(Publiva) Publivan uutuusdekkarit säväyttivät TikTokissaVaikuttajamarkkinoinnin suunnittelu ja toteutus, vaikuttajavalinnat ja -briiffaus, toimenpiteiden koordinointi ja raportointi, maksettu mainonta
(Publiva)Publiva Oy on suomalainen kirjakustantamo, joka kustantaa muun muassa aikuisten kaunokirjalllisuutta, lasten kirjallisuutta ja laadukkaita oppimateriaaleja oppimiseen. Toteutimme Publiva-tuotemerkin uutuusdekkareille, Jesse Q. Sutanton ”Vera Wongin murhaavan hyvät neuvot” ja Claire Douglasin ”Salaisuus talossa nro. 9”.
(Yhteistyö)Suunnittelimme ja toteutimme keväällä 2025 Publivan uutuusdekkareille vaikuttajamarkkinointikampanjan, jonka tavoitteena oli kasvattaa kirjojen tunnettuutta ja tietoisuutta niistä erityisesti kirjaharrastajien (booktokkaajien) keskuudessa. Vaikuttajien kanssa tuotettua sisältöä hyödynnettiin tehokkaasti myös mainonnan tukena – niin kampanjan aikana, kuin sen jälkeen.
Vaikuttajien sisältö sitoutti ja kirvoitti ylistäviä kommenttejaSeitsemän vaikuttajaa tuottivat noin kuukauden mittaisen kampanjan aikana yhteensä 27 erilaista sisältöä, jonka avulla tavoitettiin lähes 250 000 kirjaharrastajaa. Nämä kirjafanit sitoutuivat vaikuttajajulkaisuihin yli 5 000 kertaa, ja yhden sitoutumisen hinnaksi jäikin vain 1,26 €. Kampanjasisältöjen Social ROI oli yli 10-kertainen, joten voidaan todeta, että kampanja oli kaikinpuolin onnistunut.