(Tallenne) Tallenne: Vaikuttajamarkkinoinnin koulutus – Näin suunnittelet vaikuttajakampanjan onnistuneesti

Noordin vaikuttajamarkkinoinnin asiantuntijat Mikko ja Antti kävivät kaksiosaisessa koulutuksessa läpi vaikuttajamarkkinointikampanjan suunnittelua ja toteutusta. Mitä asioita erityisesti tulisi ottaa huomioon, jotta kampanja onnistuu ja päästään asetettuihin tavoitteisiin?

Ensimmäinen osa – Suunnitteluvaihe:

  • Tavoitteiden ja mittareiden asetanta
  • Kohderyhmämäärittely
  • Vaikuttajamarkkinoinnin budjetointi
  • Sisällön suunnittelu ja konseptointi
  • Vaikuttajien etsintä ja valinta
  • Kampanjabriiffi ja aikataulutus

Toinen osa – Toteutusvaihe:

  • Kampanjabriiffin läpikäynti
  • Vaikuttajien sisällön tarkastelu ja mahdolliset korjaukset
  • Vaikuttajamarkkinointikampanjan koordinointi ja vaikuttajien kanssa kommunikointi
  • Kampanjajulkaisujen hyödyntäminen yrityksen omassa markkinointiviestinnässä ja maksetussa mainonnassa
  • Kampanjan raportointi ja tulosten analysointi