(Palvelut) Twitch-markkinointi tavoittaa modernilla tavalla ja sitouttavasti.

(MIKÄ TWITCH?) Twitch-markkinointi koukuttaa yleisösi ja tuo brändisi lähelle livevideon voimalla. W

Twitch-markkinointi tavoittaa potentiaaliset asiakkaat – erityisesti nuoret aikuiset – vaikuttajamarkkinoinnin tavoin sitouttavien livelähetysten ja -videoiden avulla. Twitch on yhteisöllinen alusta, joka tekee siitä loistavan paikan esitellä uusia tuotteita ja palveluita, mutta myös ottaa kantaa yhteiskunnallisiin asioihin.Kustannustehokkaasti ja erittäin kohdennetusti.

Me autamme sinua suunnittelemaan Twitch-kampanjat ja luomaan sisältökonseptit, sekä valitsemme juuri oikeat livestriimaajat tavoitteidesi mukaisesti.

Asiakkaamme valitsevat Noordin, koska me teemme Twitch-markkinoinnin ymmärtämisestä helppoa ja tehokasta. Ei markkinointijargonia, vaan yhdessä tekemistä.

Jos Noord tuntuu jo tässä vaiheessa matchilta, niin laita meille viestiä matalalla kynnyksellä!

001 Strategia

001 Strategia

Autamme Twitch-markkinoinnin tavoitteiden ja mittarien kanssa, kohderyhmämäärittelyssä sekä kerromme, minkälainen sisältö Twitchissä toimii. Pureudumme asioihin strategisesti kerta toisensa jälkeen, olimme sitten lähdössä tekemään yksittäistä kampanjaa tai vaikuttajamarkkinoinnin vuosisuunnitelmaa. Samme lähes viikottain asiakkailtamme ylistystä siitä, että olemme osanneet ajatella asiaa eri tavalla ja tuoneet ideoita sen kuuluisan laatikon ulkopuolelta.

  • Twitch-markkinoinnin strategiatyö
  • Tavoitteet ja mittarit
  • Kohderyhmämäärittely
  • Striimaajavalinnat
  • Sisältösuunnittelu
  • Luovat konseptit

002 Striimaajat

002 Striimaajat

Olemme Twitchissä kuin kotonamme! Valitsemme brändillenne sopivat Twitch-striimaajat ja varmistamme heidän taustansa. Pidämme huolta siitä, että brändinne viestintä jalkautuu myös Twitch-livelähetyksissä!

  • Striimaajavalinnat
  • Sopimukset
  • Markkinoinnin lainmukaisuus
  • Striimaajien tuki

003 Tuotannot

003 Tuotannot

Jos tarve tai kampanja vaatii, onnistuu myös mediatuotanto meidän ammattitaitoiselta tiimiltä. Tuotamme tasaisin väliajoin Twitch-kampanjoihin tukevaa materiaalia esimerkiksi asiakasyrityksen sosiaalista mediaa varten.

  • Video
  • Kuva
  • Ääni

004 Aktivoinnit

004 Aktivoinnit

Pidämme Twitch-markkinointiprojektin langat käsissä olemalla tiiviisti yhteydessä sekä striimaajaan että asiakkaaseen. Saamme jatkuvasti kiitosta niin vaikuttajita, sisällöntuottajilta ja asiakkailtamme tehokkaasta, ymmärrettävästä mutta rennosta ilmapiiristä, jonka onnistumme luomaan yhteistyön ympärille.  

  • Jalkautus 
  • Projektinhallinta 

005 Raportointi

005 Raportointi

Tiimimme elää mittaamisesta ja tilastoinnista, mikäpä markkinoinnissa olisikaan parempaa! Tuotamme kattavan, ymmärrettävän ja kehityskohteita pohdiskelevan raportin, jonka avulla toimenpiteiden onnistumista voidaan peilata tavoiteltuun.

  • Toimenpiteiden raportointi 
  • Kehitys ja uudet sisältökonseptit 

Autamme Twitch-markkinoinnin tavoitteiden ja mittarien kanssa, kohderyhmämäärittelyssä sekä kerromme, minkälainen sisältö Twitchissä toimii. Pureudumme asioihin strategisesti kerta toisensa jälkeen, olimme sitten lähdössä tekemään yksittäistä kampanjaa tai vaikuttajamarkkinoinnin vuosisuunnitelmaa. Samme lähes viikottain asiakkailtamme ylistystä siitä, että olemme osanneet ajatella asiaa eri tavalla ja tuoneet ideoita sen kuuluisan laatikon ulkopuolelta.

  • Twitch-markkinoinnin strategiatyö
  • Tavoitteet ja mittarit
  • Kohderyhmämäärittely
  • Striimaajavalinnat
  • Sisältösuunnittelu
  • Luovat konseptit

Olemme Twitchissä kuin kotonamme! Valitsemme brändillenne sopivat Twitch-striimaajat ja varmistamme heidän taustansa. Pidämme huolta siitä, että brändinne viestintä jalkautuu myös Twitch-livelähetyksissä!

  • Striimaajavalinnat
  • Sopimukset
  • Markkinoinnin lainmukaisuus
  • Striimaajien tuki

Jos tarve tai kampanja vaatii, onnistuu myös mediatuotanto meidän ammattitaitoiselta tiimiltä. Tuotamme tasaisin väliajoin Twitch-kampanjoihin tukevaa materiaalia esimerkiksi asiakasyrityksen sosiaalista mediaa varten.

  • Video
  • Kuva
  • Ääni
Pidämme Twitch-markkinointiprojektin langat käsissä olemalla tiiviisti yhteydessä sekä striimaajaan että asiakkaaseen. Saamme jatkuvasti kiitosta niin vaikuttajita, sisällöntuottajilta ja asiakkailtamme tehokkaasta, ymmärrettävästä mutta rennosta ilmapiiristä, jonka onnistumme luomaan yhteistyön ympärille.  

  • Jalkautus 
  • Projektinhallinta 
Tiimimme elää mittaamisesta ja tilastoinnista, mikäpä markkinoinnissa olisikaan parempaa! Tuotamme kattavan, ymmärrettävän ja kehityskohteita pohdiskelevan raportin, jonka avulla toimenpiteiden onnistumista voidaan peilata tavoiteltuun.

  • Toimenpiteiden raportointi 
  • Kehitys ja uudet sisältökonseptit 

(NÄIN SE TEHDÄÄN) Mahdollisuudet Twitchissä

Banneri- ja chatbot-mainonta
Striimibannerimainos Twitchissä tarkoittaa mainosta, joka näkyy striimaajan ruudussa ja sen alapuolella. Bannerimainos on helpoin ja nopein tapa aloittaa Twitch-markkinointi, ja se toimiikin pohjana kaikissa Twitch-toimenpiteissämme. Twitch elää live-keskusteluista, ja chatbotin avulla brändinne pääsee osaksi virkistävää keskustelua!

Sisältö- ja teemalähetykset
Sisältölähetys on oiva tapa osallistaa haluttua kohderyhmää brändiinne tai tuotteeseenne Twitchissä. Sisältölähetys voi olla vaikkapa tuotteiden kokeilua livenä, brändätyn verkkopelin pelailua yhteisön kanssa tai keskustelua ja vuorovaikutusta mielenkiintoisen vieraan kanssa. Suunnittelemme kaikki teemalähetykset asiakaskohtaisesti, eli teidän toiveet otetaan takuuvarmasti huomioon!

Monikanavaiset toteutukset
Yhdistämme usein Twitchiä myös perinteisempiin vaikuttajamarkkinoinnin toteutuksiin. Lisäksi livenä tapahtuvan Twitch-lähetyksen avulla saatte yrityksellenne orgaanista ja luonnollista sisältöä runsaasti, jonka hyödyntämisessä muissa kanavissa autamme enemmän kuin mielellämme.

(UKK) Usein kysyttyjä kysymyksiä

001 Twitch-striimaajamarkkinointi

001 Twitch-striimaajamarkkinointi

Mikä on Twitch ja miksi se on markkinointikanavana kiinnostava?

Twitch on alunperin videopelien livestriimaamiseen erikoistunut some-alusta, jossa sitoutunut yleisö seuraa striimaajien lähetyksiä herkeämättä. Nykyään Twitchissä striimataan paljon muutakin videopelien lisäksi, keskusteluita, kokkausta ja ihan arkista elämää. Markkinoijalle kiinnostavan Twitchistä tekee se, että kaikki sisältö tapahtuu livenä ja seuraajat ovat erittäin sitoutuneita seuraamiinsa striimaajiin.

Miten yhteistyö Twitchissä toimii?

Me jaamme Twitch-yhteistyön yleensä kahteen osaan, joista ensimmäinen on banneri- ja chatbot-mainonta. Tällä tavalla yhteistyökumppani näkyy visuaalisesti jokaisessa striimaajan lähetyksessä, ja esimerkiksi haluttua kampanjaviestiä saadaan toistettua tehokkaasti. Chatbot-viestimainonnan avulla potentiaalisia asiakkaita saadaan ohjattua eteenpäin brändin verkkosivuille, verkkokauppaan tai muuhun haluttuun laskeutumissivuun.

Toinen osio Twitch-yhteistöistä on sisältölähetykset, jotka on täysin brändätty yhteistyökumppanin toiveiden mukaan. Kaupallinen sisältölähetys voi olla esimerkiksi brändiin sopivia yhteisöpelejä, leikkimielistä kilpailua seuraajien kesken, tuotteisiin tai yritykseen tutustumista – tai jotain todella paljon villimpää! Tsekkaa esimerkiksi Lounean referenssicase, jossa kaksi striimaajaa järjestivät leikkimielisen kaupunginrakennuskisailun kahden eri yhteisön välillä.

Tarvitseeko markkinoijan tuntea Twitchiä entuudestaan?

Ei tietenkään! Me kerromme tärkeimmät jutut Twitchiin liittyen, jotta tiedätte, olisiko yhteistyö kanavassa teille tehokasta. Meiltä löytyy myös paljon esimerkkicaseja, joiden avulla pääsette hyvin kartalle siitä, millainen sisältö kanavassa toimii!

Katso kaikki kysymykset Usein Kysytyt Kysymykset -sivulta!

002 Mittaaminen ja tulokset

002 Mittaaminen ja tulokset

Miten mittaatte toimenpiteiden onnistumista?

Mittaaminenhan alkaa (tai ainakin pitäisi alkaa) jo aloituspalaverissa, kun määritetään toimenpiteille selkeät tavoitteet. Samalla pitäisi määrittää myös mittarit, jotka on peilattavissa näihin tavoitteisiin. Vaikuttajamarkkinoinnin tilastoinnissa hyödynnämme Meltwaterin kehittämää Klear-työkalua ja some-asiakkuuksissa asiakkaat pääsevät tarkastelemaan visuaalisesti miellyttävää raporttia Swydo-nimiseltä alustalta. Jos haluat lukea lisää mittaamisesta ja meidän ajatuksista siihen liittyen, tsekkaa tämä artikkeli vaikuttajamarkkinoinnin mittareista.

Mitkä ovat vaikuttajamarkkinoinnin tärkeimpiä mittareita?

Tää on haastava kysymys, mutta kokeillaan! Tähän ei myöskään ole yhtä oikeaa vastausta, vaan tärkeimmät mittarit riippuvat toimenpiteille asetetuista tavoitteista. Muutaman esimerkin kautta eteenpäin: 

– Tavoitteena bränditunnettuuden ja -tietoisuuden kasvattaminen – tärkeimmät mittarit sisältöjen näyttökerrat, kattavuus ja kustannustehokkuus (esimerkiksi CPR & CPM)
– Tavoitteena mielikuvan ja luottamuksen rakentaminen – tärkeimmät mittarit kattavuus, sitoutumiset, sitoutumisten laat
– Tavoitteena liidien ja/tai myynnin kasvattaminen – tärkeimmät kattavus, kustannustehokkuus ja verkkosivuille tai -kauppaan ohjatut kävijät

Seuraatteko vaikuttajien suoriutumista reaaliaikaisesti?

Kyllä, monitoroimme kampanjasisältöjen onnistumista jo kampanja-aikana, ja teemme tarvittaessa muutoksia. Vaikka me olemmekin päävastuussa kampanjasta, myös asiakas saa reaaliaikaisen dashboardin, josta voi halutessaan käydä tarkastelemassa kampanjasisältöjen onnistumista.

Saammeko raportin toimenpiteiden tuloksista?

Todellakin! Meidän kanssa voit olla varma, että saat kattavan raportin toimenpiteiden tuloksista – analyyseja ja kehitysehdotuksia unohtamatta.

Katso kaikki kysymykset Usein Kysytyt Kysymykset -sivulta!

003 Yhteistyö Noordin kanssa

003 Yhteistyö Noordin kanssa

Miten projekti etenee aloituksesta sisältöjen jalkautukseen?

Ollaan meidän prosessista ylpeitä, sillä se on vuosien saatossa tarkkaan hiottu kokemusten ja asiantuntemuksen pohjalta. Jokainen yhteistyö alkaa aloituspalaverilla, jossa tehdään selkeät suuntaviivat yhteistyölle, päätetään vastuista ja aikataulusta. Tästä alkaa luova sisältökonseptointi, vaikuttajien ja/tai sisällöntuottajien skauttaus ja valinnat, sisältöjen suunnittelu ja sisällöntuotanto. Me hoidamme koko projektin alusta loppuun, ja tehtiin sitten some-sisältöjä tai vaikuttajamarkkinointia, voit olla varma, että saat meiltä kattavan ja analysoidun – eli valmiiksi pureksitun – raportin toimenpiteistä. Tästä artikkelista voit halutessasi lukea tarkemmin vaikuttajamarkkinoinnin prosessista!

Kuinka paljon Noordin palvelut maksaa?

Markkinointihan on siitä hauska (ja vaikea!) laji, että se maksaa juuri niin paljon kuin siihen haluaa – ja uskaltaa – euroja laittaa. Meidän asiantuntijuus hinnoitellaan henkilötyöpäiviin perustuen (8 h), ja yksi henkilötyöpäivä maksaa 1 050 € + alv. Se, kuinka paljon työpäiviä teidän projektiin menee, riippuu monesta asiasta. Tyypillisesti esimerkiksi yksittäisessä vaikuttajamarkkinointikampanjassa Noordin asiantuntijatiimin työn osuus kampanjan kokonaisbudjetista on noin 20-25 %.

Kuinka nopeasti yhteistyö voidaan aloittaa?

Ihannetapauksessa (sekä asiakasyritykselle että meille) valmisteleviin toimenpiteisiin on aikaa kampanjan tai projektin koosta riippuen 3-4 viikkoa, mutta tarpeen mukaan pystytään toimimaan nopeamminkin. Joustohan on pienemmän toimiston toinen nimi. Joskus on ollut tilanteita, että kampanja on pitänyt saada alkamaan jo pari päivää ekasta keskustelusta, ja kyllä näissäkin tilanteissa on laadukasta materiaalia saatu aikaiseksi!

Katso kaikki kysymykset Usein Kysytyt Kysymykset -sivulta!

Mikä on Twitch ja miksi se on markkinointikanavana kiinnostava?

Twitch on alunperin videopelien livestriimaamiseen erikoistunut some-alusta, jossa sitoutunut yleisö seuraa striimaajien lähetyksiä herkeämättä. Nykyään Twitchissä striimataan paljon muutakin videopelien lisäksi, keskusteluita, kokkausta ja ihan arkista elämää. Markkinoijalle kiinnostavan Twitchistä tekee se, että kaikki sisältö tapahtuu livenä ja seuraajat ovat erittäin sitoutuneita seuraamiinsa striimaajiin.

Miten yhteistyö Twitchissä toimii?

Me jaamme Twitch-yhteistyön yleensä kahteen osaan, joista ensimmäinen on banneri- ja chatbot-mainonta. Tällä tavalla yhteistyökumppani näkyy visuaalisesti jokaisessa striimaajan lähetyksessä, ja esimerkiksi haluttua kampanjaviestiä saadaan toistettua tehokkaasti. Chatbot-viestimainonnan avulla potentiaalisia asiakkaita saadaan ohjattua eteenpäin brändin verkkosivuille, verkkokauppaan tai muuhun haluttuun laskeutumissivuun.

Toinen osio Twitch-yhteistöistä on sisältölähetykset, jotka on täysin brändätty yhteistyökumppanin toiveiden mukaan. Kaupallinen sisältölähetys voi olla esimerkiksi brändiin sopivia yhteisöpelejä, leikkimielistä kilpailua seuraajien kesken, tuotteisiin tai yritykseen tutustumista – tai jotain todella paljon villimpää! Tsekkaa esimerkiksi Lounean referenssicase, jossa kaksi striimaajaa järjestivät leikkimielisen kaupunginrakennuskisailun kahden eri yhteisön välillä.

Tarvitseeko markkinoijan tuntea Twitchiä entuudestaan?

Ei tietenkään! Me kerromme tärkeimmät jutut Twitchiin liittyen, jotta tiedätte, olisiko yhteistyö kanavassa teille tehokasta. Meiltä löytyy myös paljon esimerkkicaseja, joiden avulla pääsette hyvin kartalle siitä, millainen sisältö kanavassa toimii!

Katso kaikki kysymykset Usein Kysytyt Kysymykset -sivulta!

Miten mittaatte toimenpiteiden onnistumista?

Mittaaminenhan alkaa (tai ainakin pitäisi alkaa) jo aloituspalaverissa, kun määritetään toimenpiteille selkeät tavoitteet. Samalla pitäisi määrittää myös mittarit, jotka on peilattavissa näihin tavoitteisiin. Vaikuttajamarkkinoinnin tilastoinnissa hyödynnämme Meltwaterin kehittämää Klear-työkalua ja some-asiakkuuksissa asiakkaat pääsevät tarkastelemaan visuaalisesti miellyttävää raporttia Swydo-nimiseltä alustalta. Jos haluat lukea lisää mittaamisesta ja meidän ajatuksista siihen liittyen, tsekkaa tämä artikkeli vaikuttajamarkkinoinnin mittareista.

Mitkä ovat vaikuttajamarkkinoinnin tärkeimpiä mittareita?

Tää on haastava kysymys, mutta kokeillaan! Tähän ei myöskään ole yhtä oikeaa vastausta, vaan tärkeimmät mittarit riippuvat toimenpiteille asetetuista tavoitteista. Muutaman esimerkin kautta eteenpäin: 

– Tavoitteena bränditunnettuuden ja -tietoisuuden kasvattaminen – tärkeimmät mittarit sisältöjen näyttökerrat, kattavuus ja kustannustehokkuus (esimerkiksi CPR & CPM)
– Tavoitteena mielikuvan ja luottamuksen rakentaminen – tärkeimmät mittarit kattavuus, sitoutumiset, sitoutumisten laat
– Tavoitteena liidien ja/tai myynnin kasvattaminen – tärkeimmät kattavus, kustannustehokkuus ja verkkosivuille tai -kauppaan ohjatut kävijät

Seuraatteko vaikuttajien suoriutumista reaaliaikaisesti?

Kyllä, monitoroimme kampanjasisältöjen onnistumista jo kampanja-aikana, ja teemme tarvittaessa muutoksia. Vaikka me olemmekin päävastuussa kampanjasta, myös asiakas saa reaaliaikaisen dashboardin, josta voi halutessaan käydä tarkastelemassa kampanjasisältöjen onnistumista.

Saammeko raportin toimenpiteiden tuloksista?

Todellakin! Meidän kanssa voit olla varma, että saat kattavan raportin toimenpiteiden tuloksista – analyyseja ja kehitysehdotuksia unohtamatta.

Katso kaikki kysymykset Usein Kysytyt Kysymykset -sivulta!

Miten projekti etenee aloituksesta sisältöjen jalkautukseen?

Ollaan meidän prosessista ylpeitä, sillä se on vuosien saatossa tarkkaan hiottu kokemusten ja asiantuntemuksen pohjalta. Jokainen yhteistyö alkaa aloituspalaverilla, jossa tehdään selkeät suuntaviivat yhteistyölle, päätetään vastuista ja aikataulusta. Tästä alkaa luova sisältökonseptointi, vaikuttajien ja/tai sisällöntuottajien skauttaus ja valinnat, sisältöjen suunnittelu ja sisällöntuotanto. Me hoidamme koko projektin alusta loppuun, ja tehtiin sitten some-sisältöjä tai vaikuttajamarkkinointia, voit olla varma, että saat meiltä kattavan ja analysoidun – eli valmiiksi pureksitun – raportin toimenpiteistä. Tästä artikkelista voit halutessasi lukea tarkemmin vaikuttajamarkkinoinnin prosessista!

Kuinka paljon Noordin palvelut maksaa?

Markkinointihan on siitä hauska (ja vaikea!) laji, että se maksaa juuri niin paljon kuin siihen haluaa – ja uskaltaa – euroja laittaa. Meidän asiantuntijuus hinnoitellaan henkilötyöpäiviin perustuen (8 h), ja yksi henkilötyöpäivä maksaa 1 050 € + alv. Se, kuinka paljon työpäiviä teidän projektiin menee, riippuu monesta asiasta. Tyypillisesti esimerkiksi yksittäisessä vaikuttajamarkkinointikampanjassa Noordin asiantuntijatiimin työn osuus kampanjan kokonaisbudjetista on noin 20-25 %.

Kuinka nopeasti yhteistyö voidaan aloittaa?

Ihannetapauksessa (sekä asiakasyritykselle että meille) valmisteleviin toimenpiteisiin on aikaa kampanjan tai projektin koosta riippuen 3-4 viikkoa, mutta tarpeen mukaan pystytään toimimaan nopeamminkin. Joustohan on pienemmän toimiston toinen nimi. Joskus on ollut tilanteita, että kampanja on pitänyt saada alkamaan jo pari päivää ekasta keskustelusta, ja kyllä näissäkin tilanteissa on laadukasta materiaalia saatu aikaiseksi!

Katso kaikki kysymykset Usein Kysytyt Kysymykset -sivulta!