Kiinnostaako Twitch-markkinointi ja sen mahdollisuudet? Tule mukaan ilmaiseen webinaariin ti 31.5. Ilmoittaudu täällä!

Uuden toiminnallisen urheilujuoman lanseeraukseen potkua vaikuttajamarkkinoinnilla

Mitä me teimme: Kampanjan luova suunnittelu ja konseptointi, vaikuttajavalinnat, kampanjan koordinointi ja raportointi

Toteutimme lanseerauskampanjan uudelle iQ fuel -juomabrändille tammikuussa 2022. Kampanjan kärkitavoitteena oli lisätä tunnettuutta ja luoda rentoa sekä innostavaa sisältöä kotimaisten tarkoin valittujen vaikuttajien avulla ja tätä kautta tukea uuden juoman lanseerauskampanjaa Suomessa. Pilottikampanjan pääkanavana toimi Instagram ja vaikuttajiksi valikoituivat Ari Vallin, Jeffrey Lawman, Minna Marlo, Roope Kiuru, Sara Rokkanen, Aleksi Pahkasalo, Lassi Lappi ja Oskari Sallinen.

Konseptoimme pilottia varten yhdessä asiakkaan kanssa #munomapukukoppistoori-tempauksen. Tässä yhteydessä pukukoppistoori oli huippu-urheilijoiden tapojen lisäksi mahdollista olla kertomus vaikkapa rutiineista ennen tärkeää palaveria, keikkaa, puhetta tai siitä, miten motivoida itsensä hommiin joka aamu. Tätä hyödynnettiin osana vaikuttajien kampanjajulkaisuja, joissa jokainen vaikuttaja kertoi iQ fuelin esittelyn ja käyttökokemuksien lisäksi oman pukukoppistoorinsa. Tempauksella haluttiin myös osallistaa ja leikkimielisesti haastaa vaikuttajien seuraajia sekä muita vaikuttajia kertomaan omat pukukoppistoorinsa.

Osana kampanjaa toteutettiin myös PR-lähetys, jossa valikoidulle 50 hengen vaikuttajaryhmälle lähetettiin iQ fuel -tuotepaketti sekä heidätkin haastettiin kertomaan omat pukukoppistoorinsa.

Useat vaikuttajat jakoivat materiaalia Instagramiin lähetyksestä. Kokonaisuudessa PR-lähetyksistä tehtyä sisältöä näki noin 258 000 käyttäjää.

Kampanjan vaikuttajien personoidut kaupalliset julkaisut keräsivät yhteensä yli 158 000 näyttökertaa!

Kampanja pähkinänkuoressa

  • 8 vaikuttajaa
  • 8 Instagram Feed/Reels-yhteistyöjulkaisua ja vähintään 32 Instagram Story -yhteistyöjulkaisua
  • Kampanjan näyttökerrat yhteensä: 163 127
  • Kampanjan kokonaiskattavuus yhteensä: 152 453

PR-lähetys pähkinänkuoressa

  • 50 lähetystä
  • 21 somejakoa
  • Jakajien kokonaisyleisö ainakin 258 000 uniikkia kontaktia

Lähdetään suunnittelemaan yhdessä vaikuttajamarkkinointia

Tästä eteenpäin on hyvä lähteä suunnittelemaan yrityksellen toimivaa vaikuttajamarkkinointikampanjaa tai pidempiaikaista strategiaa. Voit varata meidän asiakkuuspäällikölle Mikolle suoraan ajan hänen kalenteristaan. Voit myös ottaa yhteyttä alta löytyvien yhteystietojen mukaisesti.

Mikko Salonen
+358 (0)40 860 4330
mikko@noord.fi

Jos haluat lähettää kysymyksen tai vapaan viestin yhteydenottolomakkeella, voit tehdä sen Yhteys-sivullamme.

Lue lisää keissejämme