(BonBon Rock Mix) Karkkihyllyjen klassikon lanseerausVaikuttajamarkkinoinnin suunnittelu ja toteutus, vaikuttajavalinta, toimenpiteiden briiffaus, kuvausten ja toimenpiteiden koordinointi sekä raportointi
3,3MAlfmixin ja Noordin yhteistyöjulkaisut tavoittivat yli 3,3 miljoonaa näyttökertaa vuoden 2024 aikana
(BonBon Rock Mix)BonBon Rock Mix -tikkarit ovat karkkiosastojen klassikkotuote. Keväällä 2024 BonBon Rock Mix -tikkareiden tutut maut tuotiin kauppoihin karkkipussien muodossa. Klassikkotuotteen haluttiin näkyvän tunnetun rock-henkisen artistin/vaikuttajan kautta laajasti suomalaiselle yleisölle.
(Yhteistyö)Toteutimme Rock Mix -lanseerauksen BonBon-makeisten myynnistä ja markkinoinnista vastaavan Alfmix Oy:n kanssa. Toimeksiantona oli suunnitella ja toteuttaa vaikuttajamarkkinoinnin lanseerauskampanja Rock Mix uutuusmakeisille. Tuotteelle haluttiin luoda tuotteen rock-fiilistä elävä ja hengittävä, koko kansan tuntema kasvo. Maailmankuulu basistilegenda Sami Yaffa osoittautui heti alkuvaiheessa sopivaksi.Osana lanseerauskampanjaa tuotimme sarjan monikanavaiseen some-mainontaan sopivaa video-, kuva- sekä audiomateriaalia yhdessä Sami Yaffan kanssa. Lukuisissa eri sosiaalisen median kanavissa (Youtube, TikTok, Meta & Spotify) käytettyjen mainosmateriaalien lisäksi tuotimme Samin elämänkaarta sekä inspiraatiota käsittelevän lyhytvideon, joka toimi lanseerauskampanjan vaikuttajajulkaisuna, Samin omalla Instagram-sivulla.Oikeaa kohderyhmää tavoittavan artistin lisäksi kampanjamateriaalien laatu sekä määrä olivat yhteistyön onnistumisen kannalta tärkeitä asioita. Tästä syystä materiaalit tuotettiin yhteistyössä musiikkivideoihin sekä lyhytelokuviin erikoistuneen kuvaajan ja ohjaajan kanssa. Laadukasta materiaalia tuotettiin kertaheitolla tarpeeksi ympärivuotista markkinointia varten.
Panostukset tuottavat tulostaNoord on toiminut vaikuttajamarkkinoinnin kumppanina Alfmixin brändeille jo keväästä 2023 lähtien. Tässäkin onnistuneessa kampanjassa huomasimme, miten tärkeää yhteisen sävelen löytyminen ja toimenpiteiden tarkka suunnittelu on onnistuneen lopputuloksen kannalta. Tämänkin yhteistyön onnistumisen avaintekijöinä toimivat tiivis, monitahoinen yhteistyö, toimenpiteiden koordinointi, vaikuttaja-alan (sekä musiikkialan) asiantuntijuus ja uskallus tehdä siistejä asioita.Noordin ja Alfmixin vaikuttajayhteistyöt yksinään ovat saavuttaneet vuoden 2024 aikana yli 3,3 miljoonaa näyttökertaa kolmen menestyksekkään kampanjan mitassa.