(Lounea) Kohderyhmän napakymppi Twitch-markkinoinnilla

Twitch-vaikuttajamarkkinointikampanjan suunnittelu ja toteutus, vaikuttajavalinnat ja -briiffi, raportointi ja jatkokehitys

(Lounea)

Lounea on suomalainen valokuituoperaattori, joka rakentaa mutkatonta digitaalista arkea yli 130 vuoden kokemuksella. Lounea on yksi Suomen suurimmista valtakunnallisesti valokuituyhteyksiä kuluttajille ja yrityksille tarjoavista teleoperaattoreista sekä merkittävä ICT- ja tulostusratkaisuiden asiantuntija.

(Yhteistyö)

Noord toteutti loppuvuodesta 2023 yhdessä Lounean ja LM Somecon kanssa monipuolisen sekä kohderyhmää osallistavan Twitch-vaikuttajamarkkinointikampanjan. Kampanjakokonaisuus rakentui Suomen tunnetuimpien striimaajien lukeutuvien LaeppaVian sekä TurunPugin toteuttamien Twitch-sisältöjen ympärille. Kampanjakokonaisuuden aikana TurunPug ja LaeppaVian Rauski kilpailivat uunituoreessa kaupunginrakennuspelissä, Cities: Skylines II:ssa ja tuottivat mukaansatempaavaa sekä kohderyhmää sitouttavaa live-materiaalia.

Kampanjan visuaaliset materiaalit toteutettiin LM Somecon toimesta.

Kolmen kuukauden mittaiseen kampanjakokonaisuuteen sisältyi rutkasti kampanjaa varten teemoiteltuja ja suunniteltuja livelähetyksiä sekä X- ja Instagram Story -julkaisuja. Pitkäkestoisen kampanjan aikana onnistuimme viestimään kohderyhmälle Lounea Valokuidusta kotimaisena, luotettavana sekä valonnopeana toimijana monipuolisten yhteistyömateriaalien kautta. Kokonaislähetysaikaa kampanjassa kertyi yhteensä yli 840 tuntia.

Tunnistetusta tarpeesta yhteisiin suunnitelmiin

Konsoli- sekä PC-pelaajat tietävät, miten hermoja raastavaa on pelata monesti hyvinkin kilpailullisia moninpelejä silloin kun nettiyhteys ei pelitä tilanteen vaatimalla tavalla. Iso ping sekä hitaat lataus- ja lähetysnopeudet ovat pelaajien sekä striimaajien pahimpia vastustajia. Lounean nopea, vakaa ja kotimainen valokuitu ratkaisee juuri näitä pelaajien ja netin ”heavy usereiden” haasteita – pelaajat tarvitsevat nyt ja tulevaisuudessa entistä nopeampia ja luotettavampia nettiyhteyksiä.

Pelaajat tietävät tämän itsekin, minkä takia pelaajille suunnattu Twitch-vaikuttajamarkkinointikampanja oli Lounea Valokuidulle kohderyhmän ja viestin osalta napakymppi.

Kampanjan yhteistyömateriaalit suunniteltiin yhdessä striimaajien kanssa vastaamaan heidän yhteisöjensä kiinnostuksen kohteita. Turnausmuotoiset yhteistyösisällöt osoittautuivat osallistavaksi ja hauskaksi sisältösarjaksi, joiden pariin striimaajien katsojat palasivat kerta toisensa jälkeen.

Kati Vairinen, Account Director, LM Someco

(avainluvut) Kampanjan 7 avainluvut

Twitch-yhteistyölähetykset keräsivät yli 3 miljoonaa näyttökertaa

Kampanjan Twitch-lähetykset tavoittivat yli 320 000 silmäparia

Striimaajien kampanja-ajan lähetykset keräsivät yhteensä 840 tuntia lähetysaikaa

Kolmen kuukauden bränditunnettuuskampanja, joka luovalla ja kohderyhmälle sopivalla konseptillaan sitoutti pääkohderyhmää erinomaisesti