niin myös vaikuttajien koosta. Noordin toteuttamissa UGC-projekteissa yhden UGC-sisällön hinta on noin 250-600 euroa (+ ALV.).
Miten UGC eroaa vaikuttajamarkkinoinnista?
UGC-sisällöissä sisällön tekee tavallinen kuluttaja tai sisällöntuottaja/esiintyjä, joka ei välttämättä ole vaikuttaja. UGC-sisältöjä ei myöskään jalkauteta vaikuttajan some-kanavien kautta, vaan brändi hyödyntää niitä omassa viestinnässään ja mainonnassaan.
Voiko UGC-sisältöjä käyttää mainonnassa?
Ehdottomasti – kunhan oikeuksista on sovittu mahdollisen sisällöntuottajan ja/tai esiintyjän kanssa. Tätä suosittelemmekin, sillä monien tutkimusten mukaan UGC-sisältöjä pidetään jopa 60 % luotettavampina, kuin brändin itse tuottamia sisältöjä.
Katso kaikki kysymykset Usein Kysytyt Kysymykset -sivulta!
002 Mittaaminen ja tulokset
002 Mittaaminen ja tulokset
Miten mittaatte toimenpiteiden onnistumista?
Mittaaminenhan alkaa (tai ainakin pitäisi alkaa) jo aloituspalaverissa, kun määritetään toimenpiteille selkeät tavoitteet. Samalla pitäisi määrittää myös mittarit, jotka on peilattavissa näihin tavoitteisiin. Vaikuttajamarkkinoinnin tilastoinnissa hyödynnämme Meltwaterin kehittämää Klear-työkalua ja some-asiakkuuksissa asiakkaat pääsevät tarkastelemaan visuaalisesti miellyttävää raporttia Swydo-nimiseltä alustalta. Jos haluat lukea lisää mittaamisesta ja meidän ajatuksista siihen liittyen, tsekkaa tämä artikkeli vaikuttajamarkkinoinnin mittareista.
Mitkä ovat vaikuttajamarkkinoinnin tärkeimpiä mittareita?
Tää on haastava kysymys, mutta kokeillaan! Tähän ei myöskään ole yhtä oikeaa vastausta, vaan tärkeimmät mittarit riippuvat toimenpiteille asetetuista tavoitteista. Muutaman esimerkin kautta eteenpäin:
– Tavoitteena bränditunnettuuden ja -tietoisuuden kasvattaminen – tärkeimmät mittarit sisältöjen näyttökerrat, kattavuus ja kustannustehokkuus (esimerkiksi CPR & CPM)
– Tavoitteena mielikuvan ja luottamuksen rakentaminen – tärkeimmät mittarit kattavuus, sitoutumiset, sitoutumisten laat
– Tavoitteena liidien ja/tai myynnin kasvattaminen – tärkeimmät kattavus, kustannustehokkuus ja verkkosivuille tai -kauppaan ohjatut kävijät
Seuraatteko vaikuttajien suoriutumista reaaliaikaisesti?
Kyllä, monitoroimme kampanjasisältöjen onnistumista jo kampanja-aikana, ja teemme tarvittaessa muutoksia. Vaikka me olemmekin päävastuussa kampanjasta, myös asiakas saa reaaliaikaisen dashboardin, josta voi halutessaan käydä tarkastelemassa kampanjasisältöjen onnistumista.
Saammeko raportin toimenpiteiden tuloksista?
Todellakin! Meidän kanssa voit olla varma, että saat kattavan raportin toimenpiteiden tuloksista – analyyseja ja kehitysehdotuksia unohtamatta.
Katso kaikki kysymykset Usein Kysytyt Kysymykset -sivulta!
003 Yhteistyö Noordin kanssa
003 Yhteistyö Noordin kanssa
Miten projekti etenee aloituksesta sisältöjen jalkautukseen?
Ollaan meidän prosessista ylpeitä, sillä se on vuosien saatossa tarkkaan hiottu kokemusten ja asiantuntemuksen pohjalta. Jokainen yhteistyö alkaa aloituspalaverilla, jossa tehdään selkeät suuntaviivat yhteistyölle, päätetään vastuista ja aikataulusta. Tästä alkaa luova sisältökonseptointi, vaikuttajien ja/tai sisällöntuottajien skauttaus ja valinnat, sisältöjen suunnittelu ja sisällöntuotanto. Me hoidamme koko projektin alusta loppuun, ja tehtiin sitten some-sisältöjä tai vaikuttajamarkkinointia, voit olla varma, että saat meiltä kattavan ja analysoidun – eli valmiiksi pureksitun – raportin toimenpiteistä. Tästä artikkelista voit halutessasi lukea tarkemmin vaikuttajamarkkinoinnin prosessista!
Kuinka paljon Noordin palvelut maksaa?
Markkinointihan on siitä hauska (ja vaikea!) laji, että se maksaa juuri niin paljon kuin siihen haluaa – ja uskaltaa – euroja laittaa. Meidän asiantuntijuus hinnoitellaan henkilötyöpäiviin perustuen (8 h), ja yksi henkilötyöpäivä maksaa 1 050 € + alv. Se, kuinka paljon työpäiviä teidän projektiin menee, riippuu monesta asiasta. Tyypillisesti esimerkiksi yksittäisessä vaikuttajamarkkinointikampanjassa Noordin asiantuntijatiimin työn osuus kampanjan kokonaisbudjetista on noin 20-25 %.
Kuinka nopeasti yhteistyö voidaan aloittaa?
Ihannetapauksessa (sekä asiakasyritykselle että meille) valmisteleviin toimenpiteisiin on aikaa kampanjan tai projektin koosta riippuen 3-4 viikkoa, mutta tarpeen mukaan pystytään toimimaan nopeamminkin. Joustohan on pienemmän toimiston toinen nimi. Joskus on ollut tilanteita, että kampanja on pitänyt saada alkamaan jo pari päivää ekasta keskustelusta, ja kyllä näissäkin tilanteissa on laadukasta materiaalia saatu aikaiseksi!
Katso kaikki kysymykset Usein Kysytyt Kysymykset -sivulta!
Mitä on UGC-sisällöntuotanto ja miksi se toimii?
UGC-sisällöntuotanto juontaa juurensa sanoista ”User Generated Content”, eli se on alunperin tuote- ja yritysarvosteluita sekä muuta sisältöä yrityksestä. UGC-sisällöntuotanto on vakiintunut terminä myös yrityksen masinoimalle sisällölle, joka on esimerkiksi mikrovaikuttajan tuottamaa, mutta se julkaistaan yrityksen omalla tilillä ja/tai hyödynnetään maksetun mainonnan tukena. UGC-sisällöt toimivat mainonnassa ja viestinnässä, koska ne ovat samaistuttavia, aitoja ja luotettavia.
Miksi UGC-sisältöjä kannattaa tuottaa?
Erityisesti kuluttajabrändien kannattaa hyödyntää UGC-sisältöjä, koska ne ovat luotettavia, aitoja ja rehellisiä. UGC-sisällöt toimivat hyvin myös maksetussa mainonnassa, sillä (hyvin toteutettuna ja tuotettuna) niiden näkeminen ei tunnu katsojasta mainokselta, joten siihen on helpompi samaistua.
Kuinka paljon UGC-sisällöt maksavat?
Tähän ei varmastikaan löydy yhtä oikeaa vastausta, koska UGC-sisältöjen hinta riippuu toteutustavasta – ja jos vaikuttajia hyödynnetään tuotannossa, niin myös vaikuttajien koosta. Noordin toteuttamissa UGC-projekteissa yhden UGC-sisällön hinta on noin 250-600 euroa (+ ALV.).
Miten UGC eroaa vaikuttajamarkkinoinnista?
UGC-sisällöissä sisällön tekee tavallinen kuluttaja tai sisällöntuottaja/esiintyjä, joka ei välttämättä ole vaikuttaja. UGC-sisältöjä ei myöskään jalkauteta vaikuttajan some-kanavien kautta, vaan brändi hyödyntää niitä omassa viestinnässään ja mainonnassaan.
Voiko UGC-sisältöjä käyttää mainonnassa?
Ehdottomasti – kunhan oikeuksista on sovittu mahdollisen sisällöntuottajan ja/tai esiintyjän kanssa. Tätä suosittelemmekin, sillä monien tutkimusten mukaan UGC-sisältöjä pidetään jopa 60 % luotettavampina, kuin brändin itse tuottamia sisältöjä.
Katso kaikki kysymykset Usein Kysytyt Kysymykset -sivulta!
Miten mittaatte toimenpiteiden onnistumista?
Mittaaminenhan alkaa (tai ainakin pitäisi alkaa) jo aloituspalaverissa, kun määritetään toimenpiteille selkeät tavoitteet. Samalla pitäisi määrittää myös mittarit, jotka on peilattavissa näihin tavoitteisiin. Vaikuttajamarkkinoinnin tilastoinnissa hyödynnämme Meltwaterin kehittämää Klear-työkalua ja some-asiakkuuksissa asiakkaat pääsevät tarkastelemaan visuaalisesti miellyttävää raporttia Swydo-nimiseltä alustalta. Jos haluat lukea lisää mittaamisesta ja meidän ajatuksista siihen liittyen, tsekkaa tämä artikkeli vaikuttajamarkkinoinnin mittareista.
Mitkä ovat vaikuttajamarkkinoinnin tärkeimpiä mittareita?
Tää on haastava kysymys, mutta kokeillaan! Tähän ei myöskään ole yhtä oikeaa vastausta, vaan tärkeimmät mittarit riippuvat toimenpiteille asetetuista tavoitteista. Muutaman esimerkin kautta eteenpäin:
– Tavoitteena bränditunnettuuden ja -tietoisuuden kasvattaminen – tärkeimmät mittarit sisältöjen näyttökerrat, kattavuus ja kustannustehokkuus (esimerkiksi CPR & CPM)
– Tavoitteena mielikuvan ja luottamuksen rakentaminen – tärkeimmät mittarit kattavuus, sitoutumiset, sitoutumisten laat
– Tavoitteena liidien ja/tai myynnin kasvattaminen – tärkeimmät kattavus, kustannustehokkuus ja verkkosivuille tai -kauppaan ohjatut kävijät
Seuraatteko vaikuttajien suoriutumista reaaliaikaisesti?
Kyllä, monitoroimme kampanjasisältöjen onnistumista jo kampanja-aikana, ja teemme tarvittaessa muutoksia. Vaikka me olemmekin päävastuussa kampanjasta, myös asiakas saa reaaliaikaisen dashboardin, josta voi halutessaan käydä tarkastelemassa kampanjasisältöjen onnistumista.
Saammeko raportin toimenpiteiden tuloksista?
Todellakin! Meidän kanssa voit olla varma, että saat kattavan raportin toimenpiteiden tuloksista – analyyseja ja kehitysehdotuksia unohtamatta.
Katso kaikki kysymykset Usein Kysytyt Kysymykset -sivulta!
Miten projekti etenee aloituksesta sisältöjen jalkautukseen?
Ollaan meidän prosessista ylpeitä, sillä se on vuosien saatossa tarkkaan hiottu kokemusten ja asiantuntemuksen pohjalta. Jokainen yhteistyö alkaa aloituspalaverilla, jossa tehdään selkeät suuntaviivat yhteistyölle, päätetään vastuista ja aikataulusta. Tästä alkaa luova sisältökonseptointi, vaikuttajien ja/tai sisällöntuottajien skauttaus ja valinnat, sisältöjen suunnittelu ja sisällöntuotanto. Me hoidamme koko projektin alusta loppuun, ja tehtiin sitten some-sisältöjä tai vaikuttajamarkkinointia, voit olla varma, että saat meiltä kattavan ja analysoidun – eli valmiiksi pureksitun – raportin toimenpiteistä. Tästä artikkelista voit halutessasi lukea tarkemmin vaikuttajamarkkinoinnin prosessista!
Kuinka paljon Noordin palvelut maksaa?
Markkinointihan on siitä hauska (ja vaikea!) laji, että se maksaa juuri niin paljon kuin siihen haluaa – ja uskaltaa – euroja laittaa. Meidän asiantuntijuus hinnoitellaan henkilötyöpäiviin perustuen (8 h), ja yksi henkilötyöpäivä maksaa 1 050 € + alv. Se, kuinka paljon työpäiviä teidän projektiin menee, riippuu monesta asiasta. Tyypillisesti esimerkiksi yksittäisessä vaikuttajamarkkinointikampanjassa Noordin asiantuntijatiimin työn osuus kampanjan kokonaisbudjetista on noin 20-25 %.
Kuinka nopeasti yhteistyö voidaan aloittaa?
Ihannetapauksessa (sekä asiakasyritykselle että meille) valmisteleviin toimenpiteisiin on aikaa kampanjan tai projektin koosta riippuen 3-4 viikkoa, mutta tarpeen mukaan pystytään toimimaan nopeamminkin. Joustohan on pienemmän toimiston toinen nimi. Joskus on ollut tilanteita, että kampanja on pitänyt saada alkamaan jo pari päivää ekasta keskustelusta, ja kyllä näissäkin tilanteissa on laadukasta materiaalia saatu aikaiseksi!
Katso kaikki kysymykset Usein Kysytyt Kysymykset -sivulta!