E-urheilu tarjoaa mahdollisuuksia liiketoiminnan kasvattamiselle

E-urheilu on ilmiö ja nykyään myös liiketoiminnan kasvattamisen lähde. Me Noord Agencylla autamme teitä löytämään oikeat tekijät juuri teidän kampanjaanne!

E-urheilu on noussut Suomessa kuumaksi puheenaiheeksi ja ilmiöksi viimeisten vuosien aikana. E-urheilun tai esportsin parissa toimivat yritykset ovat kasvattaneet brändejään lajin ympärillä ja pelaajista on kasvanut tähtiä niin suomalaiseen kuin kansainväliseen vaikuttajamarkkinoinnin skeneen. Samalla ovat luonnollisesti kasvaneet myös esports-vaikuttajien seuraajamäärät sosiaalisessa mediassa ja streaming-palveluissa. Tämä mahdollistaa tehokkaan ja kohdistetun vaikuttajamarkkinoinnin heidän sisällöntuotannossaan sekä profiileissaan. Noord Agencylla puhumme tässä tapauksessa e-urheilumarkkinoinnista.

E-urheilumarkkinointia seuraa joka kolmas

E-urheilu ja sen ilmiöt tarjoavat rajattomasti mahdollisuuksia liiketoiminnan kasvattamiselle vaikuttajamarkkinoinnin kautta. Tuoreiden tutkimusten mukaan noin joka kolmas alle 30-vuotias suomalainen seuraa enemmän tai vähemmän aktiivisesti jotain e-urheilulajia. Maailmanlaajuisesti e-urheilu kiinnostaa yli puolta miljardia ihmistä. E-urheilijoiden seuraajaryhmät ovat myös usein hyvin sitoutuneita ja hyvällä strategialla e-urheilumarkkinointikampanjoilla tavoittaa tuhansia ja kymmeniä tuhansia potentiaalisia asiakkaita.

Onnistuneilla kampanjoilla on mahdollista taata pelaajille toimeentuloa, joka ei ole riippuvaista turnausvoitoista tai kilpapelaajasopimuksista. Vahvan henkilöbrändin rakentaminen luo sosiaalista pääomaa, jota lahjakas e-urheilija pystyy hyödyntämään niin uran aikana kuin sen jälkeenkin.

Noord e-urheilijamarkkinoinnin toteuttajana

Me Noord Agencyllä tarjoamme vaikuttajamarkkinointia avaimet käteen -toteutuksina. Autamme mielellämme niin yritystä kuin yksittäistä e-urheilijaa oikeanlaisen vaikuttajamarkkinoinnin toteutuksessa, oli kyse sitten lyhytaikaisesta kampanjasta tai pidemmästä yhteistyöstä.

Sadat tuhannet suomalaiset osallistuvat livelähetyksiin vuosittain. Twitch ja E-urheilijat mahdollistavat kanavan, jossa tuote pääsee suoraan oikean kohdeyleisön silmien eteen. 

Roope Kiuru / Manager, Partner

Mekin tykkäämme kahvista