(Musiikkitalo) B2B-vaikuttajatapahtuma näkyi ja kuului

B2B-vaikuttajamarkkinoinnin suunnittelu ja toteutus, vaikuttajavalinta ja -briiffaus, mediatuotanto, raportointi ja kehitysehdotukset

(Musiikkitalo)

Musiikkitalo on kaikille avoin konsertti- ja tapahtumatalo Helsingin ydinkeskustassa. Musiikkitalossa järjestetään vuosittain reilusti yli 1 000 tapahtumaa: konsertteja klassisesta musiikista jazziin, kansanmusiikkiin ja rock-keikkoihin sekä yritystapahtumia ja yksityistilaisuuksia.

(Yhteistyö)

Musiikkitalo halusi kertoa B2B-yritystapahtumien mahdollisuuksista oikeaa kohderyhmää (HR- ja markkinointi-/liiketoimintapäättäjät) tehokkaasti tavoittavan vaikuttajan avulla. Ideoimme monivaiheisen vaikuttajamarkkinointitapahtuman, joka huipentui keväällä 2024 järjestettyyn, kohderyhmälle tehokkaasti markkinoituun, aamiaistilaisuuteen Musiikkitalon Paavo-salissa. Vaikuttajaksi valikoitui sarjayrittäjä, keynote-puhuja ja legendaarinen breakdancetanssija Johannes ”Hatsolo” Hattunen. Johanneksen lisäksi tapahtumassa puhui myös yrittäjä ja yritysvalmentaja Petri Matero.

 

B2B-vaikuttajatapahtuma näkyi, kuului ja tuntui sydämessä asti

Monivaiheinen vaikuttajamarkkinointikampanja näkyi tehokkaasti oikealle kohderyhmälle ja tavoitti lähes 30 000 Uudellamaalla toimivaa HR-päättäjää. Huhtikuun aamiaistapahtumassa saatiin esiteltyä Musiikkitalon laadukkaita fasiliteetteja sekä naurettiin ja itkettiin Hatsolon tunteikkaan puheen parissa. Johanneksen sosiaalisen median julkaisut (LinkedIn & Instagram) sitouttivat kohdeyleisöä mainiosti – kampanjajulkaisujen keskimääräinen sitoutumisaste oli 3,26 %, keräten pelkästään ammattisisältöön pohjautuvassa LinkedInissä lähes 500 reaktiota seuraajilta.

 

 

Laura Kokki, Markkinointisuunnittelija, Musiikkitalo

(avainluvut) Kampanjan avainluvut o

Kampanjajulkaisut tavoittivat lähes 30 000 uusimaalaista HR-päättäjää

Kampanjajulkaisujen sitoutumisaste 3,26 %

Kampanjajulkaisujen ansaittu media-arvo 18 500 €