Storytel jalkapallohuuman keskiössä

Mitä me teimme: Twitch-vaikuttajamarkkinointikampanjan luova suunnittelu, vaikuttajavalinnat, kampanjan koordinointi ja raportointi
Storytel-logo-Referenssi-Noord-Agency

Toteutimme Storytelille Twitch-vaikuttajamarkkinointikampanjan kesällä 2021 Suomen historian suurimman jalkapallohuuman aikaan, kun miesten maajoukkueemme oli ensimmäistä kertaa mukana jalkapallon arvokisoissa.

Konseptissa kaksi striimaajaa kokoontuivat yhteiseen livelähetykseen, ja televisiosta tutun Sohvaperunat-formaatin omaisesti kuuntelivat urheiluun liittyviä äänikirjoja ja keskustelivat niistä sekä kysyivät huomioita ja suosituksia chatin välityksellä lähetystä katsovilta seuraajiltaan.

Storytel on yksi maailman johtavista äänikirjojen ja e-kirjojen suoratoistopalveluista, jonka visiona on tehdä maailmasta empaattisempi paikka tarinoiden kautta.

Kisahuuma haluttiinkin hyödyntää mahdollisimman tehokkaasti, ja suunnittelimme penkkiurheilun ympärille Storytel Listeners -sisältökonseptin. Konseptissa kaksi striimaajaa kokoontuivat yhteiseen livelähetykseen, ja televisiosta tutun Sohvaperunat-formaatin omaisesti kuuntelivat urheiluun liittyviä äänikirjoja ja keskustelivat niistä sekä kysyivät huomioita ja suosituksia chatin välityksellä lähetystä katsovilta seuraajiltaan.

Twitchissä bannerimainonta takaa laajan näkyvyyden

Jokaisen Twitch-vaikuttajamarkkinointikampanjamme ydin on bannerimainonta, jonka kautta yrityksen sanomaa saadaan tuotua vahvasti esille laajalle striimejä seuraavalle yleisölle. Näkyvän bannerin lisäksi hyödynnämme konvertoivaa chatbotia, joka tässä kampanjassa ohjasi striimejä seuraavan yleisön Storytelin sivustolle rekisteröitymään ja hyödyntämään pidennetty ilmainen kokeilujakso vaikuttajan tarjoamana. Bannerimainonta tavoitti kampanjan aikana yli 145 000 yksilöityä ihmistä. Teemalähetykset tavoittivat noin 30 000 katselijaa, ja keräsivät paljon kommentteja sekä osallistivat seuraajia Storytelin brändin mukaiseen sisältöön.

Kampanja onnistui tavoitteessaan luoda ainutlaatuista sisältöä Storytelille uudessa kanavassa, Suomen urheiluhistorialle tärkeällä hetkellä. Storytel Listeners -sisältökonsepti on monistettavissa jatkossa myös Twitchin ulkopuolelle, esimerkiksi Instagramiin, TikTokiin ja YouTubeen.   

Bannerimainonta tavoitti kampanjan aikana yli 145 000 yksilöityä ihmistä. Teemalähetykset tavoittivat noin 30 000 katselijaa, ja keräsivät paljon kommentteja sekä osallistivat seuraajia Storytelin brändin mukaiseen sisältöön.

Lähdetään suunnittelemaan yhdessä vaikuttajamarkkinointia

Tästä eteenpäin on hyvä lähteä suunnittelemaan yrityksellen toimivaa vaikuttajamarkkinointikampanjaa tai pidempiaikaista strategiaa. Voit varata meidän asiakkuuspäällikölle Mikolle suoraan ajan hänen kalenteristaan. Voit myös ottaa yhteyttä alta löytyvien yhteystietojen mukaisesti.

Mikko Salonen
+358 (0)40 860 4330
hello@noord.fi

Jos haluat lähettää kysymyksen tai vapaan viestin yhteydenottolomakkeella, voit tehdä sen Yhteys-sivullamme.

Lue lisää keissejämme