(Foodora) Strateginen vaikuttajamarkkinoinnin kumppanuus tuottaa tulosta

Vaikuttajamarkkinoinnin strateginen suunnittelu ja toteutus, vaikuttajavalinnat, toimenpiteiden briiffaus, toimenpiteiden koordinointi ja raportointi, mediatuotanto

(foodora)

foodora on laadukas ja helppokäyttöinen ruuan kotiinkuljetuspalvelu. Ravintolasuosikkien lisäksi foodora marketista pystyy tilaamaan myös arkiset elintarvikkeet helposti ja kätevästi kotiin kuljetettuna. Noord toimii foodoran vaikuttajamarkkinoinnin strategisena kumppanina. Me pidämme huolen siitä, että vaikuttajien kanssa tuotettu sisältö sopii brändin arvoihin ja palvelee liiketoiminnallisia tavoitteita.

(Yhteistyö)

Suunnittelemme foodoran vaikuttajamarkkinointia mielenkiintoisten ja osallistavien sisältöjen kautta. Vaikuttajien kanssa tuotetun sisällön avulla halutaan oivalluttaa ja tehdä humoristista tai rentoa sisältöä. Vaikuttajamarkkinoinnin toimenpiteiden tärkeimpänä tavoitteena on kasvattaa foodoran bränditunnettuutta ja lisätä harkintaa foodoran palvelun käyttämiseksi.

Kumppanuusmalli tuottaa tulosta

Vaikuttajamarkkinointi on foodoralle tärkeä osa markkinoinnin toimenpiteitä, ja tiivis sekä strateginen yhteistyö Noordin kanssa auttaa saamaan haluttuja tuloksia. Jokaisessa kampanjatoteutuksessa keskitytään toivotun kohderyhmän mahdollisimman tehokkaaseen tavoittamiseen sekä siihen, että vaikuttajien tuottama sisältö lisäisi harkintaa foodoran käyttöönotosta myös niille, jotka eivät palveluun vielä ole rekisteröityneet.

Niina Tarkkonen, Brand & Content Specialist, foodora

Noordin suosikki: Jokainen meistä on jossain PRO -kamppis

Toteutimme keväällä 2024 kampanjan, jonka tarkoituksena oli kasvattaa fodoora PRO -kuukausipalvelun tunnettuutta ja lisätä tietoisuutta oivaltavien, hauskojen ja rentojen vaikuttajasisältöjen avulla. Kampanjan vaikuttajat jaettiin kahteen kategoriaan – prio-vaikuttajien (Emma Nopanen, Pilvi Hämäläinen, Atte Kilpinen, Tinze ja Eeddspeaks) materiaalit tuotettiin Noordin mediatuotantotiimin toimesta. Lisäksi mukana oli kymmenkunta vaikuttajaa, jotka tuottivat omalla sisältötyylillään omiin kanaviinsa lyhytvideot foodora PRO -kampanjan tiimoilta.

Kampanjan ydinviesti oli selkeä – ”Jokainen meistä on jossain PRO, ja jokainen voi olla foodora PRO!”. Kampanjajulkaisut tavoittivat orgaanisesti yli 1,3 miljoona näyttökertaa, keräten yli 41 000 sitoutumista vaikuttajien kampanjajulkaisuihin. foodora PRO näkyi ja kuului suomalaisten sosiaalisessa mediassa koko kevään ajan!

 

(avainluvut) Jokainen meistä on jossain PRO (03-04/2024) O -kamppiksen avainluvut

Kampanjan julkaisut keräsivät yhteensä yli 1,3M näyttökertaa

Kampanjan julkaisut tavoittivat yli 1,0M yksittäistä kuluttajaa

Yli 41 000 sitoutumista kampanjajulkaisuihin

Kampanjajulkaisujen sitoutumisaste keskimäärin 3,21 %

Ansaittu media-arvo 602 000 €