« Kaikki Tapahtumat Joulu 24.12. - 26.12. « Itsenäisyyspäivä Uusi vuosi » Joulu on yksi vuoden suurimmista juhlista. Jouluna ja sitä edeltävänä aikana kuluttajat etsivät lahjaideoita sekä erilaisia joulutuotteita koristelua, sisustusta, pukeutumista sekä ruokailua varten. Joulun viettoon liittyy Suomessa yhteisöllisyys sekä messevät jouluruoat, asunnon koristelu ja lahjojen jakaminen. Jouluteemaisten tuotteiden palveluiden markkinointi alkaa esimerkiksi kuluttajatuotteiden, kuten joulusuklaiden ja suklaakalentereiden osalta yleisesti jo joulukuuta edeltävien kuukausien aikana. Vielä näin elokuussa ei kaupoissa onneksi joulukalentereita näy. Joulusesongin alku voidaan sijoittaa joulukuun alkuun. Joulutuotteiden ja -palveluiden markkinointi on joidenkin tuotteiden ja palveluiden osalta hyvä aloittaa jo ennen Black Weekiä, mutta eniten joulutuotteita ostetaan heti Cyber Mondaysta alkaen. Vaikuttajamarkkinointi, kuten muukin markkinointi joulun aikana on luonnollista rakentaa esimerkiksi lahjavinkkien, joulumuodin, reseptien ja tarjoilusuosituksien ympärille. Sisustus ja koristelu on myös iso osa joulun perinteitä ja joulufiilistä, mistä toimivana esimerkkinä Krista Pärmäkoski x Veke -yhteistyö ja kansainvälisiltä vesiltä Targetin DIY-tutoriaalit & Body Shopin #GiveWithJoy. Joulu on monille erilainen juhla erilaisine käytänteineen, minkä takia juhlasta on eri ihmisillä hyvinkin poikkeavia muistoja ja mielipiteitä. Tämän vuoksi joulun ajan vaikuttajamarkkinoinnissa on hyvä antaa vaikuttajille vapaus kertoa omasta suhtautumisestaan jouluun ja sen viettoon. Hyvä match: Pukeutuminen ja muoti Sisustus ja koristelu DIY- ja askartelutarvikkeet Elintarvikkeet, etenkin jouluteemaiset Lahjaksi sopivat tuotteet ja elämykset Lisää kalenteriin Google-kalenteri iCalendar Outlook 365 Outlook Live Tiedot Alkaa: 24.12. Loppuu: 26.12.