Noordin vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijat Mikko ja Antti kävivät kaksiosaisessa koulutuksessa läpi vaikuttajamarkkinointikampanjan suunnittelua ja toteutusta. Mitä asioita erityisesti tulisi ottaa huomioon, jotta kampanja onnistuu ja päästään asetettuihin tavoitteisiin?
Ensimmäinen osa – Suunnitteluvaihe:
- Tavoitteiden ja mittareiden asetanta
- Kohderyhmämäärittely
- Vaikuttajamarkkinoinnin budjetointi
- Sisällön suunnittelu ja konseptointi
- Vaikuttajien etsintä ja valinta
- Kampanjabriiffi ja aikataulutus
Toinen osa – Toteutusvaihe:
- Kampanjabriiffin läpikäynti
- Vaikuttajien sisällön tarkastelu ja mahdolliset korjaukset
- Vaikuttajamarkkinointikampanjan koordinointi ja vaikuttajien kanssa kommunikointi
- Kampanjajulkaisujen hyödyntäminen yrityksen omassa markkinointiviestinnässä ja maksetussa mainonnassa
- Kampanjan raportointi ja tulosten analysointi