E-urheilu on noussut Suomessa kuumaksi puheenaiheeksi ja ilmiöksi viimeisten vuosien aikana. E-urheilun tai esportsin parissa toimivat yritykset ovat kasvattaneet brändejään lajin ympärillä ja pelaajista on kasvanut tähtiä niin suomalaiseen kuin kansainväliseen vaikuttajamarkkinoinnin skeneen. Samalla ovat luonnollisesti kasvaneet myös esports-vaikuttajien seuraajamäärät sosiaalisessa mediassa ja streaming-palveluissa. Tämä mahdollistaa tehokkaan ja kohdistetun vaikuttajamarkkinoinnin heidän sisällöntuotannossaan sekä profiileissaan. Noord Agencylla puhumme tässä tapauksessa e-urheilumarkkinoinnista.
E-urheilumarkkinointia seuraa joka kolmas
E-urheilu ja sen ilmiöt tarjoavat rajattomasti mahdollisuuksia liiketoiminnan kasvattamiselle vaikuttajamarkkinoinnin kautta. Tuoreiden tutkimusten mukaan noin joka kolmas alle 30-vuotias suomalainen seuraa enemmän tai vähemmän aktiivisesti jotain e-urheilulajia. Maailmanlaajuisesti e-urheilu kiinnostaa yli puolta miljardia ihmistä. E-urheilijoiden seuraajaryhmät ovat myös usein hyvin sitoutuneita ja hyvällä strategialla e-urheilumarkkinointikampanjoilla tavoittaa tuhansia ja kymmeniä tuhansia potentiaalisia asiakkaita.
Onnistuneilla kampanjoilla on mahdollista taata pelaajille toimeentuloa, joka ei ole riippuvaista turnausvoitoista tai kilpapelaajasopimuksista. Vahvan henkilöbrändin rakentaminen luo sosiaalista pääomaa, jota lahjakas e-urheilija pystyy hyödyntämään niin uran aikana kuin sen jälkeenkin.
Noord e-urheilijamarkkinoinnin toteuttajana
Me Noord Agencyllä tarjoamme vaikuttajamarkkinointia avaimet käteen -toteutuksina. Autamme mielellämme niin yritystä kuin yksittäistä e-urheilijaa oikeanlaisen vaikuttajamarkkinoinnin toteutuksessa, oli kyse sitten lyhytaikaisesta kampanjasta tai pidemmästä yhteistyöstä.
Sadat tuhannet suomalaiset osallistuvat livelähetyksiin vuosittain. Twitch ja E-urheilijat mahdollistavat kanavan, jossa tuote pääsee suoraan oikean kohdeyleisön silmien eteen.
Roope Kiuru / Product Manager, Partner