(KFC) Vaikuttajamarkkinointia & sisällöntuotantoaTikTok-sisällöntuotanto & yhteisömanagerointi, vaikuttajamarkkinoinnin strateginen suunnittelu ja toteutus, vaikuttajavalinnat, mediatuotanto, tilastointi
(KFC)KFC, eli Kentucky Fried Chicken, on yhdysvaltalainen tunnettu ja suosittu pikaruokaketju, joka on erikoistunut friteerattuihin kanaruokiin. KFC on liikevaihdoltoon maailman toiseksi suurin pikaruokaketju. KFC Suomi on osa Apollo Groupia, johon kuuluu yli 3 300 työntekijää. Suomessa on tällä hetkellä seitsemän KFC-ravintolaa.
(Yhteistyö)KFC Suomi luottaa Noordiin sekä vaikuttajamarkkinointikampanjoissa että some-sisällöntuotannossa. KFC Suomen läsnäolo sosiaalisessa mediassa on hyvä esimerkki monikanavaisuudesta sekä vaikuttajatoteutusten ja brändin omien sisältöjen yhteispelistä.
Bucket For One -aterioiden lanseerauskampanjaSyksyllä 2025 KFC Suomi halusi uusille Bucket For One -aterioilleen lentävän lähdön sosiaalisessa mediassa. Kampanjasuunnittelussa päädyimme brändin omien TikTok-sisältöjen sekä vaikuttajamarkkinoinnin komboon. Kampanjan tuli puhutella nuoria uskottavilla ja laadukkailla sisällöillä.Kampanjan konseptiksi valikoitui ”Suomen leijoin arvonta”, joka edellytti jonkin ennenkuulumattoman toteuttamista. Kampanjan vaikuttajaksi valitsimme sisällöntuottajan sekä koruntekijän, Ycienon (@ycieno) sekä Bigin (@bigi9000), joka on nuorten keskuudessa yksi tunnetuimmista TikTok-kasvoista.
Ainutlaatuinen kampanjatoteutusKampanjassa tuotimme yhdessä Ycienon kanssa ainutlaatuisen 1/1 BUCKET FOR ONE kaulaketju + riipus -kombon, joka uutuustuotteen ja kampanjan nimeä kunnioittaen arvottiin yhdelle onnekkaalle seuraajalle. Koru luovutettiin voittajalle ”Chaining Day” -tapahtumassa, joka toimi kampanjan ravintola-aktivaationa.Onnistuneen kampanjan aikana tuotimme yhteensä 10 sisältöä, joilla tavoitimme yli puoli miljoonaa kohderyhmään kuuluvaa käyttäjää sekä kerrytimme yhteensä lähes miljoona näyttökertaa. Kampanja-aikana KFC Suomen TikTok-tilin seuraajat kasvoivat 2500:lla seuraajalla.
KFC:n TikTok-sisällötKFC Suomi on luottanut NOORDin lyhytvideo-osaamiseen vuoden 2025 helmikuusta alkaen. Lyhytvideoille ominaisena piirteenä sisällön ensisijainen tarkoitus on viihdyttää katsojia sekä luoda yhteisöä brändin ympärille. Olemme onnistuneet löytämään KFC:lle ominaisen rohkean sekä omaperäisen sisältötyylin, jonka avulla valtaosa sisällöistä menestyy erinomaisella tavalla.KFC Suomen TikTok-tili on saanut kiitosta rohkeista ja nokkelista sisällöistä sekä ajankohtaisten vaikuttajien yhteistyövideoista tilillä. On hienoa nähdä, miten kohderyhmä nauttii KFC:n sisällöistä ja välittää toivomuksiaan uusista KFC-ravintoloista aina Inarista Hankoon!TUTUSTU KFC SUOMEN TIKTOK-TILIIN