Mountain Dew x Rapsu

Mitä me teimme: Vaikuttajamanagerointi, vaikuttajamarkkinointi, raportointi
1200px-Mountain_Dew_logo.svg

Toteutimme joulukuussa 2020 yhdessä vaikuttajamme Rapsun kanssa onnistuneen markkinointikampanjan, jossa asiakkaana oli Mountain Dew – virvoitusjuoma. Kampanja toteutettiin yhteistyössä Monochromen kanssa. Noordin tarjoama kokonaisuus sisälsi Youtube-videon sekä Instagram Feed ja Stories -kokonaisuudet. 

Kampanjan käsikirjoitus ja konseptointi tehtiin tiivissä yhteistyössä Noordin tiimin sekä Rapsun kanssa. Lähtökohtana oli luoda Rapsun imagolle sopivaa sisältöä ja tuoda siinä Mountain Dewn tuote esille positiivisella sekä luonnollisella tavalla. 

Kampanjan käsikirjoitus ja konseptointi tehtiin tiivissä yhteistyössä Noordin tiimin sekä Rapsun kanssa.

Videon päädyimme luomaan ja käsikirjoittamaan suositun Among Us – pelin ympärille, jossa Rapsu oli tekohetkellä yksi Suomen suosituimpia striimaajia. Tällä tähtäsimme siihen, että kampanjamme tavoittaisi mahdollisimman paljon potentiaalista kohdeyleisöä. Asiakkaamme tuote tuotiin videolla esiin monipuolisesti hyödyntämällä esimerkiksi tuotesijoittelua ja Rapsun omia kommentteja tuotteeseen liittyen. Kaupallisesta yhteistyöstä oli myös maininta videon alussa ja sen kuvauksessa. Videon tuotanto päätettiin toteutettiin yhteistyössä Rapsun seuraajan kanssa, joka oli myös aiemmin luonut samankaltaista sisältöä Rapsulle. Tätäkin päätöstä edisti ajatus siitä, että halusimme luoda niin Rapsun oman näköistä sisältöä kuin mahdollista. 

Instagramiin luodussa kokonaisuudessa keskiössä oli Youtubeen luotu videosisältö. Noordin tiimi järjesti myös valokuvaukset, jossa otettiin laadukkaita valokuvia Rapsusta asiakkaamme tuotteen kanssa. Muut Instagram Stories sekä Feed -sisällöt Rapsu kuvasi omalla puhelimellaan. Kampanja huipentui Rapsun tililllä järjestettyyn arvontaan, jonka voittajalle lähetimme reilun määrän asiakkaan tuotteita sekä promotavaraa. 

Neljä päivää kestänyt kampanja tavoitti yli 15 000 silmäparia

Neljä päivää kestänyt kampanja tavoitti yli 15 000 silmäparia. Kaikki kampanjan julkaisut myös jäivät Rapsun kanaville, joten ne keräävät jatkuvasti lisää katsojia ja tuovat sitä kautta asiakkaamme tuotteelle lisäarvoa.

Lue lisää vaikuttajasta

Rapsu

Rapsu eli Rasmus Virtanen on helsinkiläinen täyspäiväinen striimaaja sekä tubettaja, joka edustaa HAVU Gamingia. Hän on ollut Suomen ehdotonta huippua NHL ja FIFA – pelisarjoissa jo useamman vuoden ajan.

Tehdäänkö teillekin samanlainen?

Juska Reiman
Production Director, Partner
+358 (0)40 964 2055
juska@noord.fi

Jätä yhteydenottopyyntö